Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بر ضرورت گفت‌وگوی بین پارلمانی برای حل مشکلات تأکید کردند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با ... رئیس دومای روسیه که پس از دیدار دوجانبه بین طرفین در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت:  در این دیدار در زمینه مسائل بین‌المللی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای که واقعا نسبت خیلی زیادی در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و امنیت پایدار در منطقه داشته بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه همچنین درباره همکاری‌های ایران و روسیه صحبت‌هایی داشتیم، البته در زمینه توسعه روابط اقتصادی در ابعاد مختلف و سرمایه‌گذاری‌های گوناگون مباحثی مطرح شد، برداشت بنده این است که این جلسه کمک خیلی خوبی به تحقق روابط راهبردی بین ایران و روسیه خواهد کرد.

رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند آغاز شدتیراندازی ناوهای ایران، روسیه و چین به‌سمت اهداف دریاییرزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین پایان یافت

همچنین، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای روسیه نیز در این نشست خبری در سخنانی خطاب به لاریجانی، گفت: از مهمان‌نوازی شما و از اینکه دعوت کردید که به تهران بیاییم، سپاسگذارم، امروز سفر ما خیلی طولانی نیست، اما در عین حال ما توانستیم از این ساختاری که با هم ایجاد کردیم، بهترین استفاده را بکنیم و مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم و از نزدیک آنها را مورد مطالعه قرار دهیم.

وی افزود: این سفر کمک کرد تا بتوانیم مواضع خودمان را به هم هر چه بیشترنزدیک کنیم در چارچوب همکاری‌های پارلمانی، مسائل گوناگونی را مورد بررسی قرار دهیم، از جمله توسعه روابط تجاری و اقتصادی و همچنین مسائل جاری که در چارچوب برگزاری کمیسیون مشترک بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مورد بررسی قرار می‌‌گیرد، امیدواریم که توسعه روابط بین ایران و روسیه در آینده نیز ادامه یابد.

رئیس دومای روسیه ادامه داد: ما همکاری‌های متنوع و زیادی را داریم که باید در آینده هم به آنها توجه کنیم و از ظرفیت‌های آنها بهره ببریم و آنها را هر چه بیشتر فعال‌تر کنیم تا اینکه بتوانیم درک بهتری نسبت به تأمین منافع یکدیگر داشته باشیم، همچنین ما به عنوان مجالس دو کشور باید زیربناهای قانونی لازم را فراهم کنیم تا اینکه تصمیماتی که در سطح رهبران دو کشور اتخاذ شده، بتواند بر روی این زمینه‌های قانونی به خوبی پیش رود.

"ویچسلاو والودین"  افزود: همچنین ما باید روابط بین کمیته‌های متناظر را هرچه بیشتر توسعه دهیم، ما با چالش‌های مشترک مختلفی رو‌به‌رو هستیم، ما می‌توانیم از طریق همکاری‌هایی که در چارچوب بین‌المجالس وجود دارد، به صورت مؤثر بر این مشکلات و چالش‌های موجود فائق بیاییم. 

وی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که گفت‌وگوی بین پارلمانی باید هر چه بیشتر و مؤثرتر ادامه پیدا کند، پیشنهادات مختلف بررسی شود و همان طور که قبلا تأکید کردم، روابط بین کمیسیون‌‌های متناظر دو پارلمان تعمیق پیدا کند، برای اینکه این مسئله اجازه می‌دهد نه تنها همکاری‌های پارلمانی، بلکه همکاری‌‌های دو کشور در سایر موارد، از جمله در زمینه تجاری هم مورد بررسی هر چه بیشتر قرار گیرد.

رئیس دومای روسیه با تأکید بر اینکه ایران و روسیه دو شریک هستند، اظهار داشت: ما دو شریکی هستیم که به اصول برابری پایبندیم و از استانداردهای دوگانه دور هستیم، ما بر اصول عدم دخالت در امور یکدیگر پایبند هستیم و به خاطر همین است که شراکت ما یک شراکت نتیجه‌بخش است و امیدوارم که سایر کشورها هم از این نوع شراکت الگوبرداری کنند؛ ما احترام زیادی برای روابط بین دو کشور قائل هستیم، بر این باور هستیم که روابط دو کشور باید در چارچوب احترام متقابل و اطمینان به هم و امید به آینده ادامه یابد.

"ویچسلاو والودین در پایان خاطرنشان کرد: اضافه کرد: جلسه قبلی کمیسیون مشترک بین مجالس دو کشور که ساختار آن را به صورت مشترک بین دو پارلمان ایجاد کردیم در روسیه برگزار شد و این بار در تهران برگزار شد و در آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" علی اردشیر لاریجانی نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه نمایندگان مجلس مجلس اخبار روسیه نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سفر به پاکستان مسائل مختلفی ازجمله انرژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، گفت: توسعه روابط ایران و پاکستان مورد تأکید مقام‌های عالی دو کشور است.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رؤسای جمهوری دو کشور دوست انجام می‌شود، بیان کرد: پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

وی با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو با سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر درباره مسائل مختلفی ازجمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان گفت‌وگو می‌شود.

رئیس‌جمهوری توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را نیز ازجمله اهداف سفر خود به این کشور دانست و با اشاره به رشد قابل‌ توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد که این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط بین ایران و سریلانکا باشد.

گفتنی است که رئیسی در سفر به پاکستان، پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور، با وی دیدار و گفت‌وگوی خصوصی خواهد داشت.

رؤسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری بین مقام‌های دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رئیس‌جمهوری در این سفر همچنین با آصف‌علی زرداری، همتای پاکستانی خود، ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دیگر خبرها

  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود