Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-19@21:13:07 GMT

موتسارت هستم لطفا مرا استخدام کنید!

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۳۳۱

موتسارت در ۳۵ سالگی در غربت و فقر درگذشت و در حالی که هنوز آرزو‌های بزرگی برای موسیقی در سر داشت، در قسمت تهی‌دستان آرامگاه «سن مارک» دفن شد.


به گزارش شریان نیوز،سال ۱۷۶۱ میلادی وقتی کودکان در سالزبورگ اتریش مشغول بازی بودند، موتسارتِ پنج ساله آهنگ می‌ساخت. او در هفت سالگی اولین سمفونی خود را ساخت و در ۱۲ سالگی یک اپرای کامل نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین‌ها کافی بود تا از او به عنوان یک نابغه در دنیای موسیقی یاد شود. او از جوانی سفر به کشور‌های مختلف را آغاز کرد؛ به انگلیس، ایتالیا، هلند، اتریش، فرانسه و آلمان رفت تا بتواند بخت خود را برای پیدا کردن یک شغل دایمی امتحان کند.

اما این آرزوی او با این که چندین سال زندگی درباری و مرفهی را تجربه کرد، هیچ وقت برآورده نشد. نبوغ موتسارت و ارائه هرباره دریچه و نگاهی نو به اپرا و موسیقی، باعث شد تا حسادت‌ها به او شدت بگیرد.

در فیلم سینمایی «آمادئوس» که در خصوص این آهنگ ساز ساخته شده است نیز از «سالیری»، آهنگ ساز هم‌عصر موتسارت که همیشه خود را در رقابت با او می‌دید و به خاطر نبوغ او در آهنگ سازی از دایره توجه خارج شد، تصویری کامل و جامع نشان داده شده است.

گفته می‌شود حتی افول موتسارت در سال‌های پایانی زندگی و فراموش شدن او نیز توطئه‌ای بود که سالیری آن را به انجام رسانده است.

موتسارت در ۳۵ سالگی در غربت و فقر درگذشت و در حالی که هنوز آرزو‌های بزرگی برای موسیقی در سر داشت، در قسمت تهی‌دستان آرامگاه «سن مارک» دفن شد و هیچ وقت محل مشخص دفن او پیدا نشد. موتسارت هیچ وقت نتوانست جایی استخدام شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره واقعی بازیگر «پایتخت» در ۵۰ سالگی/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهران احمدی که نقش بهبود فریبا را در سریال پایتخت باز کرد، به تازگی تصویری از تغییر چهره و تیپ خود در ۵۰ سالگی منتشر کرده است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897242

دیگر خبرها

  • چهره واقعی بازیگر «پایتخت» در ۵۰ سالگی/ عکس
  • (ویدیو) کنایه فرهاد مجیدی به نکونام با آهنگ تتلو!
  • تیزر جالب باشگاه شمس‌آذر با استفاده از آهنگ گل یخ کوروش یغمایی برای تقابل با استقلال / فیلم
  • کری جالب شمس‌آذر‌ی‌ها برای استقلال‌ با آهنگ گل یخ!
  • دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • امشب؛ پایان مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / لطفاً مثل هفته پیش بازی کنید!
  • لطفاً مثل هفته پیش بازی کنید!
  • ویدیوی دور از انتظار علیرضا پناهیان به مناسبت تولدش با آهنگ حامد زمانی