Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: تعدادی از ساختمان‌های شهر خان زنیان و روستاهای اطراف آن به لحاظ ناپایداری سازه‌های مسکونی پس از زلزله عصر دوشنبه هفتم بهمن دچار آسیب ١٠ تا ٣٠ درصدی شده است.

محمودرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت فعلی منطقه زلزله زده خان زنیان، بیان کرد: نقطه کانونی این زلزله ٥.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤ ریشتری خان زنیان و چند روستای اطراف آن بود که خوشبختانه تلفات جانی به جز مداوای چند مصدوم در سر صحنه حادثه، در پی نداشت.

او افزود: به دلیل تخریب برخی ساختمان‌های مسکونی ساکنین مجبور به سکونت موقت در محله‌های امن شدند که از جمله این مناطق سه نقطه اسکان است که توسط جمعیت هلال احمر استان پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به استقرار تیم‌ها و اکیپ‌های امدادی، هلال احمر، اورژانس و ... در این منطقه، خاطرنشان کرد: ارزیابان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه حضور دارند و پس از ارزیابی خسارت‌ها، تلاش خواهد شد تا تمهیدات لازم در این باره هرچع سریعتر اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، عصر دوشنبه هفتم بهمن زلزله‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین، در ۱۰ کیلومتری شهر خانه‌زنیان از توابع شهرستان شیراز را لرزاند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زلزله خان زنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد.

ابراهیم بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: این حادثه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در طبقه چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار جمهوری‌اسلامی رخ داد و خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان مجتمع آسیبی وارد نشده است.

وی در تشریح این حادثه افزود: حریق از طریق داکت در حال سرایت به واحدهای فوقانی بود و شرایط به نحوی بود که تمام واحدهای فوقانی مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحدهای در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر که استعداد تبدیل‌شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحدها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

بابایی با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است، تأکید کرد: لازم است نکات ایمنی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از حوادث بیشتر جدی گرفته شود تا شاهد رخدادهای این‌چنینی نباشیم.

کد خبر 747046

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • تشدید بمباران خانه‌های مسکونی در نوار غزه