Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سید محمود میرلوحی در گفت و گویی با اشاره به اینکه خانه خیابان گلستان معروف به عمارت اقدسیه فاقد ویژگی‌های تاریخی است، اظهار کرد: این خانه در سال ۵۴ پروانه ساخت و در سال ۶۹ پایان کار دریافت کرده است. ساختمان‌ها به چند دلیل ممکن است حفظ شوند؛ حادثه ویژه‌ای در آنجا اتفاق افتاده باشد یا شخصیت خاصی در آن خانه زندگی کرده باشد؛ اما هیچ کدام از این ویژگی‌ها شامل خانه خیابان گلستان نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های این ساختمان از جمله آیینه کاری‌های انجام شده، گفت: میراث فرهنگی پیرامون این سبک ساختمان‌ها نظر خاصی ندارد؛ البته در برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران نکته جدیدی مطرح شده که براساس آن ساخت و ساز در شهر به گونه‌ای نباشد که هر فرد ۱۰ سال پس از ساخت ساختمان جدید تصمیم به تخریب و احداث ساختمان جدیدی بگیرد. این کار باعث ایجاد حجم عظیمی از زباله‌های ساختمانی و آسیب به محیط زیست می‌شود؛ به نظرم از این پس باید علاوه بر عوارض ساخت برای خانه‌هایی از این سبک، عوارض تخریب هم دریافت شود.

میرلوحی با بیان اینکه شهرداری تهران باید در اموال خود ارزش افزوده ایجاد کند، افزود: براساس برنامه سوم شهر تهران شهرداری نباید دارایی‌های خود را بفروشد؛ در تلفیق سال ۹۳ تنها ۲۲ متر زمین از ذخایر در منطقه ۲۲ فروخته شده است؛ این در حالی است که در این منطقه ما شاهد کمبود سرانه‌های آموزشی هستیم. بیشتر بخوانید: لزوم حفاظت از خانه‌های فاخر در اختیار شهرداری/ درباره فروش ملک اقدسیه تجدیدنظر شود عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه از سوی دیگر نگهداری از هر ملک یا زمین هزینه بر است، تصریح کرد: مثلا ۳۸۰۰ ملک شهرداری هم اکنون در اختیار دیگران است، عده‌ای گمان می‌کنند شهرداری موظف است برای برخی قشر‌ها زمین تهیه کند یا ملک‌های خود را در اختیار برخی از انجمن‌ها قرار دهد. جالب این جاست برخی این ساختمان‌ها را از شهرداری می‌گیرند و خود اجاره می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند املاک ریزه دانه را واگذار کند، گفت: این املاک می‌توانند به منابع و دارایی‌های ماندگارتر مثل خرید خانه‌های تاریخی یا حفظ باغات تبدیل شوند. وقتی تصمیم گرفته می‌شود که هیچ محله‌ای بدون فضای سبز نباشد باید منابع آن را نیز تامین کنیم. البته املاک باید به قیمت و از طریق مزایده برای فروش گذاشته شوند.

میرلوحی تاکید کرد: عمارت اقدسیه را می‌توان به گونه‌ای واگذار کرد که متناسب با ویژگی‌های آن مورد استفاده قرار گیرد، برخی سفارت خانه‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند به همین شیوه از ساختمان استفاده کنند و آن را تخریب نکنند. البته این حق مالک است تا برای ساختمان خود تصمیم گیری کند، اما به نظر می‌رسد شهرداری می‌تواند با همکاری میراث فرهنگی خریدار را ملزم کند تا از ساختمان با کاربری فعلی اش استفاده کند.

وی اضافه کرد: به هر ترتیب بازپس گیری املاک در دستور کار است و ما این روند را ادامه می‌دهیم، به عنوان مثال یکی از زمین‌های شهرداری به متراژ ٣۵٠٠ متر بدون دلیل در اختیار فردی با کاربری گلخانه بود که آن را پس گرفتیم. این املاک برای تامین منابع در اختیار سازمان املاک قرار می‌گیرند. در سال‌های ٩۴و ٩۵ از این محل ٣۵٠٠ میلیارد تومان درآمد حاصل شده این در حالی است که امسال حدود ۴۵٠ میلیارد تومان درآمد از این محل حاصل شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد جریانی می‌خواهد بین گذشته و حال پیوندی ایجاد کند، گفت: این جریان می‌خواهد وانمود کند دوره فعلی مدیریت شهری همانند گذشته قصد فروش املاک را دارد، مشابه این جریان زمان صدور پروانه برای آن ۶٢ باغ پس از مصوبه جدید خانه باغ هم اتفاق افتاد. در آن زمان برخی از سایت‌های وابسته به برخی از مراکز که در گذشته در شهرداری رفت و آمد زیادی داشتند شیطنت‌هایی انجام دادند، حالا هم که رویه باز پس گیری املاک اتفاق افتاد است باز این نوع رفتار آغاز شده است. لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qem خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 میراث فرهنگی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

سید مهدی قویدل گفت: با هدف اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحد‌های صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز ۱۷ دوره ۳۲ ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره ها، آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و... می‌باشد، در خصوص آمار شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی بیان داشت: تعداد  شرکت کنندگان در دوره‌های  آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه  املاک و خودرو، هزار و ۳۰۳ نفر بوده است که تعداد ۷۴۰ نفر از پذیرفته شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که برای صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان افزود: طی ۲ سال گذشته  و با هدف نظارت از واحد‌های صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل: تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از ۲۰۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که تعداد ۶۵ واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انواع درب ساختمان
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه