Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ارتش سوریه در حال ادامه پیشروی در اطراف شهر راهبردی «معره النعمان» واقع در ریف جنوب شرقی ادلب است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه امروز بعدظهر موفق شدند پیشروی مهمی در جنوب معره النعمان به دست آورند و شهرکهای «الحامدیة»، «بسیدا» و «بابولین» را از تروریست‌ها پس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرک‌ها در دو راهی «معره النعمان-خان شیخون» و در مسیر بین‌المللی «حماه-حلب» و در شمال پست دیدبانی ترکیه در شهرک «معر حطاط» قرار گرفته است.


نقشه آرشیوی ادلب؛ اندازه بزرگتر اینجا

به نوشته اسپوتنیک، با این پیشروی، شهر مهم معره النعمان از  شمال، جنوب و شرق محاصره شده است. این در حالی است که نیروهای سوری طی دو روز گذشته، شهرکهای «معرشمشة»، «تلمنس» و «معرشورین» را در شرق معره النعمان آزاد کرده بودند.

نیروهای ارتش سوریه صبح امروز نیز موفق شدند ضمن پیشروی در سمت شمال معره النعمان، شهرک‌های «بابیلا» و «الدانا» واقع در دو راهی «معره النعمان-سراقب» را از چنگ تروریستها خارج کنند.

بنا بر این گزارش، تسلط ارتش سوریه بر الحامدیه و بسیدا و بابولین بدین معناست که نیروهای سوری به محور شمالی پست دیدبانی ترکیه در منطقه معر حاطط نزدیک شده‌اند.

ارتش سوریه عملیات خود را مجددا از چهارم بهمن ماه جاری، در جنوب شرق ادلب آغاز کرد و توانست شهرک‌های تلمنس و معرشمشه را آزاد کند. این شهرک‌ها در شرق معره النعمان قرار دارد.

در همین ارتباط، ارتش سوریه امروز دوشنبه شهرک «معصران» و روستای «الصوامع» در جنوب استان ادلب را آزاد کرد. نیروهای سوری روز گذشته به جاده بین المللی حلب به حماه در شمال شهر معره النعمان رسیدند.

 ارتش سوریه ظرف دو روز گذشته بیش از ۱۰ روستا و شهرک را در جنوب استان ادلب پاکسازی کرده و در آستانه ورود به شهر معره النعمان است که یکی از بزگ‌ترین مناطق استقرار تروریست‌های جبهه النصره است.

ارتش سوریه طی دو هفته گذشته نزدیک به ۳۰ منطقه مهم از جمله منطقه مهم «جرجناز» در اطراف معره النعمان را پس از ۴ سال از اشغال تروریست‌ها خارج کرد.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» برای کشورمان پُر از دستاورد بود

به گزارش خبرنگار مهر، «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اقتدار مثال‌زدنی نیروهای مسلح با همراهی و حمایت تام و تمام مردم عزیزمان در این عملیات نشان داده شد، اظهار کرد: همچنین این عملیات ضربه‌پذیری و سست و پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را نشان داد و ثابت شد اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: عملیات «وعده صادق» برای کشورمان، نیروهای مسلح ما و جبهه مقاومت پُر از دستاورد بوده است.

وی اذعان کرد: ان‌شاء‌الله پیروزی‌های نیروهای مسلح و رزمندگان جبهه مقاومت ادامه داشته باشد.

کد خبر 6080337

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • عملیات «وعده صادق» برای کشورمان پُر از دستاورد بود