Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@13:44:21 GMT

اجرای یک نمایش بستگی به شرایط جامعه دارد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۱۷۹

اجرای یک نمایش بستگی به شرایط جامعه دارد

نوشین تبریزی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر است که از مهمترین آثار او می توان به فیلم «رگ خواب»، و سریال «هیولا» اشاره کرد.

نوشین تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درمورد وضعیت نمایشنامه نویسی تئاتر اظهارداشت: احساس می‌کنم متاسفانه عده ای از دوستان تصور دارند خُم رنگ رزی است منظورم از دوستان افراد جوان و تازه کار خیلی از این افراد به نظر من هیچ گونه آموزشی در زمینه نمایشنامه نویسی ندیده اند به این دلیل که زمانی که کار را می بینید یا خیلی از این افراد برای من نمایشنامه هایشان را ارسال می کنند و البته نظرم را به صورت قطعی می گویم در این زمینه من هم هنرجو هستم و هیچکس نمی تواند با قطعیت بگوید تا آخرین مرحله پیش رفته است همانند مقوله بازیگری است بچه ها فکر می‌کنند خُم رنگ رزی است و بسیار راحت می توان یک شبه نمایشنامه نویس یا بازیگر شد و باعث تاسف است که برخی از نمایش‌ها چگونه به اجرا می رسند یا به شدت به سخیف شدن نمایشنامه نویسی نزدیک می شوند و برای اینکه نمایشی با فروش خوبی باشد دست به هرکاری روی صحنه اجرا می زنند یا اینکه واقعا سواد این کار را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مورد کیفیت آثار موجود بیان داشت: کیفیت نمایشنامه‌های ما به شدت دچار افت شده و تقریبا کیفیتی وجود ندارد در یک شب در تهران در حدود 50 نمایش به روی صحنه می رود مگر ما چند نفر نمایشنامه نویس فوق العاده یا حتی نمایشنامه نویس نسبتا خوب داریم که شبی 50 نمایش اجرا می شود من با تجربه کردن مخالف نیستم ولی صحنه‌های حرفه‌ای مکان کسب تجربه نیست الان متاسفانه فضای آزمون و خطا شده است.

این نمایشنامه نویس درمورد اینکه دستمزد نمایشنامه نویسان این روزها چگونه است و آیا میزان پرداختی‌ها به نسبت وضعیت اقتصادی خوب است یا خیر تصریح کرد: میزان دستمزد به نویسنده ربط دارد یعنی خود نمایشنامه نویس اگر بتواند خواسته های خود را بیان کند و بگوید شما چرا هیچگونه ارزشی برای نمایشنامه نویسی که پایه و اساس یک نمایش است قائل نیستید اگر بتوانند حرفشان را بزندد می توانند احقاق حق کنند در غیراینصورت خیلی اوقات نمایشنامه نویس های خوب ما به حق خود نمی رسند.

در پایان درمورد میزان سانسورهای موجود در نمایشناه نویسی تئاتر اظهار کرد: سانسور و اینکه در کدام ژانر نمایشنامه‌نویس می‌تواند اثری را بنویسد به موقعیت و شرایط روز ربط دارد من نمایشنامه‌ای داشته‌ام که دو سال اجازه اجرا پیدا نکرد و با تغییر یک مدیری آن نمایش به روی صحنه رفت و دچار هیچ‌گونه سانسوری هم نشد به عقیده من به این که آن مدیر وقت تاچه میزان محافظه کار باشد ربط دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هیولا رگ خواب نمایشنامه نویس نمایشنامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کارخانه هیولا‌ها «سالیوان در ایران» به تهیه‌کنندگی محمدامین غلامی و امین گلستانه با سرمایه گذاری هلدینگ امین بازرگان بیهق از ۲۸ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹:۰۰ در تماشاخانه ایران‌مال که با لستقبال مخاطبان روبرو شده است به هفته دوم اجرا رسید.

در این نمایش فانتزی از صداپیشگان انیمیشن کارخانه هیولا‌ها استفاده شده و برای اولین بار این نمایش با صداپیشگان اصلی روی صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش «سالیوان در ایران» به ترتیب ورود به صحنه عبارت‌اند از: علی ضمیری، ثمین افشار، محمدولی فروتن، فرهاد اتقیایی، الهه خادمی، ماریه ماشااللهی، ناصر محمدی و با صدای وحید نفر.

دیگر عوامل در این نمایش می‌توان از: مجری طرح: مصطفی تیموریان، مشاور هنری: کاوه خداشناس، مشاور کودک و نوجوان: علی فروتن، سرپرست گروه فرم و حرکت: رضا کشاورز، طراح صحنه: حسین حاجی ابراهیمی، طراح گریم: سید جلال موسوی، طراح لباس: نیاز حمیدی، طراح رقص‌های فولک: بهروز پوربرجی نام‌برد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • «سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند