Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی صابری روز دوشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی سمیرم در فرمانداری افزود: بخشی از این طرح‌ها افتتاحیه‌های مربوط به فعالیت‌های عمرانی و خدماتی است که برای هر چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ لحاظ شده است.

به گفته وی، ۱۶ کمیته‌ فرعی و اصلی در شهرستان سمیرم برای گرامیداشت دهه فجر امسال تشکیل که تعدادی از آنها در شهرهای ششگانه شهرستان فعال شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمیرم ادامه داد: همزمانی دهه فجر با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، بهترین زمان برای برگزاری گفتمان‌های دینی و مذهبی با موضوع نماز و انقلاب اسلامی است که در دستور کار نهاد تعلیم و تربیت قرار دارد.

صابری با بیان اینکه ۲ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور در همین ایام برگزار می شود، اظهار داشت: محور این کرسی‌ها مسائل روز کشور و منطقه بویژه انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر برپایی همایش تقدیر از ورزشکاران برتر و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی سال جاری، شاهد گردهمایی بزرگی با حضور مادران بویژه خانواده‌های شهدا، ۱۹ بهمن همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین برگزار خواهیم کرد.

دبیر ستاد دهه فجر شهرستان سمیرم با تاکید بر تبیین اهداف انقلاب برای نسل جدید تاکید کرد: برنامه‌های دهه فجر باید با محوریت مردم به ویژه حضور جوانان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

شهرستان یکصد هزار نفری سمیرم با افزون بر ۲۲ هزار نفر بسیجی و  تقدیم ۴۰۰ شهید به نظام و شش شهید دوران انقلاب، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهادت حضرت فاطمه زهرا سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهادت حضرت فاطمه زهرا سمیرم پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهادت حضرت فاطمه زهرا سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در عرصه فرهنگی همچون عرصه نظامی باید حضور داشت

سپاه پاسداران به فراخور زمانه و تهدیداتی که در هر دوره‌ای مطرح بوده، پا به رکاب ولایت برای مردم شمشیر به‌دست گرفته و امروز که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تهدیدکننده جمهوری اسلامی بنا به اذعان رهبر انقلاب شبیخون و تهاجم فرهنگی است، نقش‌آفرینی این نهاد مقدس در این عرصه بیش از هر زمان قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاه پاسداران در طول حیات ۴۵ ساله خود دلیرمردان و رشادت‌های فراوانی را به خود دیده است؛ مردانی که نه فقط در میدان جنگ نظامی بلکه، هرجایی که نیاز بوده دل به میدان خطر زده و حماسه آفریدند؛ حاج قاسم نماد سپاه حضرت روح‌الله در زمانه ما بود و البته این نهاد انقلابی سرداران محبوب کم ندارد، به قول حاج قاسم «در میان سپاه، هزاران اولیای خاص خدا قرار دارد که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم.»

سپاه نهادی که از دل حوادث انقلاب در اواخر دهه ۵۰ تا سخت‌ترین روزهای جنگ و ترور و تحریم در قرن جدید، پشتوانه امن دفاعی و نظامی کشور بوده و قواره آن عظیم‌تر از یک سازمان معمولی است، سپاهی که در مواقع بحرانی و بلایای طبیعی هم در کنار مردم بوده و شاید نزدیک‌ترین خاطره جمعی ما سیل سال ۹۸ در خوزستان باشد که حاج قاسم چطور مثل پروانه به دور سیل‌زدگان چرخید؛ در واقع باید گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فراخور زمانه و تهدیداتی که در هر دوره‌ای مطرح بوده، پا به رکاب ولایت برای مردم شمشیر به‌دست گرفته و امروز که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تهدیدکننده جمهوری اسلامی بنا به اذعان رهبر انقلاب شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی است، نقش‌آفرینی این نهاد مقدس در این عرصه بیش از هر زمان دیگری قابل توجه است چرا که سرمایه‌گذاری نظام سلطه در مسیر مبانی دینی و فرهنگی جامعه است و در این مسیر باید گفت که دشمنان نظام اسلامی با ضربه‌های سختی که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان مبارزه سخت خوردند، به جنگ نرم روی آورده است غافل از اینکه همان مردانی که در میدان جنگ سخت ایستادند، در این مسیر نیز بیش از پیش مقاومت داشته و دارند.

