Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@09:47:43 GMT

طعنه جنجالی حسن روحانی در برنامه امروز

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۵۳۱۷

طعنه جنجالی حسن روحانی در برنامه امروز

بیایید به مردم اعتماد دهیم و به مردم بگوییم که نظام ما، نظام تک حزبی نیست، ما نظام کمونیستی نیستیم، ما نظام شاه نیستیم و ما فقط حزب رستاخیر و کمونیسم نداریم. تک حزبی نیستیم و نظام چند حزبی هستیم و احزاب در این کشور آزاد هستند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، بخشی از متن سخنان جنجالی "حسن روحانی" در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور به این شرح است؛

_اتفاقاً یک پایه قانون اساسی ما هم همه‌ پرسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی قانون اساسی هم بعد از انتخابات اعضای خبرگان قانون اساسی دومرتبه با همه پرسی و رفراندوم، قانون اساسی شد. در بازنگری هم باز با همه پرسی و رفراندوم قانون اساسی شد ، این را تأکید می‌کنم برای اینکه اخیراً بعضی‌ها نسبت به این کلمه همه پرسی حساسیت پیدا کرده اند و بعضی از حساسیت‌ها نه به اندازه کرونا خطرناک است و آدم باید مواظب باشد که این بیماری سرایت نکند و یک اصل مهم و اساسی را که در کشور ما و در قانون اساسی ما است ، نظر دیگری نسبت به آن پیدا نکنیم.

_همانطور که اشاره شد ما از مشروطه با مسأله آراء و رأی مردم و انتخابات و مجلس آشنا شدیم. حالا آن روز مجلس شورای ملی و امروز مجلس شورای اسلامی. آن همه فداکاری‌ها در مشروطه برای این بود که رأی و آراء ملی حاکم شود. حاکمیت ملی یکی از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی ما بود. مردم بر سرنوشت خویش حاکم شوند و البته خداوند که معلوم او خالق ما است.

_بزرگترین خطر برای دمکراسی و حاکمیت ملی آن روزی است که انتخابات تشریفات شود. جای دیگری انتصاب بفرمایند و بعد مردم پای صندوق بروند بخواهند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خدا نکند یک همچون روزی برای کشور ما پیش بیاید، چون در زمان رژیم گذشته یادتان است که در حوزه‌های انتخابیه یک عده‌ای می‌آمدند ولی همه می‌دانستند که وکیل چه کسی است می‌گفتند فلانی است و از تهران تعیین شده است. آن وقت ما شهرستانی بودیم می‌گفتند از تهران فلانی تعیین شده است. به هر کسی می‌خواهید رأی دهید مردم هم می‌دانستند به هر کسی رأی بدهند و هر کاری می‌خواهند بکنند همان آقایی که تهران به قول آنها که می‌گفتند تهران گفته، همانی که تهران می‌گفت از صندوق در می‌آمد.

_این خطر بزرگی بود که ملت ما را تهدید کرد. مردم چرا انقلاب کردند، یک دلیل انقلاب مردم ما این بود که خودشان بر سرنوشت خودشان حاکم شوند، حاکمیت ملی یکی از پایه های حرکت انقلابی ما بود.

_رسیدیم به انقلاب اسلامی دیگر معلوم شد که این جور نیست که تهران تصمیم بگیرد. مردم تصمیم گیر هستند، پای صندوق می‌آیند و به آن کسی که می‌خواهند رأی می‌دهند.

_حالا اگر می‌خواهیم برویم پای صندوق، رأی بدهیم. به شما می‌گویند بروید وارد یک فروشگاه بزرگ شوید و یک جنسی را انتخاب کنید، اگر یک جنس بیشتر نیست، یک مارک هم بیشتر نیست، دیگر انتخاب لازم نیست، دیگر بزرگ خانواده لازم نیست برود فروشگاه ، یک بچه هم برود، یک مارک است دیگر می‌گویند این جنس را برداریم پول را بده و بیا. دیگر نیازی نیست.

_گر روی این فرض، جامعه ما سه نوع سلیقه داشت،  آن وقت توی انتخابات، یک سلیقه فراوان و  یکی دیگر یک دانه را باید با ذره بین و تلسکوپ در آسمان هفتم پیدایش کرد  و یک سلیقه هم که اصلا نیست و وجود ندارد.

_در چنین شرایطی گفتم مثال می زنم ان شاءالله که اینجا اینطور نیست. اگر چنین چیزی در یک شرایطی بوجود آمد آن وقت انتخابات ، کلمه و اجرای انتخابات، ببینید . شک نکنید  قدرت ما با حضور مردم است و ما کسی و چیزی نیستیم. تازه اگر یک کشوری بودیم که به یک ابرقدرت وصل بودیم باز آن ابرقدرت روزی که اخم می کرد ما را ول می کرد.

_کلمه جمهوری در قانون اساسی ما هست  اما می ترسم یک روزی این کلمه جمهوری هم باز جرم شود، هست در قانون اساسی ما کلمه جمهوری ، رئیس جمهور، جمهوریت هست، اینها در قانون اساسی ما هست.

_بیایید به مردم اعتماد دهیم و به مردم بگوییم که نظام ما، نظام تک حزبی نیست، ما نظام کمونیستی نیستیم، ما نظام شاه نیستیم  و ما فقط حزب رستاخیر و کمونیسم نداریم. تک حزبی نیستیم  و نظام چند حزبی هستیم و احزاب در این کشور آزاد هستند.

_امروز روزی است که باید برویم پای صندوق رأی، ولو اینکه گله داریم، ناراحت هستیم و ممکن است در ذهن ما مشکلاتی باشد و یا  اینکه ممکن است یک جایی بگوییم فلان جا دقیق اجرا و عمل نشده است. با صندوق قهر نکنیم؛ هرچند  اینکه شما در تهران 30 کاندیدایی، یک وقتی بگردید همه 30 تا را ندارید، 15 الی 29 و یا هر عددی دارید . در یک جایی که 6 کاندیدا دارد، شما ببینید 4 کاندیدا دارید، یک جا 30 تا داریم یک جا 6 نفر را داریم. بعد 5 الی یک نفر است.

_یک داستانی که البته برای این انتخابات نیست و برای انتخابات قبلی است و  آقایی به من گفت که من صد در صد تأیید می‌شوم و گفت من همه همسایه‌ها را دیدم و به بهانه‌ای کادو دادم و همه از من تعریف می‌کنند. این انتخاباتی که قبلاً به همه همسایه‌ها کادو بدهیم تا صلاحیت ما تأیید شود. پس معلوم است ما یک اشکالاتی داریم که البته این داستان را گفتم برای این انتخابات نبود برای انتخاب قبلی بود.

_اگر باید 2 یا 5 نفر تایید شوند نگذاریم اختلاف و دعوا درست شود، شماها که در جلسات خصوصی خود می گویید مجلس بعدی صددرصد مال ما هست و اگه مال شماست چرا غصه می خورید؟ شما که اینجوری در اتاق فکر گفتید مجلس بعدی صددرصد مال ماست الحمدالله مال شماست اگر مال شماست بگذارید یک رقابت شکل بگیرد مشارکت بالا برود مجلس هم مال شما باشد، نوش جان شما . ما در این داستان اصلا مشکل نداریم پس بگذاریم امنیت و رقابت حاصل شود ، انتخابات سالم باشد و همه تلاش کنیم مشارکت بالا برود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کنند، اما نتوانستند و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند و ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از مردم و کشورهایی که حامی رژیم صهیونیستی باشند، مطالبه می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، اظهار امیدواری کرد مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

رئیسی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و گفت: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در راس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

رئیسی در ادامه ظلم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از 45 سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بود و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت؟

رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است. دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت:‌ دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل 8 سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند. امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