Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ۱۰ روز گذشته گروه های آشوبگر و خرابکار در نبود ضعف سازمان دهی و نظارت معترضان واقعی و مسالمت آمیز به دنبال به حاشیه کشاندن اعتراض های مدنی و تسویه حساب های شخصی و باندی از فضای موجود به سود اهداف شوم و مسموم خود هستند، نیاتی که هیچ همخوانی با پیگیری و تحقق مطالبات واقعی اعتراض های مشروع و مورد پذیرش دولت و حاکمیت عراق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعتراض های مسالمت آمیز چند روز گذشته با ورود آشوبگران در شهرهای مختلف عراق به صحنه ناامنی و درگیری های مشکوک تبدیل شده و بیم آن می رود با ترویج خشونت و خرابکاری اهداف معترضان واقعی و مسالمت آمیز در حاشیه قرار گیرد و به محاق سپرده شود.

امروز نیز در شهرها و استان های مختلف عراق با یکه تازی آشوبگران اعتراض های مدنی رنگ و بوی دود و باروت به خود گرفت و در چند شهر به خشونت کشیده شد:

آتش زدن چادرها و تیراندازی به سوی معترضان در الناصریه
یک منبع امنیتی اعلام کرد که افراد ناشناس صبح امروز (دوشنبه) به تظاهرکنندگان در میدان الحبوبی حمله و اقدام به آتش زدن چادر معترضان کردند که در نتیجه آنها دو نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.
به گفته این منبع امنیتی، معترضان پس از این حوادث به برپایی دوباره چادرها و ساخت اتاق های جدید اقدام کردند و اکنون آرامش نسبی در میدان الحبوبی برقرار است.
برخی دیگر از منابع امنیتی و پزشکی در الناصریه اعلام کردند که خودرو های مسلح در روز دوشنبه اقدام به حمله و تیراندازی به سوی تظاهر کنندگان در میدان الحبوبی کردند که باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.
همچنین این تیراندازی باعث آتش گرفتن چند خانه و مغازه تجاری در میدان الحبوبی شد.
از سوی دیگر سرتیپ ناصر الاسدی فرمانده پلیس ذی قار پس از تحولات اخیر این استان به مردم نسبت به ترویج ناامنی و خرابکاری که به سادگی قابل کنترل نخواهد بود، هشدار داد.
الاسدی گفت: ذی قار امروز مورد حمله شدیدی قرار گرفته است که از سوی شبکه های اجتماعی و سایت هایی که باعث ایجاد نزاع و فتنه می شوند هدایت و اداره می شود و هدف آنها این است که در این استان هرج و مرج به راه بیندازند و به دنبال ایجاد برخورد میان نیروهای امنیتی و مردم هستند، از شما دعوت می کنیم که در این فضای ملتهب با ما همکاری کنید تا آرامش و صلح را به استان بازگردانیم.
الاسدی پس از حادثه تیراندازی در میدان الحبوبی با بیان اینکه خودروهایی که به معترضان در میدان الحبوبی حمله کردند پلاک نداشتند گفت: طرف سومی در پس حمله مسلحانه به میدان الحبوبی وجود دارد و آن شخص که کشته شد پسر عموی من بود.
وی بر ضرورت حفظ آرامش و عدم کشیده شدن اعتراضات به سمت خشونت تاکید کرد.
همچنین شرکت نفت ذی قار امروز دوشنبه خبر داد که میدان نفتی ناصریه (با ظرفیت تولید یکصد هزار بشکه در روز) پس از حدود یک هفته توقف تولید به دلیل محاصره از سوی معترضان تولید خود را از سرگرفت.
برخی از رسانه های عراقی نیز اعلام کردند که تظاهرکنندگان ذی قار اقدام به بستن چهار پل اصلی این شهر یعنی پل های النصر، الحظارات، الکونکریتی و البدیل کردند.

تیراندازی افراد ناشناس به سمت معترضان در کربلا
یک منبع امنیتی در استان کربلا گفت که افراد ناشناس یک انبار مربوط به موکب الحسینی (ع) که حاوی مواد و اقلام مربوط به موکب بود را در منطقه «باب بغداد» در مرکز کربلا آتش زدند.
از سوی دیگر مدیر مدرسه الفراهیدی کربلا نیز گفت که افراد ناشناس امروز به این مدرسه حمله کرده و بخش اداری آن را کاملا آتش زدند که باعث بروز خسارت های مادی زیادی شده است.
یک منبع امنیتی دیگر نیز در گفت و گویی اعلام کرد که در ساعات ابتدایی امروز افراد مسلح ناشناس سوار بر خودرو لندکروز اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در مقابل رستوران «رکن السلطان» کردند که باعث زخمی شدن چند نفر از تظاهرکنندگان شده است.

بستن چند خیابان نجف توسط معترضان
منابع امنیتی در استان نجف اشرف نیز از اقدام تظاهرکنندگان به بستن برخی راه ها با آتش زدن دهها حلقه لاستیک ها خبر دادند.
این منابع گقتند که تظاهر کنندگان اقدام به بستن خیابان ابوصخیر، پل ثوره العشرین در نزدیکی مرقد شهید محمد باقر حکیم و برخی دیگر از راه های شهری کردند.
به گفته این منابع، گروهی خرابکار تلاش کردند تا خیابان فرودگاه و خیابان کوفه - نجف را ببندند تا مانع حرکت مردم و دانش آموزان مدارس شوند.

آرامش نسبی بصره در سایه حضور نیروهای امنیتی
استان بصره امروز شاهد گسترش شدید تدابیر امنیتی در تقاطع های التجاری، العسکری، الکزیزه و همچنین بازشدن خیابان الاندس برای حرکت خودروها بود.
برخی رسانه های عراقی در این باره اعلام کردند که تعداد زیادی از نیروها و خودروهای امنیتی در خیابان های مرکز شهر مستقر شدند از جمله در تقاطع های التجاری، العسکر و الکزیزه.
به گفته برخی منابع، نیروهای امنیتی در بصره پس از ازسرگیری فعالیت اداره ها برای محافظت از ادارات دولتی و مدارس به منظور جلوگیری از هرج و مرج، بستن راه ها و پل ها، و اقدام های خرابکارانه در استان تلاش می کنند.

۹ حالت خفگی در بغداد
یک منبع امنیتی گفت که امروز در بغداد خیابان های مرکزی شاهد اوضاع آرام و امنیتی مساعدی بود و معترضان در میدان های تظاهرات (میدان التحریر، الخلانی، زیرگذر التحریر و السعدون) حضور داشتند با این وجود اوضاع خوب و بدون هر گونه ناامنی بوده است.
وی افزود: نتیجه حوادث در بغداد وقوع ۹ مورد حالت خفگی بوده که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

دیالی در امنیت کامل
فرماندهی پلیس استان دیالی روز دوشنبه از پایداری کامل اوضاع امنیتی در شهر بعقوبه مرکز استان خبر داد و گفت: بعقوبه از پنج روز پیش شاهد هیچ گونه ناامنی نبوده است.
سرتیپ «نهاد المهداوی» مدیر اطلاع رسانی پلیس استان دیالی گفت که برای پنجمین روز متوالی بعقوبه شاهد هیچ گونه قطعی جاده ها بوده است و حرکت خودرو ها طبیعی است و همچنین تا این لحظه هیچ تظاهرات ثبت نشده است.
المهداوی با تاکید بر اینکه تدابیر امنیتی در بعقوبه و اطراف آن مستقر است و هیچ تخلفی را ثبت نکرده ایم گفت: نیروهای انتظامی در میدان الفلاحه در مرکز بعقوبه مستقر هستند تا از برگزای هرگونه تظاهرات مسالمت آمیز حمایت کنند.

اعتراض های مردمی در استان های مرکزی، جنوبی و شرقی عراق از ئهم مهر ماه گذشته با هدف بهبود اوضاع اقتصادی، رفع بیکاری و فساد و برقراری عدالت اجتماعی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها بصره خشونت الاسدي کربلا عراق اعتراض نجف پروندهٔ خبری اعتراض در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره خشونت الاسدي کربلا عراق اعتراض نجف بصره خشونت الاسدي کربلا عراق اعتراض نجف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد معترضان به نسل‌کشی غزه در میانه رویداد انتخاباتی دموکرات‌ها

کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد روز گذشته با برگزاری یک گردهمایی بزرگ با حضور باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای جمهور پیشین این کشور ۲۵ میلیون دلار کمک مالی برای انتخابات جمع‌آوری کرده است.

به گزارش فاکس نیوز، این رویداد سیاسی که با حضور تعدادی از ستارگان دنیای موسیقی و «استیون کلبر» مجری معروف آمریکایی برگزار شد، چندین بار توسط معترضان هم در داخل مراسم و هم خارج از مراسم متوقف شد.

گفته می‌شود افرادی که به حمایت‌های جو بایدن از رژیم صهیونیستی انتقاد داشتند، در میانه جلسه فریاد زدند: «شما عقل خود را از دست داده‌اید». در بیرون سالن نیز، برخی فریاد زدند: «جو بایدن که همدست نسل‌کشی هستی، زمان رفتن تو فرا رسیده». برخی دیگر از معترضان با فریاد‌های «خون بر دستان شما است» سخنان هر سه رئیس جمهور را قطع کردند. 

بایدن ۸۱ ساله که برای ریاست جمهوری مجدد خود تلاش می‌کند، با نگرانی‌هایی در مورد زوال عقل و همچنین از دست دادن برخی رای‌دهندگان پیشین خود به دلیل حمایت از اسرائیل مواجه است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد محبوبیت او به ۴۰ درصد رسیده و در رقابت تنگاتنگ با دونالد ترامپ قرار دارد. 

گفته می‌شود رویداد انتخاباتی نیویورک در واقع برای نشان دادن اتحاد در حزب دموکرات برگزار شده بود. افراد آشنا به مراسم می‌گویند بلیط‌های شرکت در مراسم بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشته است. افرادی که پول بیشتری پرداخته بودند می‌توانستند امکانات بیشتری دریافت کنند. به طور مثال، شرکت‌کنندگان با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار می‌توانستند با هر سه رئیس جمهور عکس بگیرند!

گفته می‌شود این رویداد رکورد جمع‌آوری بیشترین کمک مالی در انتخابات آمریکا را شکسته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فریاد معترضان به نسل‌کشی غزه در میانه رویداد انتخاباتی دموکرات‌ها
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • تجمع اعتراض‌آمیز مردم شیراز در محکومیت جنایات اسراییل
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان قمی به جنایات صهیونیست‌ها
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • (ویدیو) جولان خودرو چینی جدید گلزار در سطح شهر