Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@23:24:56 GMT

قهرمان کشتی جهان و المپیک درگذشت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۸۲۰۳

ساعت 24-فرنگی‌کار عنوان‌دار ترکیه و دارنده ۳ طلای جهان و المپیک در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

کاظم آیواز دارنده ۳ طلای جهان و المپیک در کشتی فرنگی در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

آیواز در سال ۱۹۳۷ در شهر ریزه ترکیه بدنیا آمد و در سن ۱۵ سالگی ‌فعالیت در رشته کشتی فرنگی را آغاز کرد.

او یک مدال طلای المپیک ۱۹۶۴ توکیو و ۲ طلای جهان در سال‌های  ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ را در کارنامه خود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در المپیک ۱۹۶۰ در وزن ۷۹ کیلوگرم به عنوان چهارمی رسید.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: المپيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند

سرپرست پیشین و ایرانی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در خصوص شکست قهرمان نامدار کشتی آمریکا گفت: غرور تیلور به او اجازه نمی‌دهد که از کشتی خداحافظی کند و تمریناتش را دوباره آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا دوم اردیبهشت در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد. دیوید تیلور دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه خود مقابل آرون بروکس پدیده ۲۳ ساله کشتی آمریکا و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۲۳ به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا با قبول دومین شکست، ناباورانه حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد.

به جز دیوید تیلور، جردن باروز نیز دارنده مدال طلای المپیک، ۵ طلا و ۳ برنز جهان نیز با شکست مقابل جیسون نولف و همچنین جی دن‌کاکس نیز دارنده برنز المپیک و طلای جهان، ۲ آزادکار نامدار دیگر آمریکا بودند که در عین ناباوری از حضور در المپیک بازماندند.

هومن توکلیان سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در خصوص مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و شکست چهره های مطرح گفت: کشتی آمریکا مسیر تازه‌ای را آغاز کرده و چرخش قهرمانان در تیم ملی همیشه در تاریخ کشتی آمریکا طبیعی بوده است. کشتی‌گیران جوان و باانگیزه می‌آیند و جای کشتی‌گیران‌گیران مطرح و پابه سن گذاشته را می‌گیرند.

وی ادامه داد: برخی از قهرمانان آمریکا از سال ۲۰۱۱ تاکنون حضور ثابتی در تیم ملی داشتند و روند حضور آنها هم طولانی و هم کم سابقه بوده است‌.

او با اشاره به اسطوره‌های کشتی آمریکا همچون بروس بومگارتنر و جان اسمیت که دو طلای المپیک را در کارنامه دارند اظهار داشت: تیلور و جردن باروز به دنبال رکوردشکنی بودند و می‌خواستند نام خود را به عنوان کشتی‌گیران آمریکایی با دو طلای المپیک در تاریخ ثبت کنند که به هدف خود نرسیدند.

توکلیان در پاسخ به این سوال که آیا تیلور از دنیای کشتی خداحافظی می‌کند گفت: بعید می‌دانم. غرور تیلور به او اجازه نمی‌دهد که از کشتی خداحافظی کند و او دوباره تمرینات خود را آغاز خواهد کرد.

عضو ایرانی تالار مشاهیر کشتی آمریکا در خصوص پیروزی باروکس بر تیلور خاطر نشان کرد: تیلور آماده نبود، او درگیر خانواده و مزرعه‌اش شده بود. سن او هم بالا رفته و باروکس با بدن آماده، فکر خوب و انگیزه بالا مقابل او کشتی گرفت. او مثل تانک به وسط تشک آمد و با برنامه و آنالیز خوب پیروز میدان شد.

عضو پیشین کمیسیون ورزش برای همه اتحادیه جهانی در مورد سبک کشتی باروکس و چگونگی تاکتیک کشتی ایرانی‌ها مقابل او عنوان کرد: او زیرگیر بسیار خوبی است و به نظر من سبک کشتی کامران قاسم‌پور مقابل او بهتر جواب می‌دهد و قاسم‌پور توان آن را دارد که باروکس را شکست بدهد.

توکلیان به انعکاس شکست تیلور در رسانه‌های آمریکایی و شبکه های مجازی این کشور اشاره و تصریح کرد: پس از شکست تیلور رسانه‌ها نوشتند تیلور راه را برای جوانان پرقدرت دیگری در کشتی آمریکا باز کرد و برخی رسانه‌ها نیز نوشتند که حالا حسن یزدانی می‌تواند نفس راحتی بکشد.

این فعال بین‌المللی کشتی در مورد پیروزی اسنایدر و خداحافظی جی‌دن کاکس نیز خاطرنشان کرد: به نظرم المپیک پاریس آخرین میدان اسنایدر روی تشک کشتی است و احتمالا بعد از المپیک خداحافظی خواهد کرد. شرایط او در حال حاضر خوب شده و نسبت به چند ماه پیش آماده‌تر است. اسنایدر باشگاه خود را تغییر داده و حالا نزد جک وارنر که مربی بزرگی است تمرین می‌کند.

وی همچنین افزود: جی‌دن کاکس کشتی‌گیر با اخلاقی است. او نیز درگیر زندگی شده و مشخص بود که در این مسابقات قصد خداحافظی دارد. در کشتی آمریکا مرسوم است که قهرمانان کشتی می‌خواهند به شکلی محترمانه و روی تشک و آویختن کفش‌های خود از دنیای قهرمانی خداحافظی کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • کولاک علیرضا مهمدی؛ ۶ سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • «دیوید تیلور» المپیک پاریس را از دست داد
  • حسن یزدانی از زیر فشار خارج شد/ تاریخ‌سازی یا ابتلا به سرنوشت دیوید تیلور؟
  • رقیب آمریکایی یونس امامی در المپیک مشخص شد
  • ابتلای حسن یزدانی به درد دیوید تیلور؟