Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۲.۵ میلیون تن کالا در بنادر ۱۴‌گانه استان بوشهر خبر داد و گفت: این میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۳ درصد افزایش دارد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از رونق تجارت در  بنادر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار پس از شش سال کشتی‌های حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت که این مهم زمینه رونق تجارت در این بندر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پهلوگیری کشتی کالای اساسی در بندر بوشهر را یکی از رویدادهای خوب به‌عنوان تعیین بندر بوشهر به‌عنوان یکی از محل‌های تخلیه کالای اساسی عنوان کرد و افزود: از آذرماه امسال تاکنون 3 کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفته‌اند و 35 هزار تن کالای اساسی که بیشتر برنج بوده تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در 10 ماه امسال 2.5 میلیون تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که 14.3 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

ارجمندزاده، با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر در 10 ماه امسال به‌طور تقریبی یکسان بوده است خاطرنشان کرد: در این مدت 1.2 میلیون تن کالا تخلیه و 1.3 میلیون تن کالا در بندر بوشهر بارگیری شده است.

وی ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را 7 میلیون تن در سال دانست و تصریح کرد: با توجه به محدود بودن فضای بندر بوشهر برای گسترش زیرساخت‌ها، طرح توسعه‌ای بندر بوشهر اجرایی شده که با تکمیل آن در مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهربه 15 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تردد 2 هزار و 167 فروند شناور در بندر بوشهر در 10 ماه امسال خبر داد  و بیان کرد: میزان تردد شناورها در بندر بوشهر در 10 ماه انسال نسبت به زمان مشابه سال قبل 7.9 درصد افزایش یافته و بیشتر ترددها مربوط به شناورهای زیر یک‌هزار تن بوده است.

بوشهر| عملیات طرح توسعه بندر کنگان با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود بوشهر|تسهیلات اعتباری بدون سود برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی پرداخت می‌شود 1.4 میلیون تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد+فیلم

ارجمندزاده با اشاره به افزایش 4 درصدی جابه‌جایی مسافر بین بوشهر و خارگ افزود: در 10 ماه امسال، حدود 100 هزارمسافر در این مسیر دریایی جابه‌جا شده‌اند.

وی از راه‌اندازی پایانه مسافری بین المللی دریایی بوشهر خبرداد و گفت: پایانه مسافر دریایی والفجر بوشهر که تحویل اداره کل بنادر استان بوشهر شده  برای تبدیل آن به پایانه مسافری بین‌المللی به طور کامل بازسازی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در این راستا عمق حوضچه اسکله مسافری  برای پهلوگیری کشتی‌های مسافری به شش متر افزایش می‌یابد.

ارجمندزاده با اشاره به اینکه کالا در بندر رسوب نمی‌شود افزود: خوشبختانه به سبب فعالیت شبانه‌روزی در بندر بوشهر رسوب کالا وجود ندارد و تخلیه کالا به صورت حمل یکسره انجام می‌شود و تنها مشکل رسوب خودروها است که بخشی از این مشکلات مربوط به قوانین گمرکی است. 

وی با بیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه کالا دارای بالاترین رکورد است افزود: میزان تخلیه کالا در بنادر کشور به طور متوسط 2000 تن در روز است که این میزان در بندر بوشهر 2500 تن است.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی فعالیت بنادر مسافربری استان به علت شرایط نامساعد جوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد ‌اظهار داشت: رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی بیان کرد: فعالیت بنادر مسافری غرب هرمزگان و مسافرت به کیش نیز هم اکنون متوقف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: مردم برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پل خمیز به بندر لافت (قشم) و بر عکس استفاده کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • توقف موقت فعالیت بنادر مسافری هرمزگان
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس