Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر سواحل و رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای فارس از عملیات آزادسازی ۲۵۰۰ مترمربع از حریم و بستر مسیل دروازه قرآن خبر داد.

سید جواد موسوی فر دوشنبه ۷ بهمن در جمع خبرنگاران بیان کرد: این عملیات به منظور حفاظت از حریم و بستر رودخانه آبزنگی (مسیل دروازه قرآن) با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شرکت آب منطقه‌ای فارس در راستای وظایف قانونی خود اقدام به تعیین حدود بستر و حریم این مسیل و نیز آزادسازی تصرفات آن به منظور عبور ایمن و آزاد جریان سیلاب کرده است.

موسوی فر گفت: در این عملیات حدود پنج هزار متر مربع در حریم و بستر این مسیل آزادسازی شده و تصرفات غیرقانونی هم برطرف شده است.

وی تاکید کرد: این تصرفات عبور جریان سیلاب را با مشکل مواجه می‌کرد و خطرات جانی و مالی برای اهالی شیراز به ویژه اهالی منطقه آبزنگی بدنبال داشت که خوشبختانه با جدیت کارشناسان آب منطقه‌ای فارس رفع شده است.

مدیر سواحل و رودخانه‌های سازمان آب منطقه ای فارس اظهار کرد: اصلاح مسیر و اقدامات ساماندهی مسیر رودخانه، باعث تثبیت کناره‌ها و حفاظت از  اراضی، سازه‌ها و مناطق مسکونی در مسیر رودخانه‌ها شده و خطر تخریب و تهاجم سیلاب‌ها را کاهش می‌دهد.

موسوی فر  از اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمانها و نهادها خواست به منظور جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع سیلاب‌ها، از هرگونه تصرف، ساخت و ساز یا تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

او عنوان کرد: قبل از اجرای هرگونه طرح و یا ساخت وساز در حریم و بستر رودخانه‌ها باید نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم از وزارت نیرو اقدام شود.

مدیر سواحل و رودخانه‌های آب منطقه‌ای فارس به متخلفان هشدار داد: ماموران شرکت آب منطقه‌ای فارس به صورت منظم در حال بازدید و بازرسی ازمناطق مختلف استان هستند و بدون هیچگونه مماشاتی طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دروازه قرآن وزارت نیرو شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز از مناطق آموزش و پرورش لامرد، مهر، گله دار، علامرودشت و اشکنان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

مهدی راهپیما افزود: دانش آموزان در رشته‌های مختلف قرانی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، اذان و نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند که برگزیدگان در نیمه اول خرداد و در مرحله استانی در شهر شیراز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی اشکنان بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و عوامل اجرایی همکاری داشتند.

شهرستان لامرد و شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از استان فارس و ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد