Web Analytics Made Easy - Statcounter

 استاندار فارس شامگاه دوشنبه در گزارشی از ابعاد این حادثه گفت: براساس بررسی‌های اولیه خوشبختانه زمین لرزه تلفات جانی و خسارت مالی شدید درپی نداشته است.د

عنایت الله رحیمی افزود: از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه، ستاد مدیریت بحران استان تشکیل جلسه داد و نیروهای هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با اعزام نیروهای هلال احمر و اورژانس به منطقه خان زنیان و استقرار نیروهای تحت امر ستاد مدیریت بحران ، وضعیت منطقه مطلوب گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس گفت: با توجه به خسارت به برخی واحدهای روستایی، مسئولان استان برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده در آمادگی کامل هستند.

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز افزود: در نخستین دقایق وقوع زلزله در منطقه خان‌زنیان ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و ضمن اعزام تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله اورژانس و هلال احمر، تیم‌هایی نیز جهت ارزیابی شرایط به منطقه اعزام شدند.
وی ادامه داد: هم‌اینک نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان با حضور در روستاهای آسیب دیده اقدام به ارائه خدمات درمانی، اسکان و همچنین توزیع اقلام مورد نیاز در بین مردم این مناطق می‌کنند.

عباس باباخانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس نیز با بیان اینکه زلزله منطقه خان زنیان خوشبختانه تا کنون تلفات جانی نداشته است از ارسال محموله امدادی به منطقه ارژن و خان زنیان خبر داد و گفت:پس از اعزام و ارزیابی هشت تیم پنج نفره امدادی به این مناطق با هماهنگی های انجام شده محموله تجهیزات و اقلام امدادی، زیستی و اسکان اضطراری به مناطق زلزله شده ارسال شده است.

وی افزود : ارزیابی از روستاهای خسارت دیده کمر آباد ارندی، پراشکفت، چهل چشمه، ملک آباد، نسیم آباد،ملک آباد و بن رود توسط تیم ارزیاب انجام شده و گزارش اولیه حاکی از بروز خسارات مالی به منازل مسکونی است و تا این لحظه هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس خاطر نشان کرد: به دستور استاندار فارس تیمی متشکل از  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ،مدیر کل بحران استان،فرمانداری شیراز ، رئیس هلال احمر استان ،علوم پزشکی استان و اورژانس استان به این مناطق اعزام شده اند و گزارش های بعدی از بازدید این تیم به اطلاع مردم فارس خواهد رسید و خوشبختانه آمادگی کاملی برای امداد رسانی به این مناطق وجود دارد. 

وی در پایان از مردم درخواست کرد با توجه به استقرار تیم های امدادی و لزوم برقراری نظم از  حضور در این مناطق خودداری کنند. 

زمین لرزه ای به شدت ۵.۴ ریشتر عصر دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ منطقه خان زنیان از توابع شهرستان شیراز را لرزاند.
این زمین لرزه ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه رخ داد که در شیراز نیز محسوس بود.
فاصله این زمین لرزه براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور  ۴۱ کیلومتری غرب شیراز ثبت شده است.
خان زنیان در بخش ارژن شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور زمین لرزه شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور زمین لرزه شیراز استانداری فارس فارس سازمان مدیریت بحران کشور زمین لرزه شیراز استانداری فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • بهاباد امروز لرزید
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود