Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:26:52 GMT

رایزنی جوزپ بورل و هایکو ماس درباره برجام

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۴۳۱۰

رایزنی جوزپ بورل و هایکو ماس درباره برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در دیدار با وزیر امورخارجه آلمان درباره برجام رایزنی کرده است.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که با هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان در برلین دیدار کرده است.

وی همچنین تصریح کرد که دو طرف در این دیدار درباره مسائل بین‌المللی، وضعیت لیبی، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و موضوعات دیگر به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه نیز با انتشار بیانیه‌ای از تمدید بازه زمانی مکانیسم حل اختلافات در برجام خبر داد.

بورل در این باره گفت: به دلیل پیچیدگی مسائل موجود، بر سر اینکه به زمان بیشتری نیاز است، به توافق رسیده‌ایم. بنابراین این بازه زمانی را تمدید می‌کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام در ماه فوریه (ماه آینده میلادی) برگزار خواهد شد.

کشورهای اروپایی طرف برجام، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان به تازگی اعلام کردند که مکانیسم حل اختلافات در برجام را فعال کرده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از اعلام این خبر تاکید کرد که این مکانیسم مسیری برای رفع مسائل پیرامون اجرای برجام است و منجر به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام مکانیسم حل اختلافات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است. 

وی گفت: ۹۰ میلیارد دلار بهای بازسازی زیرساخت‌های غزه خواهد بود. اینها تخمین‌هایی است که از ژانویه سال جاری انجام شده است و احتمالاً اکنون وضعیت حتی بدتر است. بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده و ۴۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل بار دیگر خواستار دسترسی کامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد وگفت اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد آتش بس را برقرار کند. وی همچنین موضع اتحادیه اروپا و گروه هفت مبنی بر اینکه اسرائیل نباید عملیات زمینی در رفح انجام دهد را تکرار کرد.

اوضاع در خاورمیانه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با درگیری نیرو‌های حماس با اسرائیل وخیم شد. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام و حمله به بخش و مناطق خاصی از لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند