Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت بهداشت،  احمد جنیدی جعفری روز دوشنبه درباره پویش «نم نم» برای کاهش عرضه مواد دخانی بیان کرد: واحدهای صنفی به منظور حفظ سلامت نوجوانان و جوانان به این پویش پیوستند.  این پویش با هدف فرهنگ سازی برای کاهش عرضه محصولات دخانی و جلب حمایت‌های مردمی از واحدهای صنفی مجاز عرضه که داوطلبانه از فروش محصولات دخانی خودداری کرده‌اند، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متصدیان واحدهای صنفی با آگاهی از خطرات مصرف دخانیات و اعتقادات راسخی که در مورد تاثیرات منفی عرضه دخانیات بر برکت و روزی خود دارند و همچنین نقش بارزی که می‌توانند در تحقق اهداف سلامتی در نسل بدون دخانیات ایفا کنند، به این پویش می‌پیوندند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: مضرات استعمال دخانیات و به خطر افتادن سلامت جوانان و تاثیر قابل توجه این طرح بر کاهش دسترسی و مصرف دخانیات قابل اشاره است.  واحدهای صنفی در این پویش با شعار «ما از سودش گذشتیم شما هم از مضراتش بگذرید» از فروش مواد دخانی خودداری می‌کنند.

جنیدی افزود: ۷ هزار نوع ماده شیمیایی در مواد دخانی وجود دارد که ۷۰ نوع آن سرطان زاست.  مصرف و مواجهه با دود دخانیات عامل مرگ ۸ میلیون نفر از مردم جهان است که این میزان در ایران حدود ۶۰ هزار مورد برآورد شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و راهکارهای حفاظت از جوانان از آسیب‌ها و صدمات ناشی از مصرف دخانیات، ممنوعیت کامل تبلیغات، تشویق و حمایت صنایع دخانی و کاهش دسترسی است. جوانانی که تحت تاثیر تبلیغات فریبنده صنایع دخانی و مراکز فروش این محصولات قرار می‌گیرند با تجربه کردن این مورد به راحتی دچار وابستگی شده و به یک مصرف کننده دائمی مواد دخانی تبدیل می‌شوند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برنامه تشدید بازرسی و اعمال قانون در تخلفات صورت گرفته در مراکز عرضه و فروش محصولات دخانی مغایر با قانون جامع کنترل دخانیات و ممنوعیت جامع تبلیغات در دستور کار وزارت بهداشت و ارگان‌های ذیربط است و تبلیغ دخانیات مشمول جرایم سنگین است که در صورت مشاهده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی در صورت تمایل به پیوستن به پویش «نم نم» می‌توانند به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهر خود مراجعه کنند. امیدواریم روزی برسد که تمام واحدهای صنفی عضو فعال این کمپین باشند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم با وجود اینکه جزو واحدهای صنفی مجاز عرضه دخانیات نیستند، می‌توانند با پیوستن به پویش «نم نم» به این حرکت مردمی با هدف تقویت قبح فروش و مصرف دخانیات به سلامت جوانان و نوجوانان کمک کنند.

جنیدی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند جهت اعلام شکایات بهداشتی در سراسر کشور به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند. بازرسان بهداشت محیط در اسرع وقت شکایات را پیگیری کرده و رسیدگی خواهند کرد.

برچسب‌ها وزارت بهداشت نه به دخانیات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت نه به دخانیات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیگار وزارت بهداشت نه به دخانیات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در آیین آغاز به کار سلامت شهر در بوستان لاله تهران، گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان این که فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به این که مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصا در دو‌سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: به خود می‌بالیم که بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را در هفته سلامت در ۱۲۳ نقطه ارائه کنیم.

حمید صاحل افزود: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تدارک دیده شده است و هیچ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

گفتنی است نمایشگاه هفته سلامت با شعار حال خوب ساختنی است در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدید کنندگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • دخانیات در سال چند ایرانی را به کشتن می‌دهد؟
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران