Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:49:53 GMT

برگزاری سومین نشست تخصصی محله دوستدار کودک

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۶۳۰۱

برگزاری سومین نشست تخصصی محله دوستدار کودک

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این نشست با ارائه نکاتی در زمینه شهر دوستدار کودک، گفت: ماهیت، ذات و ساختار شهر باید دوستدار کودک باشد و این مسئله چند بعدی است و عوامل زیادی از قبیل آموزش و پرورش، خانواده، خلاقیت و… در آن تأثیر گذار است.

وی ضمن آسیب شناسی ساختار شهر تهران با توجه به ساخت و ساز بی رویه، افزایش بی رویه خودروها و ساخت بزرگراه‌ها افزود: باید با گسترش فضاهای عمومی، پیاده روها و توجه به TOD، شهر را از خودروها پس بگیریم تا اقشار مختلف جامعه به راحتی در سطح شهر رفت و آمد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: گاهی سرمایه گذاری‌های سنگین، نتایج مثبتی به بار نمی‌آورد و لازم است بافت‌های شهری حفظ و نگهداری شود.

مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ در ابتدای این نشست ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان با اشاره به لزوم اتخاذ استراتژی مدون و مهیا کردن زیر ساخت‌ها در زمینه مصوبه شهر دوستدار کودک و تحقق اهداف آن گفت: این منطقه، آمادگی دارد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام دهد.

وی با ارائه گزارشی، احداث بوستان نشاط کودک، راه اندازی مرکز فرآموز، فعال سازی کانون‌های کودک، احداث محلی برای مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو و پایانه، مناسب سازی اطراف مدارس و پیاده رو های شهر ازجمله اقدامات صورت گرفته و آتی این منطقه در زمینه مصوبه شهر دوستدار کودک عنوان کرد.

مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی نیز در بخشی از این نشست ضمن تشکر از میزبانی شهرداری منطقه ۱۳ و ابراز امیدواری از عملکرد مدیران حوزه‌های شهری و اعضای شورای اسلامی شهر، آینده روشنی را برای داشتن شهری امن، سلامت و مناسب کودکان پیش بینی کرد و در خصوص اصول، اهداف و ساختار شهر دوستدار کودک، مطالبی را مطرح کرد.

کد خبر 4836965

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران کودکان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران بارش برف محسن هاشمی مناطق سیل زده کشور دستگیری سارق کمیته امداد امام خمینی محسن حاجی میرزایی سیدابراهیم رئیسی سیل سیستان و بلوچستان قوه قضاییه نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این برنامه با حضور مربیان کانون و اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع بر روی کامیونت نمایش سیار صورت گرفت.اجرای نمایش شاد، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، نقاشی، برگزاری مسابقه و... از جمله برنامه‌هایی است که کانون برای این روز تدارک دید.شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون ، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محلات از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • محله‌ای در تهران که با سیب‌هایش معروف شد
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند