Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و جمعی از معاونان وی برگزار شد.

این جلسه همچنین با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، محمد مهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، حمید قبادی مشاور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی رمضانی نماینده وزارت آموزش و پرورش و محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی در ابتدای سخنانش خود در این‌نشست، با بیان اینکه عمر با برکت و شهادت سردار سلیمانی هر دو نقطه عطفی در جهت تقویت بنیان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که باید مورد استفاده حداکثری قرار گیرد، گفت: سردار سلیمانی را می‌توان منشوری دانست که خصلت‌ها و شخصیت فردی، اخلاقی و معنوی ایشان قابلیت الگوسازی دراد، در اصل وجود شخصیتی چون سردار سلیمانی همانند شخصیتی مثل شهید چمران می‌تواند تا مدت‌ها برای جامعه ظرفیت‌سازی کند. ظرفیت‌های چندجانبه و وجوه متنوع شخصیت شهید سلیمانی گستره و دامنه مخاطبان را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. اگرچه سردار سلیمانی به معنای امروزی شخصی رسانه‌ای نبود ولی ابعاد مختلف وجودی ایشان باعث شده بود مخاطبان با ارتباط‌گیری با بخشی از شخصیت این شهید والامقام ارتباط درونی پیدا کنند.

وی افزود: از نظر فردی، اخلاقی و معنوی اخلاص، پرهیز از ریا و خودنمایی جز جوهر اصلی شخصیت سردار شهید سلیمانی محسوب می‌شود. همچنین بعد اخلاص ایشان عمق خیلی زیادی دارد که می‌تواند در الگوسازی کارایی مؤثر داشته باشد. دینداری مقید، تعبد و تشرع سردار شهید سلیمانی چه در عمل فردی و چه در ابعاد اجتماعی قابلیت‌های فراوانی برای الگوسازی دارد. از دیگر ویژگی‌های ایشان می‌توان محبت به اهل‌بیت (ع)، ساده‌زیستی، فروتنی در ابعاد فردی، مردمی بودن، اعتدال و میانه‌روی و پرهیز از تعصبات و وابستگی‌های حزبی و جناحی در اخلاق اجتماعی اشاره کرد.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: در حوزه مدیریت نظامی، بحران، دیپلماسی بین‌المللی و منابع انسانی فراملی، دفاع از عتبات حرم‌های شریف، مبارزه با تروریسم، از وجوه بین‌المللی شخصیت سردار شهید سلیمانی است. ابعاد چندگانه و بروز شخصیت او به‌عنوان مدیری مدبر، مردمی، مخلص و پا به رکاب اسطوره‌ای از شهید سلیمانی ساخته است که می‌تواند برای آینده ایران و منطقه و جهان اسلام الگوسازی کند. برای نشان‌دادن شخصیت والای این‌شهید یک ستاد با محوریت اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای و فضای مجازی برای نشان دادن هرچه بیشتر شخصیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است. هدف از برپایی ستاد این است که با استفاده از وجوه مختلف شخصیت شهید سلیمانی بتوان با هم‌افزایی و انسجام در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، سینمایی و رسانه‌ای آثاری خلق کرد که به الگوسازی در مورد این شهید والامقام امیدوار بود.

صالحی گفت: برای کار در این حوزه‌ها باید هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را برنامه‌ریزی کرد، بخشی از برنامه‌ها به صورت خودجوش در فاز کوتاه‌مدت تا چهلم ایشان تولید و یا در حال تولید است، اما باید برنامه‌های میان‌مدت را از زمان اربعین شهادت ایشان به مدت یکسال کلید زد و در فاز بلندمدت نیز برنامه‌هایی برای سالیان طولانی تنظیم کرد. در حوزه سینما می‌توان فیلم‌های کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن را در قالب برنامه کوتاه‌مدت مدنظر قرار داد. در حوزه ادبیات باید به سمت شعر، مستندنگاری، داستان کوتاه و بلند رفت، در این بخش می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد، در این حوزه علاوه بر نگاه کوتاه‌مدت باید در فاز میان‌مدت هم ابعاد شخصیتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را جست‌وجو و به آن پرداخت.

