Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بزازی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجهیزات و امکانات موجود در واحدهای علوم پزشکی استان گفت: رشته‌‌های پرستاری، مامایی، بهداشت، هوش‌‌بری و اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی و بهداشت جزو رشته‌‌‌هایی است که از زیر مجموعه علوم پزشکی، در واحدهایی دانشگاهی سطح استان ارائه می‌‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: رشته علوم آزمایشگاهی تا به امروز تنها در واحد گرگان ارائه شده و تجهیزات و امکانات لازم در رشته‌‌‌های مختلفی چون میکروبیولوژی و هماتوژی و مواردی که زیر مجموعه این رشته هستند در این واحد دانشگاهی ارائه می‌‌‌‌‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه میکروبیولوژی دو آزمایشگاه مجهز داریم، همچنین آزمایشگاه‌‌‌هایی در حوزه قارچ‌‌شناسی، انگل‌‌شناسی، ایمونولوژی، هماتولوژی، بیو‌‌شیمی هم داریم. کلیه تجهیزات موجود در این آزمایشگاه‌‌‌ها مطابق با فناوری روز دنیا است.

بزازی درباره نحوه ارائه خدمات آزمایشگاهی در واحدهای دانشگاهی سطح استان اظهار کرد: آزمایشگاه‌‌‌های ما در واحدهای دانشگاهی سطح استان تنها خدمات آموزشی ارائه می‌‌‌‌دهند. برای ارائه خدمات عمومی در حوزه علوم آزمایشگاهی، درصددیم تا آزمایشگاه تشخیص طبی مرتبط با دانشگاه را در شهر گرگان ایجاد کنیم تا علاوه بر درآمدزایی در زمینه امور آزمایشگاهی، شرایطی برای اشتغال فارغ‌‌‌‌التحصیلان ما در این رشته فراهم شود.

وی یادآور شد: در تمام واحدهایی که رشته پرستاری ارائه می‌‌‌‌‌شود مرکز مهارت‌‌های بالینی مجزا داریم و واحدهای گرگان، علی‌‌آباد، بندرگز و گنبد جزو واحدهایی هستند که هرکدام این مرکز را دارا بوده و کلیه آزمون‌‌‌‌‌های بالینی مرتبط به رشته پرستاری در این مراکز انجام می‌‌‌‌شود. دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کارآموزی دانشجویان رشته پرستاری ما در بیمارستان‌‌‌‌‌های دولتی و خصوصی استان برگزار می‌‌‌شود و تعاملات و همکاری گسترده‌‌‌ای را با این بیمارستان‌‌‌ها داریم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در ادامه درباره راه‌‌‌اندازی رشته‌‌‌های پزشکی، دندان‌‌پزشکی و داروسازی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود بیمارستان‌‌‌‌‌‌های ملکی دانشگاه آزاد در استان گلستان و نیاز به بودجه زیاد برای تامین تاسیس یک بیمارستان و هزینه‌‌‌بر بودن رشته‌‌‌های داروسازی و دندان‌‌‌‌‌پزشکی، در حال حاضر شرایط لازم برای ایجاد این رشته‌‌‌ها در واحدهای دانشگاهی سطح استان وجود ندارد.

بزازی متذکر شد: در رشته‌‌های دیگر علوم‌‌‌پزشکی، همچون مامایی، هوش‌‌بری و اتاق عمل که در واحدهای دانشگاهی سطح استان ارائه می‌‌‌‌‌شود هم امکانات مناسبی داریم و بسیاری از فارغ‌‌‌‌‌التحصیلان ما در این رشته‌‌‌ها در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

188 / 167 علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان هادی بزازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور