Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-28@23:02:50 GMT

واکنش وکیل نجفی به اظهارات وکیل قالیباف

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۲۸۴

وکیل مجمدعلی نجفی در واکنش به اظهارات اخیر وکیل الیاس قالیباف درباره پرونده تشکیل شده برای نجفی شهردار پیشین تهران، مدیر حراست اسبق شهرداری و همچنین شهردار پیشین منطقه ۲ تهران توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «جنوب نیوز» به نقل از تسنیم؛ حمیدرضا گودرزی در واکنش به اظهارات اخیر قهرمانی وکیل الیاس قالیباف درباره پرونده تشکیل شده برای نجفی شهردار پیشین تهران، مدیر حراست اسبق شهرداری و همچنین کشت‌پور شهردار پیشین منطقه 2 تهران اظهار کرد: پرونده‌ای وجود دارد که آقای قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه 2 رسول کشت پور، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه 2 و همچنین از موکل به عنوان شهردار وقت تهران، تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و این پرونده در دادسرای کارکنان دولت مطرح رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قهرمانی وکیل الیاس قالیباف در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم انجام داده مطالبی را علیه محمدعلی نجفی موکل من مطرح کرده است. ماجرا از این قرار است که حراست منطقه 2 شهرداری تهران در تاریخ 17 بهمن سال 96 گزارشی در مورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه 2 یعنی رسول کشت‌پور اعلام می‌کند. کشت‌پور هم در همان تاریخ گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی شهردار وقت تهران ارسال می‌فرستد.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی اضافه کرد: موکل نیز طبیعتاً گزارش حراست و شهرداری منطقه 2 را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال و اعلام کرده «به پیوست، گزارش شهردار منطقه 2 در خصوص احتمال وقوع جرایم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با موسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام دارید.»

گودرزی تأکید کرد: وقتی مطالبی را حراست یا شهرداری مناطق به شهردار تهران مبنی بر وقوع جرایم یا تخلفاتی اعلام می‌کنند، شهردار تهران خودش حق رسیدگی به جرایم نداشته و راهی غیر از اعلام موضوع به مرجع قضایی ندارد و موکل هم موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن نیز نوشته‌ احتمال وقوع جرایم وجود دارد. اولاً در باب این مطالب و جرایمی که اعلام شده پرونده‌ای در مرجع قضایی در دست رسیدگی است که هنوز حکم آن اعم از برائت یا مجرمیت صادر نشده بنابراین فعلا نمی‌شود بحث نشر اکاذیب، افترا و گزارش خلاف واقع را مطرح کرد.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: وکیل الیاس قالیباف در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته آقای نجفی توطئه کرده در حالی که اصلا بحث توطئه نیست و فقط گزارش‌هایی را به وی دادند و موکل نیز به مرجع قضایی اعلام کرده است. ثانیاً این مسائل در دادسرا مطرح رسیدگی قرار داشته و هنوز رأیی صادر نشده است. اگر رای صادر و حکم برائت صادر شود، می‌شود به عنوان افترا قضیه را پیگیری کرد اما هنوز رسیدگی نشده و نمی‌شود درباره صحت و سقم قضیه چیزی گفت.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است توطئه‌ای در کار نیست و موکل در آن زمان شهردار تهران بوده و مطابق وظیفه قانونی خود، موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن هم گفته احتمال چنین مسائلی وجود دارد و وظیفه قانونی خود را انجام داده و اگر اعلام نمی‌کرد می‌گفتند چرا اعلام نکردید.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شهرداری به ادعای قطع درختان برای ساخت مسجد

به گزارش همشهری‌آنلاین محمدخانی نوشت:

چند روزی است موضوع ساخت مسجد در پارک قیطریه به سوژه برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و گاهی ادعاهای عجیب و غریبی در این‌باره مطرح می‌شود. برای شفافیت و آگاهی افکار عمومی چند نکته را عرض می‌کنم:

‏١. ساخت مسجد در بوستان‌های فرامنطقه‌ای(پارک‌های بزرگ غیر محله‌ای) مصوبه شورای عالی مساجد تهران را دارد. در ٣دهه گذشته ۴٣مسجد در آن‌ها ساخته شده و برای ٣۴بوستان فرامنطقه‌ای دیگر از جمله پارک قیطریه مصوبه دارد. گرچه از سال‌ها پیش مطالبه مردمی برای احداث مسجد در این پارک وجود داشت.

