Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  آیت الله محمد یزدی شامگاه پنجشنبه در جلسه گام دوم انقلاب و اندیشه تحول و تعالی در حوزه های علمیه که در سالن جلسات دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، رضای خداوند در کارها را الزامی دانست و عنوان کرد: اگر رضای خداوند وجود داشته باشد، انسان نباید از نعمت های الهی فاصله بگیرد، زهد به معنای کناره گیری از امکانات و جامعه نیست و در اسلام چنین چیزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اینکه انسان یک گوشه ای بنشیند و بگوید کاری به کار کسی نباید داشته باشیم، زهد نیست؛ امام خمینی(ره) می گفتند که دشمن آنقدر کار تبلیغاتی کرد که برخی از ما آخوندها هم فکر کردیم بهتر است عبای خود را به سر خود بکشیم و منزوی شویم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تاسف از وجود مساجدی در قم که امام جماعت ندارد، اضافه کرد: در همه محله های این شهر روحانیون حضور دارند، مردم اگر توجهی نمی کنند نکنند، اما ما روحانیون باید این امور را در مساجد احیا کنیم.

او با بیان اینکه دشمن امروز روی تخریب مساجد و روحانیون سرمایه گذاری کرده است، تاکید کرد: پول، زن و مقام ابزاری است که دشمنان برای تخریب افراد شاخص انقلاب از آن استفاده می کنند تا پایه های انقلاب را تضعیف کنند؛ نباید به این دام های دشمنان افتاد.

آیت الله یزدی بیان کرد: هر چه می توانیم باید از دنیا فاصله بگیریم؛ وظیفه همه ما این است که در حد توان خود در ترویج احکام و آداب و اخلاق اسلامی فعال باشیم تا مدیون خون شهدا نباشیم.

او ترس را یکی از عوامل کناره گیری از مسئولیت ها دانست و تصریح کرد: اگر انسان از چیزی می ترسد باید مراقب باشد که به دلیل ترس هایش مسئولیتش را کنار نگذارد، انسان های ترسو معمولا شکست می خورند؛ البته نباید بی حساب و کتاب نیز کاری را انجام داد؛ در واقع بین خوف و کار بی حساب و کتاب باید عمل کرد و با دقت و شجاعت به انجام امور پرداخت.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه با پیشرفت های تکنولوژی دیگر چیزی مخفی نمی ماند، یادآور شد: برخی در اوایل کار با امام راحل بودند، اما بعدها متاثر از امواج اجتماعی به بیراهه کشیده شدند.

بیشتر بخوانید: نظر رهبرانقلاب درباره چندهمسری/ خدا یکی و محبت یکی و یار یکی

او تاکید کرد: روحانیون نباید از چیزی بترسند، دشمنان می خواهند از این راه بر ما نفوذ کنند، اگر کسی گفت یک قدم برو عقب نباید برویم، چرا که اگر بترسیم قطعا ما را بیرون خواهد کرد؛ این ترس باید کنار گذاشته شود.

آیت الله یزدی تصریح کرد: در روزهای نخست پیروزی انقلاب کدام یک از مسئولین سابقه داشتند که امروز این ادعا را داشته باشیم، امروز بعد از ۴۰ سال بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده و امید من به حوزه در میان فضلای جوان است، به شرطی که بر شرایط زمان و مکان مسلط باشند و از قبول مسئولیت در مساجد و مراکز فرهنگی نترسند.

او اضافه کرد: ما روحانیون باید زندگی ساده داشته باشیم تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم، اما اینکه از خارج از کشور به ما پیغام می فرستند که برخی از روحانیون دچار تشریفات شده اند مایه تاسف است؛ برخی از روحانیون در سال های نخست انقلاب با دلسوزی کار می کردند اما امروز زندگی پرتجملی را به هم زده اند.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qYC خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از روز‌های بزرگ در تاریخ معاصر کشورمان یوم الله ۱۲ فروردین است روزی که مردم بر جاهلیت دوم خط بطلان کشیدند و حاکمیت اسلام و الله را انتخاب کردند این حماسه بزرگ با رهبری امام خمینی(ره) صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب حرکت جمهوری اسلامی نه تنها کند نشده است بلکه با صلابت و قدرت تمام در حال پیشروی است و این حرکت انقلابی باعث بیداری ملت‌های آزادی‌خواه جهان نیز شده است.
او تاکید کرد: امروز دشمن با تمام قوا برای ضعیف جلوه دادن جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و تمام تلاش آنها برای ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است، اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همیشه با تاکید بر نقش مردم سعی در خنثی کردن توطئه دشمنان داشته است همانطور که در شعار امسال نیز با اشاره به مردم به رفع مشکلات اقتصادی کشور با کمک مردم تاکید کرده است.
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به سیاست آمریکا در قبال ایران گفت: میان‌ جمهوری‌خواهان و دموکرات برای دشمنی با ایران تفاوتی وجود ندارد بلکه حکومت آمریکا با ایران و اسلام مشکل دارد آنها می‌دانند ایران دست برتر منطقه است و تمام تلاش آنها برای کمرنگ کردن نقش ایران در منطقه با شکست مواجه شده است.
حسینی همدانی در ادامه با اشاره به وقایع فلسطین و طوفان الاقصی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان مقاومت فلسطین مطرح کردند پیروزی نهایی با ملت فلسطین است.
او افزود: امروز جبهه‌های مختلف مقاومت از لبنان سوریه، عراق، یمن و ایران ضربات متعدد و جبران ناپذیری بر اسرائیل و آمریکا زده‌اند و هر روز شاهد تضعیف بیشتر جبهه کفر و ستم هستیم.
 امام جمعه کرج تاکید کرد: امروز مقاومت می‌تواند هر روزی که بخواهد طوفان جدیدی به راه اندازد طوفانی که پیکره ظالمان جهان را درهم می‌کوبد.
او تصریح کرد: امروز سازمان‌های جهانی مایه ننگ بشر شدند این سازمان‌ها باید از خود بپرسند در آینده چگونه می‌توانند این حجم از سکوت در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل را شرح دهند.
آیت الله حسینی همدانی در پایان شب قدر را‌ از مهم‌ترین شب‌ها در زندگی هر فرد دانست و گفت: شب قدر شبی است که جهت و روزی یک ساله بلکه یک عمر فرد را مشخص می‌کند و در این شب باید در آن به امام عصر ارواحنا فدا توجه ویژه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • هجمه رسانه‌ای دشمن برای دوری مردم از نظام اسلامی
  • امام جمعه موقت بیرجند: دشمن به دنبال ترویج فحشاست
  • انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است
  • شب‌های قدر قلب ماه مبارک رمضان است
  • پشتیبانی از ولایت فقیه نقشه نفوذ دشمن را از بین می‌برد
  • امیر ایرانی: دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌کند
  • دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌کند
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است