Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نشست فوری رهبران فلسطینی در روز سه شنبه و در آستانه رونمایی ترامپ از طرح موسوم به معامله قرن را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، محمود عباس از رهبران فلسطینی خواست ساعت هفت بعدازظهر سه شنبه در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله نشست فوری تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست فوری رهبران فلسطینی قرار است یک ساعت پیش از زمانی که کاخ سفید برای رونمایی از مفاد طرح موسوم به معامله قرن اعلام کرده است برگزار شود.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید اعلام کرد که فردا از طرح آمریکا درباره فلسطین موسوم به «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.

در همین ارتباط گفته شده که قرار است فردا ساعت ۱۲ بعدازظهر به صورت رسمی «معامله قرن» رونمایی شود.

ترامپ همچنین در این دیدار مدعی شده این طرح که فردا اعلام خواهد شد، مورد توافق بسیاری از کشورهای عربی است.

در حالی که اعتراضات و مخالفت‌ها با طرح آمریکا در مناطق فلسطینی بسیار زیاد است، ترامپ اما مدعی شده که این طرح همان است که فلسطینی‌ها نیز در نهایت خواستار آن هستند.

کد خبر 4838091

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود عباس طرح معامله قرن تشکیلات خودگردان فلسطین ایالات متحده آمریکا عراق ایران لیبی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ سوریه فلسطین لبنان ترکیه روسیه معامله قرن استیضاح ترامپ رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب سفرای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلونی را به دنبال رأی این کشورها به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل متحد توبیخ و احضار کرده است.

قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت جمعه گذشته به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

آمریکا با رای منفی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از این، منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالا آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه) به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • تکذیب فشارها بر رهبران حماس برای ترک قطر
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم