Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با مؤثر برشمردن سفر رئیس دومای روسیه و هیأت همراه به کشورمان، تصریح کرد: مذاکرات سازنده‌ای در حوزه مسائل بین المللی، منطقه‎ای و اقتصادی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی لاریجانی در کنفرانس خبری پس از نشست مشترک با میچسلاو والودین، ضمن تشکر از حضور رئیس مجلس، رؤسای کمیسیون‌های دوما  و برخی از مسئولان دولتی کشور روسیه در تهران، عنوان کرد: این سفر با وجود اقدامات مهمی که در روسیه در حال انجام است و بار مسئولیت زیادی که بر دوش دوما بوده، صورت گرفته و امروز مذاکرات خوبی در زمینه مسائل بین المللی و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لاریجانی با بیان اینکه همکاری ایران و روسیه آثار مثبت زیادی در منطقه‌ داشته و امروز در این حوزه مذاکراتی داشتیم، افزود: همچنین در زمینه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون نیز بحث شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسه کمک بسیاری خوبی به تحقق روابط راهبردی بین دو کشور خواهد کرد.

 

در ادامه این نشست میچسلاو والودین ضمن تقدیر از رئیس مجلس ایران به دلیل مهمان نوازی هیات ایرانی، عنوان کرد: با وجود اینکه این سفر طولانی مدت نخواهد بود، اما توانستیم با فرمتی که در این سفر ایجاد شد، بهترین استفاده آن داشته باشیم و مسائل مهمی را از نزدیک مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

 

رئیس مجلس دومای روسیه اضافه کرد: این مذاکرات موجب نزدیکی موضع دو کشور به یکدیگر در چارچوب همکاری‌های پارلمانی خواهد بود.

 

وی یادآور شد: مسائل مهمی در بین المجالس دو کشور مطرح است که در این سفر به آنها پرداخته شد و امیدواریم در آینده نیز این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

 

والودین تصریح کرد: ما باید بتوانیم درک بهتری نسبت به تامین منافع یکدیگر داشته باشیم و به عنوان مجالس دو کشور زیرساخت‌های قانونی برای اجرای تصمیمات دو کشور را روی یک پلتفرم قانونی فراهم کنیم.

 

وی اضافه کرد: همچنین باید روابط بین کمیته های متناظر را نیز توسعه بخشیم، چرا که امروز دو کشور با چالش های مشترک مختلفی مواجهند و ما می توانیم در چارچوب همکاری های بین المجالس به صورت موثر بر این مشکلات فائق آییم.

 

رئیس مجلس دومای روسیه تاکید کرد: ما بر این باوریم که همکاری های بین پارلمانی باید به صورت موثرتر ادامه یابد و روابط بین کمیسیون ها تعمیق شود؛ تا نه تنها همکاری های پارلمانی بلکه همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه های تجاری ارتقا یابد.

 

وی ایران و روسیه را دو شریک پایبند به اصول برابری و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر دانست و گفت: به همین دلیل است که شراکت ایران و روسیه نتیجه بخش بوده و امیدوار هستم سایر کشورها نیز از این شراکت موفق الگو برداری کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما مسجد رویداد ملی فهما فهما رییس مجلس علی لاریجانی علی لاریجانی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی بین دو طرف، سبب تحرک جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور می‌شود.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به پاکستان اشاره و بیان کرد: رئیس‌جمهوری سفر بسیار مهمی را به پاکستان و در ادامه به سریلانکا آغاز کرد که در چارچوب دعوت رسمی انجام‌شده از سوی رؤسای جمهوری دو کشور بوده است و البته همسو با فعالیت‌های ایران در بخش سیاست همسایگی و گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست در سطح منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود: هر دو کشور جایگاه بالایی در سیاست خارجی ایران دارند. پاکستان از کشورهای مهم و اثرگذار در همسایگی ایران است که اشتراکات تاریخی، دینی، مذهبی و فرهنگی با ایران دارد و انتظار این است روابط اقتصادی دو طرف همپای روابط سیاسی توسعه یابد. افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی میان دو طرف امیدواریم تحرکی جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور رقم بخورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اهمیت توسعه تجاری برای دولت سیزدهم، هدف‌گذاری ارتقای مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان به سقف ۱۰ میلیارد دلار یکی از اولویت‌های مورد توجه دو کشور است.

کنعانی در پایان تصریح کرد: سفر به سریلانکا نیز مهم است و رئیس‌جمهوری به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود عازم این کشور خواهد شد. در این سفر افزون بر افتتاح پروژه انتقال آب که به همت نیروهای فنی - مهندسی ایران انجام شده است، مذاکرات هیئت‌های عالی رتبه دو کشور را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود