Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نیا گفت: سیلاب روزها و هفته گذشته بیش از ۴ هزار کیلومتر از محورهای در جنوب کرمان کرمان را تخریب و به ابنیه موجود در این محورها نیز خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «حسن نیا» طی نشستی که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در این اداره کل برگزار شد، گفت: سیلاب چند روزها و هفته گذشته بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و بیش از ۴ هزار کیلومتر در جنوب کرمان کرمان را تخریب و به ابنیه موجود در این محورها نیز خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که بیشترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان محور رودبار جنوب - ایرانشهر بوده است، افزود: این محور که از محور های مهم و کریدر جنوب کشور است، متصل کننده استان کرمان به سمت ایرانشهر و چابهار است که آسیب جدی دبده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری ادارت کل راهداری در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان برای بهسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده اهتمام جدی دارند.


حسن نیا با اشاره به تخریب گسترده راه ها در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد بیان داشت: امیدوارم  بتوانیم با همکاری ادرات کل راهداری این ۳ استان، راه های باقی مانده و مسدود در حوزه بشاگرد که تعدادی از آنها همچنان پس از سیل مسدود است را بازگشایی کنیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ابراز داشت: این سیلاب در جنوب کرمان سبب تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده از ماشین آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل ها بازگشایی و تردد در آنها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

 وی به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: در منطقه جنوب کرمان حوزه راه های روستایی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و دشت، راه های روستایی زیادی نیز طعمه سیلاب شدند.


حسن نیا اظهار داشت: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهیم کرد.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از خسارت هزار میلیارد تومانی سیلاب به راه ها و محورهای ارتباطی در استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان خبر داد و گفت: در نظر داریم برای این حجم خسارت با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت بتوانیم اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.


وی از در اختیار گذاشتن اعتبارت ملی برای بازسازی مناطق و محورهای خسارت دیده از سیل به صورت تن خواه در این ۳ استان خبر داد و افزود: آسیب دیدگی خیلی زیادی در این مناطق حادث شده است به طوری که دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش بینی های صورت گرفته ۲ سال به طول می انجامد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد محورهای ارتباطی جنوب کرمان بارندگی و سیلاب سیلاب خسارت سیلاب معاون وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان

اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان اعلام کرد: محور رودبار جنوب به کهنوج (آبسردوییه) با فروکش کردن آب و تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محور رودبار جنوب به کهنوج (آبسردوییه) از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان با فروکش کردن آب و تلاش راهداران بازگشایی شد.

در این اطلاعیه توصیه شده است که هم‌استانی‌ها برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر 745471

دیگر خبرها

  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا ۴۸ ساعت آینده
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی