Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵۰۰ قسمت از "مهارت‌های زندگی" در قالب پویانمایی تلویزیونی به کودکان آموزش داده می‌شود؛ مجموعه انیمیشنی که بزرگترین پویانمایی تلویزیون به حساب می‌آید. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاهی از شبکه‌های رادیو و تلویزیون را در ادامه می‌بینید:

میهمانان این هفته "چهل‌تیکه"؟

برنامه تلویزیونی "چهل تیکه" پخش هفتگی خود را از امشب با محمدرضا طالقانی آغاز می کند؛ ورزشکاری که در روز تولد خودش میهمان تلویزیون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهل‌تیکه برنامه پخش خود را تا روز جمعه 11 بهمن ماه ادامه می‌دهد. سه شنبه 8 بهمن‌ماه مهدی سلوکی بازیگر سینما و تلویزیون میهمان چهل‌تیکه خواهد بود. چهارشنبه 9 بهمن‌ماه «احترام برومند» بازیگر سینما و همسر مرحوم داود رشیدی بازیگر سینما و تلویزیون به این برنامه می‌آید. در روز پنج شنبه10 بهمن‌ماه بازیگر «از کرخه تا راین» علی دهکردی به صندلی این برنامه تکیه می‌زند و در روز جمعه آخرین برنامه پخش "چهل‌تیکه" در این هفته به «هدایت هاشمی» بازیگر سینما و تلویزیون اختصاص دارد.

«چهل تیکه» در هفته دوم از بهمن ماه 98 از دوشنبه تا جمعه از شبکه نسیم در ساعت 20:30 پخش می‌شود.

«مهارت‌های زندگی» بزرگترین مجموعه پویانمایی

پویانمایی «مهارت‌های زندگی» به عنوان یک انیمیشن آموزشی، مهارتی و همچنین بزرگترین مجموعه پویانمایی تاریخ رسانه ملی علاوه با استقبال از جانب کودکان، توانست جایگاه خیلی خوبی در نزد مخاطبان خود به دست آورد.  این مرکز با همکاری موسسه حور در سال 1391 تولید مجموعه‌ای انیمیشن با موضوع مهارت های زندگی را شروع کرد و 50 قسمت از این مجموعه در مهر ماه 1392 روی آنتن شبکه پویا رفت. با پایان پخش این قسمت‌ها، طولی نکشید که ساخت 50 قسمت دوم کلید خورد و در سال 93 پخش شد.

با توجه به اقبال مخاطبان، هر ساله بالای 50 قسمت از تولید این مجموعه در دستور کار مرکز پویانمایی صبا قرار گرفت و در حال حاضر « مهارت‌های زندگی» بزرگترین مجموعه پویانمایی تاریخ رسانه ملی است. بخش اول این مجموعه در 250 قسمت 12 دقیقه ای کلید خورد تا معاونت سیما برای اولین بار بتواند یک مجموعه انیمیشن روز پخش، برای یک سال را داشته باشد. این کار با حضور بیش از 200 نفر متخصص، اندیشمند، نویسنده، طراح و.... امکان پذیر شد.

در حال حاضر بالای  500 قسمت از آن مجموعه تولید شده و مهارتهای زندگی را برای کودکان آموزش می دهد. همچنین خیلی از مراکز آموزش و پرورش در کشور، « مهارت‌های زندگی» را به عنوان یک مواد کمک درسی در مراکز آموزش و پرورش و کلاسها نمایش داده و تدریس می‌کنند.

با تدبیر مرکز پویانمایی صبا و همّت هنرمندان موسسه حور، امروزه رسانه ملی با افتخار یکی از بزرگترین سریال‌های دنیا را دارد که جدا از موفقیت در جذب مخاطب ایرانی در بازارهای بین المللی هم توجه کانال‌های پخش انیمیشن خارجی را به خود جلب کرده است و همچنین این مجموعه از نظر مشاورین آموزشی و روانشناسی آنچنان موفق بوده که توانسته در بین مخاطبین کودک و نوجوان جای خودش را باز کند و الان شاهد پخش آن در بیشتر شبکه‌های سیما از جمله شبکه های قرآن، دو، پویا، امید، آموزش و پنجیم.

داستان‌های «مهارت‌های زندگی» با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری تولید می‌شود. داستان‌ها حول محور خانواده‌ای فرهنگی و متوسط شکل می‌گیرد که این خانواده یک پسر و یک دختر در سنین دبستان و راهنمایی دارند و با پدربزرگ و مادربزرگ همخانه‌اند. در مقابل خانه آن‌ها مجتمع بزرگی قرار دارد که خانواده‌های متعددی در آن زندگی می‌کنند و در همین راستا مسائل گوناگونی اتفاق می‌افتد.

برخی از هنرمندانی که در ساخت این مجموعه همکاری داشته اند عبارتند از: تهیه کننده: شهاب کسرایی (موسسه فرهنگی هنری حور)/نویسندگان: فرخ یکدانه، مریم بهاری، محراب ناصری، مرتضی محمدی، رضا سربخش، نسرین جمالی، رئوف سربخش/ مدیر دوبلاژ: شوکت حجت. صداپیشگان: همت مومیوند، مینا شجاع، نرگس فولادوند، سمیه موسوی، سعید شیخ زاده، متانت اسماعیلی، شایسته تاجبخش، فاطمه حدادی، امیر عطرچی، اردشیر منظم، محمود اسماعیلیان، شوکت حجت/ کارشناس مذهبی و تربیتی: حجت الاسلام محمدحسن امجدی و شهره یوسفی/ انیماتورها: نیلوفر ضیائی، سحر صادقی، حمید رضا رجایی، حامد بخشی، حمید رضا رجایی و محمد علیزاده/ طراحی شخصیت: حامد کمالی، پانته آ انوری.

