Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@11:49:58 GMT

ابرکراس‌اوور شرکت لافیت معرفی شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۸۷۱۴

ابرکراس‌اوور شرکت لافیت معرفی شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های شاسی بلند مدت زیادی است که در جهان وجود دارند، و حالا با وجود عنوان‌هایی مانند Lamborghini Urus و Mercedes AMG GLE 63 S با قدرت اسب بخار فوق‌الهاده، دست علاقه‌مندان این دسته از خودرو‌ها بسیار باز است. حالا شرکت لافیت یک خودرو جدید به این لیست اضافه کرده که برای مسابقات و آف‌رود بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است این خودرو که Laffite G-Tec X-Road نام دارد، کاملا شاسی‌بلند به حساب نمی‌آید چرا که در بین این محصولات بسیار کوچک است. در داخل این خودرو خبری از ردیف سوم و یا حتی دوم صندلی نیست. همچنین خبری از داشبورد گسترده، کنسول دارای جا لیوانی و صفحه نمایش‌های بزرگ هم نیست. این محصول نسبت به خودرو‌های شاسی‌بلند بسیار سبک است و تنها ۲۸۶۶ پوند وزن دارد. این تقریبا نصف وزن دیگر خودرو‌های شاسی بلند است. در واقع خودرو شرکت لافیت یک شاسی‌بلند نیست. عنوان Laffite G-tec X-Road تنها یک ابرخودرو با دو صندلی است که آف‌رود و مسابقات را به جاده‌های شهری ترجیح داده است. گفتنی است که این خودرو کاملا مناسب مسابقات رالی ساخته شده است.

قدرت این ابرخودرو

لازم به ذکر است که هیچ ابرقهرمانی وجود ندارد که قدرت زیادی نداشته باشد. به همین خاطر X-Road در قسمت جلویی یک موتور LS3 V8 کوربیوم-مولیبدیوم از جنس فولاد قرار داده است که می‌تواند از ۴۷۰ تا ۷۲۰ اسب بخار را پردازش کند. این خودرو با گیربکس پنج دنده‌ای اتوماتیک برخوردار است و نهایت سرعت آن ۱۴۳ مایل بر ساعت است. اگر این سرعت برای شما کم به نظر می‌آید به یاد داشته باشید که این خودرو یک محصول سنگین به حساب می‌آید که چرخ‌های بسیار بزرگ و قدرتمندی را حمل می‌کند.

اگر طراحی این خودرو به نظر شما آشنا می‌آید به این خاطر است که شرکت لافیت در سال ۲۰۱۵ در حال ساخت خودرویی با عنوان Sand Racer بود که به تعویق افتاد. گفتنی است که مدیرعامل حال حاضر شرکت لافیت، آن زمان مسئول پروژه این خودرو بود. در نتیجه پس از مدتی تصمیم گرفت تا این خودرو را دوباره زنده کند. حالا انتظار می‌رود تا آخر سال ۲۰۲۰ مراحل تکمیلی ساخت این خودرو انجام شود.

بیشتر بخوانید: اهداف فورد برای محصولات قدیمی این شرکت در اروپا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو شاسی بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران

ماموت خودرو پس از واردات خودرو‌های زیرشاخه اقتصادی فولکس واگن موسوم به جتا، اکنون تصمیم گرفته است خودرو‌های برند اصلی فولکس واگن را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. جدیدترین محصول وارداتی ماموت خودرو برای بازار ایران، فولکس واگن تی راک است که یک کراس‌اوور جمع‌وجور محسوب می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، ماموت خودرو علاوه بر فولکس واگن تی راک، محصولی دیگر از برند آلمانی را نیز به بازار ایران خواهد آورد که خودروی تمام الکتریکی فولکس واگن ID.۴ است. هر دو نسخه وارداتی فولکس واگن برای بازار ایران، در کارخانه مشترک این شرکت با فاو در چین به تولید می‌رسند.

نسخه‌های وارداتی فولکس واگن تی راک به بازار ایران، مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر انحصاری فولکس واگن هستند که با پسوند TSI شناخته می‌شود. این پیشرانه حداکثر ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه آلمانی معروف به DSG نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. فولکس واگن T-Roc یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و با شتاب صفر تا صد رسمی ۹.۴ ثانیه، خودرویی چابک در رده خودش به‌حساب می‌آید.

قیمت و امکانات فولکس واگن تی راک

فولکس واگن T-Roc یک کراس‌اوور جمع‌وجور و خوش‌قیمت در بازار جهانی به‌حساب می‌آید، بنابراین می‌توان انتظار داشت که تجهیزات رفاهی متعددی روی این خودرو نصب شوند. براساس اعلام ماموت خودرو، نسخه‌های وارداتی تی راک به این تجهیزات مجهز خواهند بود: شش کیسه هوا، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، دنده پشت فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ‌ها، درِ صندوق‌عقب برقی، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی بیتس، سنسور نور، سنسور باران، شارژر بیسیم تلفن همراه، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط‌خوان و اتوپارک.

خودرو‌های آلمانی حتی اگر کوچک باشند، در کشور ما با قیمت گزافی به فروش خواهند رسید. قیمت فولکس واگن T-Roc نیز در محدوده ۲.۵ الی ۳ میلیارد تومان قرار می‌گیرد. با این قیمت می‌توان گفت که کراس‌اوور جمع‌وجور فولکس واگن، رقیبی برای خودرو‌های هم‌رده از برند لکسوس و تویوتا با مدل ۲۰۱۸ و پیش از آن در بازار ایران خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • سوپر 3 و سوپر 9 ؛ پهپاد به علاوه شاسی بلند و یک دو نفره جذاب از چینی های بازار (+تصاویر)
  • نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد (+عکس)
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • (تصاویر) بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون دربازار
  • شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران / عکس
  • (تصاویر) شاسی‌بلند ۲۰ میلیاردی فورد، همه را شیفته خود می‌کند!