فرهنگ هوا است

رهبر معظم انقلاب نیز در برهه‌های زمانی مختلف بر نقش‌آفرینی فرهنگی بسیج و سپاه تاکید داشتند و یکی از مهم‌ترین این تأکیدات، در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اردیبهشت ۱۳۹۲ بود که بیان کردند: «حقیقتاً نگرانی بنده در طول سال‌های متمادی بیش از نگرانی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، نگرانی فرهنگی بود. علّت هم برای شماها واضح است؛ البتّه برای خیلی‌ها واضح نیست، امّا شماها که خودتان اهل فرهنگید، می‌دانید که فرهنگ هوا است؛ اگر این هوا سالم بود، یک بدن مستعد با تنفّس آن، انرژی می‌گیرد. اگر هوا مسموم بود، آدم‌های سالم هم صرفاً تنفّس در این هوا بکنند مریض می‌شوند، ناتوان می‌شوند، معلول می‌شوند. فرهنگ یک چنین حالتی دارد. این نگرانی، یک نگرانی بجایی بود؛ نگرانی از روی آشنایی و آگاهی به واقعیت‌های جامعه بود؛ توهّمات نبود. آن چیزی که من در مجموع احساس کردم در این سال‌های متمادی این است که این ناهنجاری‌های فرهنگی که در گفتار و در آثار فرهنگی و در رفتار و از قبیل این‌ها مشاهده می‌شود، نه اینکه بخواهیم بگوییم همه این‌ها را دشمن‌ها دارند ترتیب می‌دهند و تزریق می‌کنند -این را نمی‌شود گفت- ناهنجاری‌ها [یی است که] پشت آن یک برنامه وجود دارد؛ انسان این را احساس می‌کند. حالا گاهی هست که فرض بفرمائید در یک جمعِ آدم بی‌خیال و مست و مثلاً فلان که کارهای عجیب و غریبی انجام می‌گیرد، نمی‌شود گفت که این حرکتی که این آدم ناباب یا مست یا بی‌خیال انجام داد، این را قبلاً به او دستور دادند؛ مثل یک هنرپیشه که می‌گویند این کار را بکن، انجام بده؛ نه، لکن گاهی اوقات پشت صحنه یک نفر، دو نفر نشستند، این حرکات را رصد می‌کنند و آنجایی که باید تشدید کرد، تشدید می‌کنند؛ آنجایی که باید تضعیف کرد، تضعیف می‌کنند؛ آنجایی که باید با هم جفت‌وجور کرد، جفت‌وجور می‌کنند. یک برنامه‌ریزی انسان احساس می‌کند پشت این حوادث فرهنگی و آفت‌های فرهنگی که در طول این زمان‌ها سر راه ما پیدا شد.»

در عرصه فرهنگی هم مثل عرصه نظامی باید حضور داشت و حرکت کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با بسیجیان در آذر ۱۳۹۸ نیز بیان کردند: «البتّه بسیج دو جلوه دارد؛ این حتماً مورد توجّه باشد. یک جلوه، جلوه‌ِ مجاهدت در عرصه‌ی دفاع سخت است؛ همان که برای خاطر آن شما آموزش نظامی می‌بینید. در دوران هشت سال دفاع مقدّس، معجزه حضور بسیج خودش را نشان داد؛ دلگرمی مجموعه‌های نظامی ما به حضور بسیجی‌ها بود در میدان نبرد، و بعد از آن هم در موارد گوناگون در کشور هر حادثه‌ای پیش آمده، بسیج در میدان دفاع سخت و دفاع نظامی حضور داشته. و همچنین در عرصه دفاع نرم، جنگ نرم که اینجا هم همین جور است. در عرصه جنگ نرم، یعنی عرصه علم، عرصه خدمت‌رسانی، عرصه سازندگی، عرصه تبلیغات دینی، عرصه فرهنگی هم بسیج مثل عرصه نظامی حضور دارد و باید حضور داشته باشد و باید تلاش کند و حرکت کند.»

