Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات روسیه پیش‌نویس قانون جدیدی را تهیه کرده‌اند که براساس آن تمام نرم‌افزار‌ها باید از ارزش‌های اخلاقی و معنوی روسیه پیروی کنند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با گذشت چندین ماه از ممنوعیت فروش تلفن‌های همراه و وسایل الکترونیکی فاقد نرم‌افزار‌های بومی در روسیه، مقامات این کشور پیش‌نویس قانون جدیدی را تهیه کرده‌اند که مشخص می‌کند شرکت‌ها چه نرم‌افزارهایی را می‌توانند روی محصولات خود نصب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "رویترز" در گزارشی نوشت،  نرم‌افزار مذکور باید به اولویت شدن ارزش‌های سنتی اخلاقی و معنوی روسیه کمک کند؛ همچنین این نرم‌افزار باید محبوب و ایمن باشد؛ این در حالی است که پوتین سعی دارد از ارزش‌های فرهنگی غربی دوری کند.

با این حال پیش‌نویس تهیه شده مشخص نکرده که نرم‌افزارها باید کدام ارزشهای روسی را در خود داشته باشند.

براساس این دستورالعمل شرکتهای خصوصی، سازمانهای دولتی یا بانک مرکزی این کشور می‌توانند نرم‌افزار و اپلیکیشنهایی را برای بررسی ارائه کنند؛ تا پایان ماه موارد ارائه شده بررسی می‌شوند و در مرحله بعد شرکت کنندگان در بازار درباره آنها نظر می‌دهند.

این قانون قرار است از جولای سال 2020 به مرحله اجرا در بیاید و به معنای ممنوعیت فروش گجت‌های حاوی نرم‌افزارهای غیرروسی نیست، بلکه شرکتها را ملزم می‌کند که نمونه‌های روسی از آن نرم افزارها را هم روی محصولات خود نصب کنند.

"ولگ نیکولایف" یکی از مؤلفان این قانون در مصاحبه با خبرنگار روسی گفت: دستگاه‌هایی که مردم روسیه می‌خرند باید در وهله نخست برنامه‌های غربی را به صورت پیش فرض داشته باشند که این یکی از مسائل اصلی است؛  به طور طبیعی وقتی فردی این برنامه‌ها را می‌بیند ممکن است تصور کند که هیچ جایگزین داخلی ندارند و اگر در کنار برنامه‌‌های پیش‌فرض بتوانیم نمونه‌های روسی را هم به کاربران ارائه کنیم آنگاه می‌توانند حق انتخاب داشته باشند.

روسیه فروش وسایل الکترونیکی بدون نرم‌افزار‌های روسی را ممنوع می‌کند"اینترنت ملی" روسیه راهکاری دقیق برای مقابله با حملات سایبری خارجیآزمایش اینترنت ملی روسیه موفقیت آمیز بود

انتهای پیام/

R1545/P/S2,1313/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد

دریافت 686 KB

به گزارش همشهری آنلاین ‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیمای “توپولوف-۲۲ام۳” نیروهای هوافضای روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

بر اساس گزارش‌ها صبح امروز یک فروند بمب افکن استراتژیک توپولوف Tu-22M3 ارتش روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه اصلی خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات اولیه، علت سقوط این بمب افکن به‌علت نقص فنی بوده است و در ویدئو نیز آتش سوزی موتور آن مشخص است.

‌گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمه‌های این بمب افکن که ۴ نفر بودند، با موفقیت ایجکت کرده‌اند.

کد خبر 845471 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه سقوط هواپیما

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