Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@19:50:18 GMT

ذوالنور: توانایی ساخت صفرتاصد ماهواره راداریم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۶۱۶۴

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با مهر، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بررسی قابلیت های ماهواره ظفر در دستور جلسه امروز کمیسیون قرار گرفت و مسئولانی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین دانشگاه صنعتی شریف در جلسه کمیسیون حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسئولان ذیربط درباره اقدامات و پیشرفت هایی که در تکنولوژی ماهواره انجام شده است و همچنین پیرامون زیرساخت‌های پرتاب و تولید ماهواره، مباحثی را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در این جلسه درباره اقدامات خوبی که در زمینه پرتاب ماهواره در کشور صورت گرفته است هم مباحثی مطرح شد، تصریح کرد: کشورهایی که به طور مستقل قادرند از صفر تا صد ماهواره را بسازند و قطعات آن را تولید کنند محدود هستند که جمهوری اسلامی ایران جزء همین کشورهاست.

 ذوالنور با بیان اینکه ایران قادر است هم ماهواره بسازد و هم سکوی پرتاب داشته باشد، گفت: پرتاب ماهواره ظفر که قرار است در دهه فجر اتفاق افتد، از طریق ماهواره بر سیمرغ انجام خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پرتاب ماهواره ظفر در دهه فجر اتفاق بزرگی است و پیرو آن قطعا شاهد یک سری تحولات جدید در ارتباطات کشور خواهیم بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پنجشنبه‌» به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد بر اساس مصوبه این کمیسیون در خصوص لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پنجشنبه‌ به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد.

حسین گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا به ارائه توضیحاتی درباره مصوبات جلسه ظهر یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی پرداخت و گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون قرار داشت که در نهایت مصوب شد روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود. به این ترتیب در صورت تصویب لایحه مذکور در صحن مجلس، شهرها و استان‌های دیگر نیز مانند تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهند بود.

وی عنوان کرد: در این جلسه همچنین تصویب شد که ساعات کاری از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت کاهش در هفته یابد و در مجموع در ۴ هفته ۱۶ ساعت کاهش ساعت کار داشته باشیم؛ با توجه به حضور نمایندگانی از دولت در جلسه امروز کمیسیون، دولت نیز نظری مسأله مصوبه کمیسیون داشت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره زمان رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در صحن مجلس نیز اظهار کرد: یا توجه به اینکه پیشتر کلیات لایحه مذکور به صورت دو شوری در صحن به تصویب رسیده بود و همچنین باتوجه به فوریت دار بودن آن بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس به محض امضای مصوبه کمیسیون توسط ریاست کمیسیون برسد و ارجاع نامه مربوطه به هیئت رئیسه مجلس، موضوع در نخستین جلسه صحن مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند
  • جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد
  • دو ماهواره سنجشی و مخابراتی با تاخیر پرتاب می شوند
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار
  • تعطیلی «پنجشنبه» تصویب شد
  • «پنجشنبه‌» به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد
  • جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی عملیات «وعده صادق»
  • کمیسیون امنیت ملی درباره عملیات «وعده صادق» جلسه برگزار می‌کند