Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر: حمله معترضان هنگ کنگی به ساختمان قرنطینه مبتلایان کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله معترضان هنگ کنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمک و کلسترول بالا در کنار بی تحرکی، استرس کنترل نشده و عصبانیت، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

در ادامه به نقل از «وب ام دی»، به چند ماده غذایی مفید برای نارسایی قلبی خواهیم پرداخت:

بهترین‌ها:
میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ
محصولات تازه ستون فقرات یک رژیم غذایی سالم برای قلب است. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی و کم کالری و نمک هستند. هرچه بشقاب شما رنگارنگ‌تر باشد، بهتر است. توت‌ها سرشار از فیبر و مواد مغذی گیاهی هستند. سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی و اسفناج منابع خوبی از ویتامین C، E و فولات هستند. با میوه‌ها و سبزیجات نارنجی مانند هویج، سیب زمینی شیرین و طالبی، بتاکاروتن و فیبر دریافت خواهید کرد.

غلات کامل
غلات پر از فیبر هستند که سطح کلسترول انسداد شریان را کاهش می‌دهد. فیبر همچنین به آرامی هضم می‌شود، بنابراین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد و می‌تواند به کاهش اشتهای شما کمک کند. غلات کامل منبع خوبی از ویتامین‌های B هستند که به قلب شما کمک می‌کند تا اکسیژن را به بدن برساند. بلغور جو دوسر، گندم کامل، ذرت بو داده و برنج قهوه‌ای همگی غلات کامل هستند.

لوبیا
لوبیاها واقعا برای قلب شما خوب هستند. فرقی نمی‌کند کدام نوع لوبیا را ترجیح دهید، آن‌ها افزودنی دلچسب و سیرکننده به وعده‌های غذایی هستند. این حبوبات رنگارنگ پروتئین روزانه خود را بدون کالری و چربی گوشت به شما می‌دهند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب، آن‌ها می‌توانند به بهبود سطح کلسترول شما کمک کنند. اگر برای راحتی کنسرو لوبیا می‌خرید، بدون نمک را انتخاب کنید یا ابتدا آن‌ها را بشویید تا سدیم اضافی را کاهش دهید.

ماهی غنی از امگا ۳
به گفته متخصصان، ماهی غنی از امگا۳ یک جایگزین خوب دیگر برای گوشت است. اسیدهای چرب امگا ۳ چربی‌های اشباع نشده‌ای هستند که التهاب مخرب شریان را کاهش می‌دهند. دو وعده ماهی در هفته نیز ممکن است کمی فشار خون را کاهش دهد و خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و ایست قلبی را کاهش دهد. ماهی‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از امگا ۳ هستند، اما جیوه کمی دارند.

روغن‌های سالم
به جای چربی‌های جامد مانند کره و ... از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. روغن‌های کلزا، زیتون، ذرت و سویا دارای اسیدهای چرب تک غیراشباع سالم هستند. از این روغن‌ها برای تفت دادن، پختن و ... استفاده کنید.

آجیل
آن ها یک میان وعده سیر کننده و منبع خوبی از چربی سالم، پروتئین و مواد مغذی هستند. آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به کاهش LDL یا کلسترول بد کمک کنید. آجیل همچنین التهاب را در بدن شما کاهش می‌دهد. اگر آن‌ها را چند بار در هفته بخورید، ممکن است خطر حمله قلبی یا مرگ بر اثر بیماری قلبی را کاهش دهند. با این حال آجیل‌ها کالری بالایی دارند و نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کرد.

ادویه‌ها
نمک اضافی فشار خون را بالا می‌برد که باعث می‌شود قلب شما سخت‌تر کار کند. نمک را در آشپزی خود با گیاهان و ادویه‌هایی مانند کاری، سیر، زنجبیل، لیمو، فلفل، جعفری، پونه کوهی و آویشن جایگزین کنید. در صورت امکان از گیاهان تازه استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید ادویه‌های از قبل مخلوط شده را در سوپرمارکت بخرید، اما مقدار سدیم آن را بررسی کنید. بسیاری از ادویه‌ها حاوی نمک اضافه شده هستند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887182

دیگر خبرها

  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید