Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@08:26:21 GMT

حفظ قرآن؛ جایگزین دلتنگی‌هایم برای شهید

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۸۴۸۰

حفظ قرآن؛ جایگزین دلتنگی‌هایم برای شهید

گروه فعالیت‌های قرآنی - همسر شهید جاویدالاثر «ابراهیم فرمانی» قرآن را همه زندگی خود دانست و متذکر شد:‌ وقتی حفظ کردن آیات قرآن را شروع کردم همه دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های دنیوی از من دور شد و کلام خدا را جایگزین دلتنگی‌ها از نبود همسر شهیدم کردم.

معصومه بیژن، همسر شهید جاویدالاثر «ابراهیم فرمانی» در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه سال 1364 با ستوان سوم ابراهیم فرمانی ازدواج کردم، گفت: تنها چند ماه از زندگی سرشار از مهر و محبت و خاطره و معنویت و برکت ما نگذشته بود که آن بزرگوار در عملیات والفجر8 که در بهمن ماه همان سال انجام شد به فیض شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خود را پرورش‌یافته مکتب قرآن در یک خانواده مذهبی دانست و افزود:‌ پدربزرگ مادری ام روحانی بود و پدرم در خانه مان برنامه دوره خوانی هفتگی قرآن برگزار می کرد لذا قرآن جزئی از زندگی و تربیت خانوادگی من است و همواره با قرآن مانوس هستم.

مدیرمسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی شهرستان بندرانزلی که خود حافظ 10 جزء از قرآن کریم است، از کلاس‌های ختم روزانه خانه مادربزرگش در ایام ماه رمضان گفت و عنوان کرد:‌ از کودکی در این کلاس‌ها شرکت می‌کردم و بعد از ازدواج نیز قرآن‌آموزی را کنار نگذاشتم.

بیژن با بیان اینکه پدرم را در کودکی از دست دادم، تصریح کرد:‌ بعد از ازدواج نیز فرصت نشد زندگی مشترک را در کنار شهید فرمانی تجربه کنم لذا مجددا زندگی با مادرم را آغاز کردم. البته مادرم گرفتار یک بیماری صعب‌العلاج شده بود و 17 سال سخت‌ترین روزها را گذراندیم. پرستاری از مادرم موجب شد از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دور بمانم، اما دعای خیر مادر را همواره پشت سرم احساس می‌کردم.

وی با اشاره به توصیه مکرر مادر مبنی بر عدم فاصله گرفتن از قرآن حتی در سخت‌ترین لحظات، یادآور شد:‌ لطف خداوند و عنایت شهید فرمانی و دعای خیر مادر مشوق من در امور قرآن شد و توفیق حفظ قرآن را پیدا کردم.

قرآن آموزی سن و سال نمی شناسد

همسر شهید فرمانی از کسب مقام اول خود در رشته حفظ پنج جزء مسابقات قرآنی اوقاف سال 96 در شهرستان بندرانزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در مسابقات استانی قرآن شاهد و ایثارگر طی سال‌های 96 و 97 در رشته حفظ پنج جزء مقام اول و در مرحله کشوری سال 97 مقام چهارم را کسب کردم.

وی قرآن را همه زندگی خود دانست و متذکر شد:‌ وقتی حفظ کردن آیات قرآن را شروع کردم همه دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های دنیوی از من دور شد و کلام خدا را جایگزین دلتنگی‌ها از نبود همسر شهیدم کردم و ذره ذره کارهایم رنگ و بوی رضای الهی گرفت.

این کارشناس علوم و حدیث با بیان اینکه همواره از کمک اساتید برجسته قرآن و تجربیات مربیان حفظ بهره می‌گیرم، عنوان کرد: جایگاه قرآنی امروزم را مدیون استاد بزرگوارم «استاد حسن رجبی» هستیم که در این مسیر نورانی راهنما و مشوق خوبی برایم بود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت موسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی شهرستان بندرانزلی از سال 1391، یادآور شد: در کنار این موسسه قرآنی تولیت حسینیه شهید فرمانی را نیز بر عهده دارم و در کنار حفظ قرآن، قرآن‌آموزی را ادامه می‌دهم. کلاس‌های قرآن موسسه شهید فرمانی با تفسیر قرآن نیز همراه است تا بتوانیم اثرگذاری فعالیت‌های قرآنی را بیشتر کنیم.

بیژن سن و سال بالا و کهنسالی را بهانه خوبی برای دور شدن از قرآن‌آموزی ندانست و خاطرنشان کرد: من از 50 سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و البته مشقت دارد، اما برای آموزش و فراگیری قرآن هرگز دیر نیست و انسان همواره می‌تواند به قرآن پناه ببرد و آرامش بگیرد.

مدیرمسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی بندرانزلی خداوند را منشا همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها دانست و گفت: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و قرآن فرستاده خدا و معجزه رسولش است لذا خداوند زیبا کلام زیبایش را برای انسان فرستاده و انسان باید از این زیبایی بهره لازم را ببرد. در واقع با درک زیبایی قرآن می‌توان زیبایی خداوند را دریافت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن انزلی موسسه قرآن و عترت حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردار آن‌ها را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با حضور در منزل شهید «مهدی لب‌سنگی» و تجلیل از خانواده این فرمانده شهید همزمان با سالروز شهدای ورزشکار اظهار کرد: مقام شامخ شهدا ستودنی است؛ آن‌هایی که جان و مالشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از مرز و بوم راهی جبهه‌های نبرد شدند.

وی با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردارشان را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از این دیدار آشنایی قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز است تا سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه باید فرصت را غنیمت شمرد و با زندگی، مسلک و مرام شهدا آشنا شد، تصریح کرد: واجب دانستیم که از یک خانواده شهید ورزشکار بازدید کنیم و قرعه به نام فرمانده سپاه سراوان شهید ورزشکار نخبه مهدی لب سنگی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در عملیات سیستان و بلوچستان هنگام مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مقام والای این شهید گرانقدر را ارج می نهیم. امیدوارم با تزکیه نفس بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: فرمانده شهید لب‌سنگی یکم خرداد ۱۳۴۰ متولد شد و بصیرت و مهربانی، کم گویی و تواضع از ویژگی‌های شاخص او بود.

وی ادامه داد: این شهید جان برکف در رشته‌های ورزشی تکواندو، کونگ‌فو و کوهنوردی گوی سبقت را از دیگران ربود و خوش درخشید.

صیرفی‌نژاد افزود: شهید لب‌سنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مبارزه با اشرار و تحقق اهداف انقلاب راهی منطقه سیستان و بلوچستان شد و به مردم آن دیار خدمات فراوانی ارائه داد به طوری که یاد و خاطره اقدامات انجام شده او در اذهان مردم آن خطه ثبت شده است و هنوز از او به نیکی یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: فرمانده شهید مهدی لب سنگی ۱۵ مهرماه ۱۳۶۸ به دست اشرار و منافقان در عملیات سیستان و بلوچستان شهید شد و برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی جانش را فدا کرد.

در ادامه این دیدار همسر فرمانده شهید لب سنگی گفت: در استان سیستان و بلوچستان با فقر و محرومیت زندگی کردیم و همواره راضی به رضای خداوند بودیم؛ فرزند سوم ما در آستانه تولد بود که خبر شهادت مهدی را به من اعلام کردند و من پس از تولد فرزندم او را «مهدی» هم‌نام پدرش نام نهادم تا یادش همیشه زنده بماند.

او ادامه داد: پس از شهادت مهدی با فرزندانم به اصفهان برگشتیم و تنها در آن زمان بود که به اندازه قطره‌ای از دریا مصیبت حضرت زینب (س) را درک کردم.

به گزارش ایمنا، اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نام‌گذاری شده است؛ به همین مناسبت مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان همزمان با فرارسیدن سالروز شهدای ورزشکار ضمن دیدار با خانواده فرمانده شهید مهدی لب سنگی، مقام شامخ این شهید را ستود و از خانواده اش تجلیل کرد.

کد خبر 746669

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید
  • اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد