Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر متکی وزیر اسبق امورخارجه، صادقی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق و علیرضا فرقانی دبیر شورای سیاستگذاری باشگاه تحریمی‌ها امشب ۷ بهمن ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی راهکار‌های غلبه بر تحریم‌ها پرداختند.

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه تحریم اساساً ابزاری برای تغییر رفتار کشور‌ها است گفت: دربسیاری از موضوعات از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون با مقوله تحریم مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه باید حضور فعال‌تر بین‌المللی برای مقابله با تحریم داشته باشیم ادامه داد: بخشی از مبارزه ما با مفاهیم غلطی است که به آمریکا و هم پیماناتش تحمیل شده است.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: هدف از تاسیس باشگاه تحریمی‌ها ایجاد ساز و کار برای کشور‌های تحریم شده است تا با آن‌ها وارد تعامل جمعی برای مقابله با تحریم شویم.

متکی با اشاره به اینکه در موضوع تحریم باید برخورد تهاجمی داشته باشیم خاطرنشان کرد: آمریکا در خط مقدم تحریم علیه ایران در طول ۴۰ سال گذشته بوده است و لذا آن‌ها به دنبال یک مقوله و یا موضوع خاص نیستند و هدف از تحریم تنها موضوع هسته‌ای نیست بلکه آن‌ها از طرق دیگر هم نیز به دنبال اعمال فشار بر ایران هستند.

او خاطرنشان کرد: آمریکا در شرایطی قرار دارد که اگر این حرکت بین المللی را با کمک دولت و دستگاه دیپلماسی ساماندهی کنیم حاضریم در برابر پازل‌هایی که در مقابله با آمریکا شکل گرفته بایستیم، تمام تلاش سیاست خارجی آمریکا بر این است تا ترامپ در انتخابات جاری بتواند مجدداً انتخاب شود آن‌ها همه چیز را به میدان آورده اند تا این موضوع محقق شود.

متکی با اشاره به اینکه باید در موضوع تحریم یک نگاه تهاجمی را در دستور کار قرار دهیم گفت: نیازمند اجماع سازی جدی‌تر و عمیق‌تر نسبت به مسئله تحریم هستیم؛ باید این اجماع داخلی به طور جدی در قوای نظام به وجود آید.

در حال تکمیل ... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشگاه تحریمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • (تصاویر) مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی
  • مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی(عکس)
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