مجموعه سپاه و بسیج در وادی فرهنگ و هنر کارهای نمایانی کرده است

ایشان همچنین در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه در مهر ۱۳۹۸ با اشاره به نقش‌آفرینی‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف تاکید کردند: «یک سرفصل دیگر ورود در وادی فرهنگ و اندیشه و هنر است که در این زمینه، مجموعه سپاه و بسیج کارهای نمایانی کردند؛ یعنی آن کسانی که سرشان در وادی فرهنگ و هنر و ادبیات و شعر و بقیّه‌ی شاخه‌های هنری است، احساس می‌کنند که کأنّه یک موجود جدیدی در عالَم هنر دارد متولّد می‌شود یا متولّد شده، یک حادثه‌ی جدید است، کار برجسته‌ای است؛ [این] ربطی هم به مسائل سوق‌الجیشی و مسائل نظامی و مانند اینها ندارد. این هم یک عرصه است.»

ایشان ادامه دادند: «یک سرفصل دیگر که به نظر ما از همه این‌ها مهم‌تر است، تلاش برای حفظ معنویّت است که در سپاه وجود دارد؛ این مسئله معنویّت خیلی مهم است -که من حالا بعداً هم ممکن است [مطالبی در مورد آن] عرض کنم- و مثل یک باران رحمتی است که بر یک بوستان متنوّعی ببارد؛ هم حیات‌بخش بوستان است، هم طراوت‌بخش و جلوه‌بخش بوستان است. وقتی باران می‌بارد، صرفاً این نیست که زندگی می‌دهد به بخش‌های مختلف این بوستان، بلکه به آن زیبایی هم می‌دهد، جلوه هم می‌دهد، طراوت هم می‌دهد، آن را در چشم‌ها عزیز هم می‌کند؛ بارانِ معنویّت این [جور] است…توکّل، توسّل، معنویّت، دعا را از دست ندهید؛ اُنس با قرآن را از دست ندهید؛ اُنس با اهل بیت و عترت را از دست ندهید؛ اجتناب از گناه را فراموش نکنید. جزو بیشترین توصیه‌ها یا شاید بشود گفت در رأس توصیه‌های کسانی که ما برای کلمه‌کلمه حرف‌های آن‌ها خیلی اعتبار قائل بودیم، اجتناب از گناه بود؛ اساس کار، این‌ها است. هم در خودتان، هم در خانواده‌تان، هم در فرزندانتان و همه متعلّقین به خودتان، این‌ها را نهادینه کنید…»

به گزارش ایمنا، این بیانات رهبر انقلاب و ابراز نگرانی ایشان در موضوع فرهنگ در جمع پاسداران نکته‌ای حائز اهمیت است، چرا که همانگونه که در ابتدا مطرح شد نقش پاسداران در زمان تهدیدات بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا می‌کند و امروز که موضوع فرهنگ، از اساسی‌ترین موارد مطرح در جامعه است، بنا بر اذعان رهبر انقلاب اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حیطه غیرقابل انکار و چشم‌پوشی است.

کد خبر 746490

دیگر خبرها

  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • نقش مؤثر سپاه پاسداران در عرصه‌های فرهنگی عمرانی و امنیتی
  • ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • قلبِ نبردِ نرم
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قلبِ نبردِ نرم
  • در عرصه فرهنگی همچون عرصه نظامی باید حضور داشت
  • در عرصه فرهنگی هم مثل عرصه نظامی باید حضور داشت