‏٢. سرانه ساخت مسجد در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و از آن بدتر پایتخت‌های کشورهای اسلامی بسیار پایین‌تر است. اینکه برخی از مساجد موجود نمازگزار کمی دارند یا بازه سنی خاص نمازگزاران در آن‌ها به دلایل متعددی باز می‌گردد و دلیل خوبی برای عدم توسعه مساجد نیست.

‏٣. از طرفی استدلال ساخت مسجد در پارک‌های فرامنطقه‌ای به رغم وجود مساجد دیگر منطقه هم این است که بخش عمده‌ای از مراجعان به این پارک‌ها اساسا اهل آن منطقه نیستند که محیط پیرامون پارک را بشناسند و به دلیل وسعت پارک و جمعیت زیاد حاضران نیاز به مسجد برای نمازگزاران ضروری است.

‏۴. پارک قیطریه ١٢٢ هزار متر مربع است و مساحت در نظر گرفته شده برای مسجد حدود ٨٢٠ متر مربع یعنی چیزی کمتر از ٧ دهم درصد از کل پارک را شامل می‌شود. فضای درنظر گرفته شده در کنج شمال شرقی پارک در آستانه خیابان و در کم‌تراکم‌ترین بخش پارک به لحاظ فضای سبز واقع شده است.

‏۵. مسجد پارک قیطریه علاوه بر درخواست مکتوب مردمی، خیرین نیکوکار از اهالی همان محل هم دارد که کلیه هزینه‌های ساخت مسجد را متقبل شده‌اند و شهرداری تهران در واقع تسهیل‌گر مشارکت مردم در این امر خیر است.

‏۶. بعد از طرح برخی ابهامات در رسانه‌ها، شهردار تهران در اولین جمعه ماه رمضان بازدیدی از محل درنظر گرفته شده برای احداث مسجد داشت و پس از بررسی دقیق و مشورت با کارشناسان دستور بازطراحی نقشه مسجد را به نحوی که هیچ کدام از درخت‌های کهن‌سال در محل احداث مسجد واقع نشود، داد.

‏٧. در طرح اولیه ۴ درخت کهنسال در طراحی بخش اصلی مسجد قرار می‌گرفت که با تاکید شهردار و با تغییر نقشه ساخت ، این چهار درخت ارزشمند در حیاط روباز روبروی مسجد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در ضمن هیچ کاربری تجاری و فروشگاه و مغازه و ... برای طرح مسجد درنظر گرفته نشده و نخواهد شد.

‏٨. در همه شهرهای دنیا پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ با کاربری‌های چندگانه نیازهای متنوعی از شهروندان را برآورده کرده و در کنار توجه به محیط زیست با طراحی اکوپارک‌ها، تم‌پارک‌ها و ... آن‌ها را به محل دائمی حضور شهروندان تبدیل می‌کنند.

‏٩. ارتقای پارک‌های تهران به محیط‌هایی با کاربری‌های چندگانه اجتماعی از طریق اضافه شدن فضاهای هنری، آموزشی، فرهنگی و علم و فناوری یکی از رویکردهای راهبردی شهرداری تهران است. این تازه غیر از فضاهای ضروری چون سوله‌های مدیریت بحران و ... است که از سال‌ها پیش در پارک‌ها احداث شده است.

‏١٠. در این دوره که حجم درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز و تأسیس پارک‌های جدید و تکمیل ابرپروژه کمربند سبز تهران به گواه آمار و اسناد رشد چشمگیری داشته، ساخت دوقطبی کاذب مسجد-درخت از سوی رسانه‌های اپوزوسیون و رقبای سیاسی در مقابل مردمی که تغییر در این حوزه را می‌بینند کار بیهوده‌ای است.

‏١١. ضمن تشکر از دغدغه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و با رعایت نکات این عزیزان، مسجد پارک قیطریه چهل و چهارمین مسجد پارک‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران خواهد بود و برآورده کردن طیفی از نیازهای مخاطبان این بوستان مهم و زیبای شهر تهران کمک خواهد کرد.

‏١٢. خلاصه اینکه: گزاره «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!» را هم باید به کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران اضافه کرد! جهت استحضار مردم شریف تهران؛ نه درختی قطع می‌شود، نه مسجد جدید فضایی از کل پارک را خواهد گرفت و نه این اولین و آخرین مسجد در پارک‌های بزرگ شهر تهران است.

کد خبر 841070 برچسب‌ها شهردارى تهران شهرداری

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شهرداری به ادعای قطع درختان برای ساخت مسجد
  • امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند
  • زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • نخستین واکنش به تخفیف روزانه هزار میلیاردی به چین
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • اقدامات شهرداری منطقه ۲ خرم‌آباد برای میزبانی از گردشگران نوروزی