Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یک فوریت، طرح پیگرد حقوقی علیه دولت انگلیس برای جبران خسارات وارده به اتباع ایرانی را به تصویب رساندند.

متن کامل طرح یک فوریتی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلیس برای جبران خسارات وارده به اتباع ایرانی که به امضای ۱۰۶ نماینده مجلس رسیده است به شرح زیر است:

ماده ۱_ با توجه به نقض حاکمیت ملی و حقوق بشر و کشتار بالغ بر ۹ میلیون نفر ایرانی توسط دولت انگلیس در سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ شمسی مطالب با ۱۹۱۳ تا ۱۹۱۹ میلادی که با ایجاد قحطی آغاز و منجر به جنایت علیه بشریت گردید، دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است کارگروهی به منظور جمع‌آوری اسناد، مدارک تکمیلی و برآورد خسارات انسانی و مادی و معنوی اتباع ایرانی تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره – اعضای کارگروه عبارتند از:

۱_ وزیر امور خارجه به عنوان رئیس کارگروه

۲_ دادستان کل کشور

۳_ معاونت حقوقی رئیس جمهور

۴_ وزرای اطلاعات، کشور، اقتصاد، دفاع و دادگستری

۵_ روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، قضایی و حقوقی، برنامه و بودجه

۶_ سه نفر از فعالین سمن‌ها با پیشنهاد وزیر کشور و تصویب اعضای حقوقی

۷_ دو نفر از حقوق‌دانان برجسته کشور به پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور و تصویب اعضای حقوقی ماده ۲ کارگروه موظف است راهکارهای پیگیری برای دریافت خسارت مادی و معنوی را تدوین و نسبت به احقاق حقوق ملت ایران اقدام لازم را به عمل آورد.

تبصره – رئیس کارگروه هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد و اقدامات صورت پذیرفته شده را به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: طرح قانون برای اتباع بیگانه در مجلس آماده شده، اما بعید می‌دانم به این مجلس برسد و انشاالله در مجلس آینده تصویب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی درباره تجمیع کارت هوشمند اتباع اظهار کرد: طرحی در مجلس برای سازمان ملی اقامت مطرح است که خیلی برای کشور لازم است، اما ممکن است به مجلس یازدهم نرسد و در مجلس دوازدهم باید به‌عنوان یک اولویت پیگیری شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: این طرح در خصوص اتباع خارجی، اسکان و سامان‌دهی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در زمینه اتباع خارجی خلا قانونی داریم.

رضایی بیان کرد: ورود ۱۰ میلیون اتباع خارجی به کشور فقط به‌دلیل خلاء قانونی نیست، چون خیلی از اتباع به‌صورت قاچاقی وارد کشور شدند بنابراین راه‌حل اصلی این است که دیوار مرزی بین ما و کشور‌های همسایه به‌ویژه افغانستان و پاکستان احداث شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیوار مرزی با پاکستان کامل نیست و مشکلاتی که برای مردم این مناطق از کشورمان در خصوص دیوار مرزی به‌وجود آمده یک بحث حقوقی است که قابل حل است، اما اصل دیوار مرزی برای کشور لازم است.

وی تصریح کرد: از آنجا که در خصوص اتباع خارجی خلاء قانونی داریم اتباع از یارانه ما استفاده می‌کنند همچنین از یارانه پنهان، بنزین مجانی، گاز، برق و آب که در کشور ما نسبت به سایر کشور‌های دنیا قیمتش خیلی پایین‌تر است، استفاده می‌کنند در عین اینکه برای کاری که انجام می‌دهند حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند و هیچ حساب و کتابی هم ندارد.

رضایی ادامه داد: اتباع بیگانه در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند و در کشور خودشان خیلی از این خدمات اصلا داده نمی‌شود مثلا در افغانستان گاز که نیست برق و آب هم تقریبا نیست، اما در ایران دریافت می‌کنند و هیچ هزینه‌ای هم بابت آن پرداخت نمی‌کنند که یک علت این است که اکثر اتباع، غیرمجاز هستند لذا این امر نیاز به قانون‌گذاری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: طرح قانون برای اتباع بیگانه در مجلس آماده شده، اما بعید می‌دانم به این مجلس برسد و انشاالله در مجلس آینده تصویب می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است