وی افزود: در بخش هنری نیز بدون کار سفارشی باید اقدامات را پیش برد، البته در همین فاز کوتاه‌مدت بسیاری از هنرمندان به صورت خودجوش آثاری در حوزه‌های مختلف هنری تولید کردند، همچنین در حوزه طراحی و لباس می‌توان سبک زندگی درست را به جامعه تزریق کرد، در همین زمان شهادت تا به امروز نقوش بسیار زیبایی در بسیاری از لباس‌ها دیده شده که سرشار از سبک زندگی درست است. در حوزه مطبوعاتی هم در داخل و هم در خارج اقدامات ویژه‌ای انجام شده که البته باید ادامه داشته باشد، در کنار فضای مطبوعاتی نباید از فضای مجازی غافل شد، زیرا فضای مجازی دارای پتانسیلی است که ضمن تولیدات خاص خود می‌تواند در هریک از حوزه‌های ذکر شده فعالیت کند.

وزیر ارشاد در پایان با بیان اینکه تمام تولیدات این حوزه‌ها تا اربعین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی باید مشخص و جهت‌دهی شود، گفت: از زمان شهادت سردار تا امروز، تولیداتی نیز توسط دستگاه‌های دولتی و عموم مردم رقم خورده است که ظرفیت آن در کنار تولیدات این چهار حوزه باید مدنظر قرار گیرد، در واقع باید خروجی محصولات از دستگاه‌های مختلف و این چهار حوزه ارزیابی و براساس آن برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 4836779 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس صالحی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گردشگری کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میراث فرهنگی ادبیات ترجمه خانه کتاب بازار نشر جایزه کتاب سال سردار سلیمانی کتاب سال ادبیات کودک و نوجوان انتشارات پیدایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر انقلاب اسلامی تاثیرگذار و ماندگار است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در مراسم جشن هفته هنر انقلاب اسلامی با شعار هنر متعهد به حقیقت واقع در عمارت هنر گفت: در مقابل همه کسانی که هنرشان دارای جهت است و با آثار خودشان نقش بسزایی در تبیین و ترویج فرهنگ انقلابی دارند، احترام ویژه قائلم و معتقدم که آثار این هنرمندان همواره در یاد‌ها و خاطره‌ها ماندگار است.

وی اضافه کرد: برای من لذت بخش‌ترین زمان‌ها، سپری کردن اوقات با اهالی فرهنگ و هنر است و علت حضور ما در این مراسم نیز عرض احترام به ساحت هنر و ادب و اهالی فرهنگ و هنر استان قزوین بود.

اعلایی بیان کرد: اعتقاد دارم استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر باید روز به روز بیشتر زیرساخت‌های آن تقویت شده و مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار قزوین ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مجموعه مدیریت ارشد استان توجه ویژه‌ای به مجموعه‌های فرهنگی و هنری و کانون‌های مرتبط با آنها داشته که در راس آنها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری قرار دارد.

اعلایی بیان کرد: حوزه هنری قزوین برای کسانی که در راستای هنر انقلابی تلاش و کوشش می‌کنند، باید حمایت‌های لازم و همچنین بستر‌های مناسب را فراهم آورد تا این افراد بتوانند تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان جامعه داشته باشند.

در پایان این مراسم با حضور استاندار قزوین و خانواده شهید تاج احمدی، تابلوی تمثال شهید علی تاج احمدی به قلم هنرمندانه استاد میری رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • شهید فائزه رحیمی جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • هنر انقلاب اسلامی تاثیرگذار و ماندگار است
  • بلاتکلیفی رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا شش‌راه برطرف شود
  • آیت الله اعرافی در منزل شهیدالقدس «محسن صداقت» حضور یافت