Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از نمایندگان کمیته فنی AFC شاهد برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تایلند بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص بعد از پایان این رقابت ها درخصوص کیفیت مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا گفت: باید بپذیریم که سرمایه گذاری در فوتبال آسیا در رده های پایه و خصوصا نونهالان و نوجوانان بالا رفته به شکلی که کشورهای قدرتمند فوتبال قاره تلاش می کنند تمامی امکانات لازم را در این رده ها ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم باید فضایی بسازیم که مربیان ایرانی در این رده های سنی با آرامش و در اختیار داشتن کلیه امکانات فعالیت کنند.

رئیس کمیته فنی و توسعه اضافه کرد: موفقیت تیم های کره جنوبی و ازبکستان حاصل یک یا دو سال فعالیت نیست. می بینید که این دو تیم با مربی بومی به فینال رسیدند و کره جنوبی هم قهرمان شد. در بین 16 مربی حاضر در مسابقات تنها 6 مربی خارجی بودند و 10 کشور آسیایی به مربی بومی اعتماد کردند. خود من یک سال در کره جنوبی کار کرده ایم همچنین دوره های مربیگری در عربستان داشتم. توجه خوبی در این کشورها به رده های پایه شده و برنامه ریزی مناسب منجر به حصول موفقیت در این سطح می شود.

محصص گفت: تفاوت ما با کشورهای قدرتمند و موفق رده های پایه در این سال ها اختلاف در میزان توجه و سرمایه گذاری کلان است. موضوعی که فقط مرتبط با تیم های ملی نیست و حمایت از تیم های پایه باید در باشگاه ها به صورت توسعه یافته دنبال شود. ما یک برنامه چشم اندازه 5 ساله به اتفاق آقای معینی برای تیم های پایه پیش بینی کرده ایم که اگر اجرایی شود کمک زیادی خواهد کرد. بیاییم و این برنامه را با آخرین استانداردهای روز برنامه ریزی فوتبال پایه در جهان تطبیق بدهیم و طبق همین الگو پیش برویم. باید بدانیم که رقابت در فوتبال آسیا و جهان هر سال سخت تر می شود و کشورهایی که توجه و برنامه ریزی بهتری در سطح فوتبال پایه، در موضوع آموزش مربیان و همینطور آموزش بازیکنان دارند موفقیت های بزرگ تری به دست می آورند.

وی در پایان اظهار داشت: گزارش جامعی از پنل AFC درخصوص جزئیات فنی مسابقات همچنین بازی های تیم المپیک کشورمان تهیه کرده ام که به صورت مفصل پس از بازگشت به کشور این گزارش را نیز ارائه خواهم داد و می تواند بسیار مفید باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرتضی محصص تیم ملی فوتبال امید ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: مهم‌ترین چالش باشگاه‌ها در بحث فوتبال پایه هزینه‌های آن‌ها بود که با رایزنی‌های انجام شده کلیه هزینه‎‌های ورودی تیم‌های پایه رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، یاسر جمالی ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در پایه‌پروری جزو بهترین‌ها هستیم و مهم‌ترین چالش باشگاه‌ها در بحث فوتبال پایه هزینه‌های آن‌ها بود که با رایزنی‌های انجام شده کلیه هزینه‌های ورودی تیم‌های پایه در مسابقات رایگان است.

وی افزود: بوشهر یکی از مهدهای فوتبال در ایران است که نمای کلی آن حضور چهار ملی‌پوش در تیم ملی است و این اتفاق در فوتبال موجی از خوشحالی را در بر داشت و باعث رضایت‌مندی باشگاه‌ها شد، چون این مهم پس از انقلاب برای اولین بار در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با تأکید بر اینکه تمام دغدغه ما رفع مشکلات در ورزش است، عنوان کرد: در ابتدای سال ما بیشترین مساعدت مالی را به هیئت‌های ورزشی داشته‌ایم که شامل هزینه اعزام‌ها و مخارج‌های دیگر است که ارقام پرداختی بی‌سابقه است.

وی در ادامه افزود: این کمک‌ها دغدغه باشگاه‌ها را در فصل تابستان برطرف خواهد کرد و در ۶ ماهه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت.

جمالی در خصوص طرح تجهیز اماکن ورزشی نیز اظهار کرد: در ابتدای خردادماه سال جاری بزرگترین طرح اماکن ورزشی با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیارد ریال داریم که این میزان از تجهیزات ورزشی پس از انقلاب برای اولین بار است.

وی گفت: طرحی در کشور تحت عنوان طرح آمایش سرزمینی کشور در حال اجرا است که مصوبه شورای عالی ورزش است که انرژی‌ها، سرمایه‌ها و برنامه همه سازمان‌ها در حوزه ورزش به یک هدف مشترک هدایت می‌شود و ما نیز از سال قبل و بر اساس ظرفیت تعیین سرمایه کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در خصوص حمایت از تیم‌های فوتبال در رقابت‌های کشوری هم عنوان کرد: پارس برازجان در دو رده نونهالان و نوجوانان جزو چهار تیم برتر کشور است که نگاه ویژه‌ای به این تیم داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: کمک قابل توجهی به باشگاه شاهین بندرعامری و همچنین مشیر دالکی در لیگ دسته اول فوتبال و فوتسال کشور نیز شده است.

جمالی در خصوص مساعدت به قهرمانان کشوری و ملی هم عنوان کرد: برای ورزشکارانی که در سطح کشوری و ملی شانس مدال دارند، حقوق ماهیانه در نظر گرفته‌ایم و پرداخت می‌کنیم که تعداد آن ۱۵ نفر است.

وی در خصوص بحث احیای باشگاه شاهین بوشهر هم گفت: من چون مالک باشگاه نیستم نمی‌توانم اعاده دادرسی کنم و این از عهده سهام داران برمی‌آید که آن‌ها هم اقدامی در این خصوص نمی‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 745553

دیگر خبرها

  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • «اولسان هیوندای» نیمی از مسیر فینال آسیا را رفت
  • لیگ قهرمانان آسیا| پیروزی اولسان در فینال رفت منطقه شرق
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز؛ ساعت و برنامه کامل بازی‌ها
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان
  • تمام تجهیزات نیروهای مسلح کشور بومی است
  • شکستی که عربستان را متحول کرد/مربی بارسلونا سوار بر شاهین‌های سبز