Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@21:33:39 GMT

خواص شگفت‌انگیز بادام

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۸۶۹۶

در طب سنتی بادام درختی یک گیاه مفید است که خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارد. ناطقان: محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره فواید بادام درختی گفت: بادام یکی از گیاهان دارویی مغذی و مهم در طب سنتی ایران است.

او افزود: بادام چاق کننده است و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف شیره بادام با شکر برای بهبود سرفه، خشونت صدا، گرفتگی سینه، آسم، زخم‌های روده و معده مفید بوده و جهت تقویت معده می‌توان بادام بو داده مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید روغن بادام شیرین اظهار کرد: روغن بادام شیرین رطوبت بخشی بالایی دارد و برای اسپاسم‌های عضلانی، خشکی پوست، درد‌های کلیوی، مثانه، مشکلات ادراری و یبوست مفید است.
تاثیر بادام بر تقویت حافظه

حاجی حیدری درباره تاثیر بادام بر تقویت حافظه گفت: دانشجویان، دانش آموزان و به طور کلی افراد با مشغله فکری زیاد بهتر است ۷ عدد بادام را به صورت کوبیده با نبات به نسبت مساوی مخلوط کرده و قبل از خواب مصرف کنند تا قوای فکری و ذهنی آن‌ها تقویت شود.


این متخصص طب سنتی با اشاره به مواد معدنی موجود در بادام درختی گفت: بادام دارای عناصر ضروری مانند: کلسیم، آهن، منیزیم و روی است که در تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به پوکی استخوان و تقویت استخوان بندی کودکان تاثیر زیادی دارد. البته کودکان می‌توانند بادام را به صورت حریره یا به صورت شیر بادام در برنامه غذایی خود داشته باشند.

حاجی حیدری با اشاره به فواید روغن بادام تلخ اظهار کرد: بادام تلخ دارای مزاج گرم و خشک است و برای بیماری‌های روماتیسمی، ورم مفاصل و درد‌های مفصلی ناشی از ضربه و پیچ خوردگی به صورت موضعی قابل استفاده است.

او افزود: مصرف خوراکی بادام تلخ برای تنگی نفس بسیار موثر است و در صورتی که به همراه نشاسته و نعناع مصرف شود برای درد‌های کلیوی مفید خواهد بود. اما باید با توجه به وجود ماده سمی سیانید در بادام تلخ حتما مصرف آن زیر نظر متخصصان طب سنتی و به طور محدود باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد، برای آرام کردن کودکان بی قرار می‌توان کمر کودک را با روغن بادام ماساژ داد.

حاجی حیدری در پایان اظهار کرد: کسانی که به بی خوابی، خشکی بینی یا خون دماغ‌های مکرر مبتلا هستند شب‌ها قبل از خواب به میزان دو قطره روغن بادام شیرین در بینی خود بریزند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص ، بادام ، گیاه مفید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص بادام گیاه مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وضعیت شگفت‌انگیز شهر لورکوزن پس از قهرمانی بایر

۲۶۶ ۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895344

دیگر خبرها

  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم)
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!
  • ببینید | وضعیت شگفت‌انگیز شهر لورکوزن پس از قهرمانی بایر
  • خواص شگفت انگیز ژل رویال معجزه قرن
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • خواص شگفت انگیز کنجد سیاه