Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@07:08:20 GMT

طالبان: هواپیما آمریکایی بود ما ساقطش کردیم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۴۶۱۲

طالبان مسئولیت سقوط هواپیما در غزنی را بر عهده گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از جام جم آنلاین، طالبان افغانستان اعلام کرد: هواپیمایی که در غزنی سقوط کرده، یک هواپیمای نظامی متعلق به ارتش امریکا بوده و ما آنرا ساقط کرده ایم.   پیش از این والی ولایت غزنی افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به یک شرکت هواپیمائی خارجی دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، هواپیمای مسافربری مذکور با ۸۳ سرنشین پس از برخورد با زمین منهدم شده و به صورت کامل سوخته است.

وزارت کشور افغانستان و دفتر معاون دوم رئیس جمهوری این کشور هم اکنون این سانحه را تائید کرده اند.

این رسانه به نقل از والی غزنی در این خصوص اعلام کرد: از آنجایی که هواپیمای مذکور به صورت کامل سوخته است، هیچ نشانه‌ای که نشان دهد این هواپیما به کدام شرکت هواپیمائی خارجی تعلق دارد، وجود ندارد.

اداره هوانوردی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سانحه سقوط هواپیما در غزنی در حال بررسی است.

این در حالی است که برخی منابع از کشته شدن همه سرنشینان این هواپیما خبر دادند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود

کاردار سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد سفر هیئت کشورش به افغانستان موفق بود و درباره تامین منافع مشترک نیز توافقاتی به دست آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبیدالرحمان نظامانی» کاردار سفارت پاکستان در کابل اظهار داشت هیئت پاکستانی و مقامات حکومت کنونی افغانستان بر همکاری‌های تجاری و ترانزیتی توافقاتی انجام دادند.

وی افزود هیئت پاکستانی در سفر به کابل بر سر تامین منافع مشترک و تسهیل تجارت با افغانستان نیز توافق کرد.

نظامانی در پیام ویدئویی تاکید کرد سفر هیئت پاکستانی به افغانستان موفق بود.

کاردار سفارت پاکستان گفت این سفر بخشی از تلاش‌های پاکستان برای ایجاد روابط قوی با افغانستان در بخش‌های تجارت دو جانبه و ترانزیت بوده است.

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابلهیئت پاکستانی برای حضور در نشست دوحه درباره افغانستان مشخص شددرگیری مرزی میان طالبان و نظامیان پاکستانی در شرق افغانستان

هیئت پاکستانی به ریاست «محمد خرم آغا» معاون وزارت تجارت این کشور ششم فروردین ماه به کابل رفت و با مقامات طالبان از جمله «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت کنونی کابل دیدار و گفتگو کرد.

این هیئت از پاکستان و در پی حملات هوایی این کشور به ولایت‌های شرقی افغانستان به کابل سفر کرده بود.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان