Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ساخت‎وساز از مشکلات حوزه کشاورزی در استان است اما به نظر من کوچک‎سازی و قطعه قطعه شدن بزرگ‎ترین تهدید است.

عبدالرضا بازدار امروز در جمع کارکنان مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان که به مناست روز زمین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: سازمان امور اراضی کشور، سازمانی حقوقی، فنی و زیربنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این‎که بر قوانین و مقررات باید تسلط داشته باشیم، عنوان کرد: از قبل انقلاب تا الان بخشنامه‎ها و دستورالعمل‎ها به صورت روزانه به ما ابلاغ می‎شود که باید از آن‎ها آگاه بوده و رویشان تسلط داشته باشیم.

بازدار با اشاره به تداخل کاری این این سازمان با اداراتی مانند ثبت اسناد، سازمان جنگل‎ها و وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: این امور پیچیدگی خاص خود را دارد اما وقتی داخل مجموعه کشاورزی می‎شود باید اطلاعات و آگاهی ما از دستورالعمل‎ها و بخشنامه‎ها، به ویژه افرادی که در دبیرخانه فعالیت دارند، بیشتر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‎که اداره امور اراضی یک تشکیلات منسجم با بایگانی و مستندات قوی و با چارچوبات قوی است، تصریح کرد: این مجموعه باید کمترین جابجایی‎ها و رفت و آمدها را داشته باشد.

وی با اشاره به این‎که کارکنان این اداره باید بیشتر از بقیه قسمت‎ها روی بخشنامه‎ها تسلط داشته و همچنین دارای تجربه کاری باشند، افزود: در این زمینه می‎توان کلاس‎های آموزشی برگزار کرد و همچنین از استان‎های دیگر که در این زمینه قوی هستند بازدید کنیم که بتوانیم از تجربه آن‎ها بهره ببریم.

بازدار با بیان این‎که اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیازمند تقویت از نظر تشکیلات اداری است، اضافه کرد: یکپارچه‎سازی اراضی یکی‎از اولویت‎های ماست، کوچک‎سازی و قطعه قطعه شدن زمین‎ها خیلی نگران کننده است و می‎تواند باعث پایین آمدن تولیدات شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خطاب به حاضران در جلسه با اشاره به این‎که این تشکیلات برای حفظ و حراست از موجودیت زمین ساخته شده‎ است، عنوان کرد: تمام فعالیت ما برای امنیت غذایی بوده که به زمین وابسته است و متولی آن نیز شما هستید، بنابراین باید روی هر موضوعی که زمین را تهدید می‎کند حساس باشید.

وی ساخت و ساز را یکی‎از مشکلات این سازمان دانست و افزود: در لرستان این امر را تهدید نمی‎دانم بلکه در حال حاضر کوچک‎سازی قطعات زراعی یک تهدید جدی است و ما به‎عنوان متولی امر زمین باید برای یکپارچه‎سازی آن‎ها کار کنیم، که تاکنون اقدامت الگویی انجام شده که خیلی نمود ندارد.

بازدار با اشاره به این‎که سازمان امور اراضی کشور می‎گوید روی کاداکس خوب کار نکردید، عنوان کرد: بخشی از این نارضایتی به گزارش‎های ناقص و برخی به عدم پیگیری ما باز می‎گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‎که ارتباط ما با سازمان امور اراضی کشور خیلی قوی نیست، اظهار کرد: شناخت سازمان امور اراضی کشور از بدنه شما نباید ضعیف باشد چراکه به شما آسیب می‎زند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان از رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی دربروجرد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ مسلم مؤیدی، امشب با اشاره به رفع‌تصرف اراضی کشاورزی در بروجرد گفت: 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقۀ گلدشت آزاد شد.

او با بیان اینکه غیر کاربری بی‌رویه اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است، اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی سالیانه بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی را از چرخۀ تولید خارج می‌کند.

بازگشت 6هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: کاهش تولیدات و کاهش سطح اراضی مهم‌ترین پیامد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان است.

مؤیدی هشدار داد: یگان حفاظت امور اراضی لرستان با تمام توان از تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌کند و با متخلفان ساخت‌وساز ابنیه خارج از طرح هادی مصوب روستا برخورد می‌شود.

او بیان کرد: مردم لرستان برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده برای جلوگیری از تصرف اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را با سامانۀ 131 گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان اطلاع داد: با تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی لرستان می‌توان از اراضی کشاورزی صیانت کرد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید