Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تادامیچی یاماموتو» رییس هیات سازمان ملل برای کمک به افغانستان (یوناما) در دیدار با وزیر امورخارجه ایران از نقش مثبت ایران در کمک به حل مشکلات افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در دیدار روز (دوشنبه ۷ بهمن) نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان با محمد جواد ظریف، یاماموتو آخرین تحولات داخلی افغانستان را تشریح و با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان در طول سال‌های جنگ در آن کشور، از نقش مثبت کشورمان در کمک به حل مشکلات افغانستان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امورخارجه ایران نیز در ارتباط با نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، لزوم حفاظت از آراء مردم افغانستان و پیگیری این روند تا به نتیجه رسیدن و اعلام نتایج نهایی با رعایت سلامت و شفافیت را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد دولت جدید افغانستان هر چه زودتر بتواند کار خود را شروع کند.
ظریف همچنین حمایت ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان تا رسیدن به توافقی بین الافغانی با مشارکت تمام گروه‌های افغانستان از جمله طالبان را اعلام و با تصریح بر بی اعتمادی به طرح‌هایی که از سوی آمریکا مطرح می‌شود، بر لزوم ایفای نقش پر رنگ‌تر سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات صلح تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، هیات سازمان ملل برای کمک به افغانستان (یوناما)، روز یکشنبه از سفر دو روزه "تادامیچی یاماموتو" رییس این هیات به تهران به منظور گفت‌وگو درباره اوضاع افغانستان با مقامات ایرانی و بین‌المللی خبر داد.

یوناما یکشنبه در توئیتی اعلام کرد، یاماموتو قبل از شروع سفرش به ایران، در کابل با سفیر چین درباره روند صلح افغانستان گفتوگو کرد.

یاماموتا پیشتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل، از کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان خواسته بود از مجاری قانونی به شکایت‌های انتخاباتی رسیدگی کنند.

ایران کشوری مهم در روند صلح افغانستان محسوب می‌شود و بارها بر روند صلح با محوریت افغان ها تاکید کرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد فهما در فارس طرح ملی فهما محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر گفت: مشکلات استان سمنان از جمله کمبود آب در مناطق مختلف در شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند احیای واحدهای راکد در استان سمنان، ادامه داد: تامین آب مورد نیاز صنایع در راستای احیای واحدهای راکد در مناطق مختلف این استان در برنامه است.

وی با اشاره به حضور پرشور شهروندان در آیین استقبال از رییس جمهور بیان کرد: مردم ولایت‌مدار استان سمنان در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات با حضور پرشور خود به دشمنان تودهنی می‌زنند.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: مردم استان هر جا که لازم باشد در پشتیانی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی و در پاسخ به دشمنان در صحنه حضور دارند و رفع مشکلات وظیفه مسوولان در قبال این دلبستگی و پایندی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: مسوولان در رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردمی اهتمام ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قدردانی مربی تیم فوتسال افغانستان از بازیکنان تیم + فیلم
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • ادعای مربی ایرانی افغانستان: در آسیا قدرتنمایی می‌کنیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم