Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» فردا رونمایی خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار و در ادامه سخنانش خبر داد که «طرح صلح تاریخی که فردا اعلام خواهد شد، مورد توافق بسیاری از کشورهای عربی بوده و فکر می‌کنم که فلسطینیان نیز در نهایت خواستار آن خواهند بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد که شماری از سفرای کشورهای عربی در واشنگتن، برای حضور در مراسم اعلام طرح صلح آمریکایی، دعوت شده‌اند.

المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش داد که «دولت‌های کشورهای عربی درباره طرح ترامپ سخن نمی‌گویند و نمی‌خواهند با آن مخالفت کنند».

این رسانه‌ها مدعی شدند که «دولت‌های عربی ترجیح می‌دهند سکوت کنند و منتظر بمانند. همه [این دولت‌ها] در وضعیت دشواری قرار دارند».

ترامپ امروز مدعی شد که این معامله ادعایی، موجب شگفتی فلسطینیان خواهد شد، چون برای آنها عالی بوده و نتانیاهو و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی نیز از این طرح شگفت زده خواهند شد.

ترامپ در حالی قرار است این طرح را علنی کند که مسئولان و رهبران فلسطینی به شدت آن را محکوم و با آن مخالفت کرده‌اند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با اشاره به اینکه «نیازمند افزایش مقاومت مردمی در تمامی مناطق و تحریک تمامی کادرهای جوان هستیم و اینکه خیابانها را ترک نکنیم»، تأکید کرد: «چیزی از عمر باقی نمانده است... نمی‌خواهم خائن باشم».

 عباس تصریح کرد که «به معامله قرن نه گفتم... و همچنان نه خواهم گفت... ترامپ می‌خواهد چیزی به ما تحمیل کند که ما آن را نمی‌خواهیم... این غیر ممکن است...طی روزهای آینده، موضع ما، واحد خواهد بود... ما موشک و هواپیما نداریم... ولی اراده، عزم و ملت بزرگی داریم».

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این طرح پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش اعظم کرانه باختری را به رسمیت شناخته و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت محروم می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند

روزنامه الاخبار به نقل از منابع مصری می‌گوید پس از شکست آخرین دور مذاکرات در قطر، رژیم صهیونیستی قصد دارد خود را برای حمله زمینی به رفح آماده کند و احتمالا این حمله را پس از عید فطر انجام خواهد داد. 

به گزارش تایمز اسرائیل به نقل از الاخبار، حمله زمینی به رفح برای اواسط آوریل یا حداکثر اوایل ماه مه برنامه‌ریزی شده است و  بین ۴ تا ۸ هفته طول خواهد کشید. 

مقامات صهیونیست مدعی شده‌اند که در طول حمله، جمعیت غیرنظامی غزه را که بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر هستند تخلیه خواهند کرد. 

الاخبار همچین گزارش داد که قاهره نگرانی عمیق خود را در مورد حمله زمینی به رفح ابراز کرده و خاطرنشان کرد که این اقدام نه تنها تنش‌ها را در غزه، بلکه در کل منطقه افزایش خواهد داد. 

همچنین بنابر گزارش‌ها، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برقراری ارتباط مستقیم را رد کرده است. 

گفتنی است، هفته پیش نتانیاهو پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که رژیم صهیونیستی قصد ندارد طرح خود برای حمله زمینی به رفح را لغو کند و آماده است حتی بدون حمایت آمریکا، آن را انجام دهد. 

جنگ غزه از سه روز پیش و در پی تصویب قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل، وارد دوره آتش‌بس شده، اما این آتش‌بس فقط تا انتهای ماه رمضان برقرار خواهد بود. گفته می‌شود پس از رای ممتنع آمریکا و تصویب این قطعنامه، روابط تل‌آویو و واشنگتن پر تنش شده و سفر هیئت صهیونیست به واشنگتن که قرار بود در خصوص عملیات رفح رایزنی کند، لغو شد.

شهر رفح در جنوب نوار غزه واقع شده و آخرین پناهگاه فلسطینیانی است که از ابتدای جنگ از خانه‌های خود آواره شده و در اردوگاه‌های جنوب غزه ساکن شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • دعوت نماینده ولی فقیه در لرستان از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس
  • تا زمان توقف تجاوز به غزه عملیات‌های یمن ادامه دارد