Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه،‌ در جلسه دولت در رام الله تصریح کرد که « معامله قرن »  طرحی است که تنها از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در برابر عزل شدن و از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر زندانی شدن محافظت می‌کند.

اخبار بین الملل- به گزارش وبگاه خبری شبکه «دنیا الوطن»،‌ نخست‌وزیر فلسطین در ارتباط با طرح موسوم به «معامله قرن» گفت:‌« این طرح ربطی به برقراری صلح در خاورمیانه ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اشتیه در ادامه بر رد «معامله قرن» تاکید کرد و افزود که این طرح برای از بین‌بردن موضوع فلسطین برنامه‌ریزی شده است.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به طرح معامله قرن توضیح داد که محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین از تشکیلات خواهد خواست که چگونگی و محتوای واکنش به این توطئه را مورد بررسی قرار دهند.

محمد اشتیه با توجه به اینکه طرح معامله قرن با الفبای قانون بین‌الملل و ملت فلسطین در تعارض است از جامعه بین‌الملل خواست که در معامله یادشده شریک نشوند.

اشتیه در ادامه گفت که معامله قرن اساس قانونی ندارد و به رژیم صهیونیستی هر آنچه که می‌خواهد را می‌دهد و تنها ابزاری است برای برآورده ساختن خواسته‌های رژیم صهیونیستی و اساسا برای حل درگیری‌ها پی‌ریزی نشده است.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین معامله قرن نتانياهو تشکیلات خودگردان فلسطین ترامپ معامله قرن محمد اشتیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سناتور تام کاتن به همراه 26 نفر از همکاران جمهوری‌خواه خود با ارسال نامه‌ای به مریک گارلند، دادستان کل و میگل کاردونا، وزیر آموزش و پرورش، خواستار ایجاد نظم در دانشگاه‌ها شدند که در آنها اعتراضات حامی فلسطین برگزار می‌شود.
 
این نامه در حالی منتشر شد که مقامات در تلاش برای خنثی کردن تظاهرات‌هایی هستند که در اعتراض به جنگ مداوم اسرائیل در غزه در تعدادی از دانشگاه‌های ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دانشگاه ییل برگزار شد.
 
در این نامه آمده است: «شما باید برای بازگرداندن نظم و محافظت از دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه ما اقدام کنید.»
 
سناتورها از گارلند و کاردونا خواستند تا روز چهارشنبه (امروز) در مورد تلاش‌ها برای محافظت از دانشجویان یهودی اطلاعاتی را ارائه کنند.
 
بیش از 130 نفر در طول شبانه روز در دانشگاه نیویورک در منهتن در جریان اعتراضات حامی فلسطین دستگیر شدند. همچنین 45 نفر دیگر در دانشگاه ییل در نیوهیون، کنکتیکت دستگیر شدند.
 
تظاهرکنندگان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها از حمایت از اسرائیل صرف نظر و حمله این رژیم به غزه را محکوم کنند.
 

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!