تله فیلم «زعفرانی» به تدوین رسید

تله فیلم «زعفرانی» و ماجرای یک زعفران فروشی با پایان مراحل تصویربرداری به تدوین رسید. فیلمبرداری فیلم تلویزیونی «زعفرانی» به تهیه کنندگی مرتضی رحیمی و کارگردانی رضا غفاری اعتبار این روزها در لوکیشن‌هایی واقع در استان خراسان جنوبی مقابل دوربین رفته است.

بعد از پایان کار در این لوکیشن، مراحل تدوین توسط غفاری اعتبار انجام خواهد شد و همچنین صداگذاری نیز بزودی آغاز می‌شود. قرنطینه و اشک سرما از دیگر آثاری است که غفاری در آنها به عنوان دستیار کارگردان همکاری داشته است.

مهدی سجا‌دپور داستان این سریال را به نگارش درآورده است. قصه این تله فیلم درباره مردی میانسال به نام بهرام است که بعداز فوت پدرش، یک مغازه زعفران فروشی به او ارث رسیده است.بهرام هم برخلاف پدرش نتوانسته مسیر درست کاسبی را طی کند و بزودی با اتفاقاتی مواجه می‌شود.

علی اسیوند، مرتضی رحیمی، فریده دریامج، حسین توشه، زهره مرادی، کبری گودرزی، محمدحسن معینی، ساغر صمدی، مهدی سجادپور، کامران دهقان، مسعود قرایی، شهره جوانبخت، حمیدرضا تربتیان و چند بازیگر محلی در این کار به ایفای نقش پرداختند.

این تله فیلم محصول سیمای خراسان جنوبی است و به سفارش مرکز امور استانهای صدا وسیما تهیه می‌شود.

ماجرای ساخت سریال "حاج‌قاسم سلیمانی" در تلویزیون/ شروع تولید "بانوی سردار"2 و"سنجرخان"مستندهای تلویزیونی دهه فجر|از "روزگار رضاخان" تا "شاپور بختیار" و ناشنیده‌های ارتباطش با صدام در زمان جنگتوضیحات دارابی درباره سیاست‌های انتخاباتی و پخش زنده برنامه‌های استانی تلویزیون

آخرین روزهای شاد بودن در آی‌فیلم!

پخش مجموعه تلویزیونی «آخرین روزهای شاد بودن» از سه‌شنبه 8 بهمن در آی‌فیلم فارسی آغاز می‌شود. سریال تلویزیونی «آخرین روزهای شاد بودن» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حجت قاسم‌زاده اصل، از روز سه شنبه راهی آنتن کانال فارسی این شبکه می‌شود.

«آخرین روزهای شاد بودن» داستان زنی به نام لیلاست که با بیماری لاعلاج کودکش، دست به گریبان است. لیلا برای زنده ماندن و شاد بودن پسرش تلاش می‌کند، اما بیماری سخت فرزند و رفتارهای اطرافیان، باعث نافرجام ماندن تلاش‌های او می‌شود. خبر امیدوارکننده‌ای از روستایی دوردست، مادر و فرزند را به آنجا می‌کشاند و این فرصتی است تا آن دو، در نوع نگاه خود نسبت به زندگی تجدید نظر کنند.

«آخرین روزهای شاد بودن» از سه‌شنبه هر روز ساعت 17 و تکرار آن نیز  ساعت‌ 1 و 9 روز بعد پخش می‎شود.

پیشرفت‌های ایران در حوزه پویانمایی به روایت پرس‌تی‌وی

مروری بر پیشرفت‎های ایران در حوزه هنر پویانمایی و نگاهی به هنر سنتی نقالی، موضوع این هفته برنامه «راهنمای هنری ایران» شبکه پرس‌تی‌وی است. در این برنامه  با مهرداد ختایی، طراح و نقاشی که ماه گذشته برنده جایزه دوسالانه چاپ دستی چلوممی از ایتالیا شده است، گفت و گو می‌شود.

این برنامه همچنین ضمن بررسی هنر سنتی نقالی که تلفیقی از داستان سرایی و هنر خواندن یا نمایش است، به گفت‎وگو با مرشد علی میرزا علی، نقال مطرح ایرانی که در هفته فرهنگی ایران و کره جنوبی از وی قدردانی شد، می‌پردازد.

برنامه «راهنمای هنری ایران» به تهیه‎کنندگی ضحی شهریاری، دوشنبه 7 بهمن، ساعت 23 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.

تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت 12 و 19 و چهارشنبه ساعت 3، 8 و 16 روی آنتن می‎رود.

انتهای پیام/

 

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آی فیلم شبکه نسیم شبکه سه شبکه دو شبکه یک شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آی فیلم شبکه نسیم شبکه سه شبکه دو شبکه یک شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون آی فیلم شبکه نسیم شبکه سه شبکه دو شبکه یک شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • پیروزی پورتو در شب درخشش طارمی
  • سردار شاکرمی، فرمانده سپاه میهمان برنامه زمرد سیما
  • بازگشت برنامه «چهارگاه» به شبکه چهار با حضور حسام‌الدین سراج، محمداسماعیل آذر و ...
  • مشاهیر نقش‌بسته در قاب تلویزیون