Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@18:49:58 GMT

هشدار وقوع بهمن در جاده‌های شمال از چهارشنبه

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۵۰۳۴

ساعت24-مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز سه‌شنبه با افزایش دما، در جاده‌های شمال کشور احتمال وقوع بهمن وجود دارد.

صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و شهرها اظهار داشت: امروز و دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و همین امر موجب می‌شود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، اصفهان و کرج، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، از فردا تا اواسط روز چهارشنبه در تهران، اراک، اصفهان و کرج، تردد غیرضروری در سطح شهر کاهش یابد و کودکان، افراد مسن و بیماران در حد امکان در خانه بمانند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب به کشور، بارش برف و باران در این مناطق شروع می‌شود و روز شنبه گستره بارش‌ها کل نیمه غربی کشور را دربرخواهد گرفت.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه هفته آینده این بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، شمال‌شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، همچنین غرب کشور ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان ریزش اضافه گفت:‌ از فردا تا پایان هفته شاهد افزایش دما در سواحل خزر خواهیم بود، ضمن آنکه وزش باد نسبتاً شدید در اردبیل و سواحل خزر خواهیم داشت.

وی هشدار داد: از روز سه‌شنبه با افزایش قابل توجه دما در کشور خصوصا سواحل شمالی مواجه هستیم، از این رو در جاده‌های ارتباطی به شمال کشور احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده خصوصاً از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه وجود دارد؛ در این راستا توصیه می‌شود تردد و توقف غیرضروری در این محورها کاسته شود و در رانندگی خصوصاً در جاده‌های فرعی احتیاط به عمل آید و صعود به ارتفاعات متوقف شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز خلیج فارس و دریای عمان مواج است و فردا مرکز خلیج‌فارس و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه تا روز جمعه نیز آسمان تهران صاف و کمی ابری خواهد بود و وضعیت جوی خاصی در پایتخت نداریم، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه بارشی موجود در کشور از فردا دوشنبه (۳ اردیبهشت) تا روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌) تقویت خواهد شد و در پی آن هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

مخاطراتی که این سامانه به همراه خواهد داشت، رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهد بود.

این سامانه در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در استان‌های جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت خواهد کرد.

در روز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌) نیز عمده فعالیت سامانه در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

این سامانه در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌) نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد.

این سامانه احتمال مخاطراتی از قبیل لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ را به همراه خواهد داشت.

در این راستا سازمان هواشناسی توصیه کرد اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی با توجه به احتمال رخداد تگرگ در نظر گرفته شود.

کد خبر 6084707 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • هشدار هواشناسی در خراسان شمالی/ باران در راه است
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • پیش بینی باران های رگباری در شمال استان سمنان