Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید ملکان» در اولین فیلم خود در مقام کارگردان سراغ سوژه‌ای حساس رفته که حول ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی است و همین نکته کنجکاوی برای دیدن فیلم را دوچندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مخاطبان عام سینما همیشه به دنبال دیدن سوژه‌های خاص بر پرده اکران هستند یعنی موضوعاتی که کمتر روی پرده دیده‌اند تا برایشان تازگی و جذابیتی مضاعف داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر در جشنواره فیلم فجر امسال نیز لااقل چند مورد از این جنس فیلم‌ها حضور دارند که احتمالا مصداقی از آن بتواند «روز صفر» سعید ملکان باشد.

در عین اینکه این فیلم در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

سعید ملکان هرچند زمانی عمدتا به عنوان چهره‌پرداز شناخته می‌شد اما در این چند سال اخیر ورودی جدی به عرصه تهیه‌کنندگی داشته و اتفاقا فیلم‌هایی را تهیه کرده است که عمدتا توانسته‌اند در جشنواره فجر و پرده اکران نیز خوش بدرخشند.

«غلامرضا تختی»، «تنگه ابوقریب»، «ابد و یک روز» و غیره از این دست فیلم‌ها هستند که کیفیتی بالا را ضمیمه کارشان کرده‌اند. ملکان امسال با فیلم «روز صفر» وارد حرفه کارگردانی هم شده  است؛ فیلمی که مدعی است اتفاقی ملتهب از همین سال‌ها را به تصویر خواهد کشید. اما این اتفاق چیست؟

قصه فیلم با دو کارکتر چهره این روزهای سینمای ایران یعنی امیر جدیدی و ساعد سهیلی به عملیات مهم دستگیری تروریست معدوم عبدالمالک ریگی می‌پردازد که بخش عمده سکانس‌های «روز صفر» در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده و بخشی نیز در کشورهای خارجی ازجمله آلمان جلوی دوربین رفته است.

فیلمنامه «روز صفر» را سعید ملکان و بهرام توکلی به صورت مشترک به نگارش درآوردند و علی قاضی مدیریت فیلمبرداری فیلم را بر عهده دارد.

طبق شنیده‌ها، ساعد سهیلی در نقش عبدالمالک ریگی و امیر جدیدی در نقش مامور امنیتی خواهند بود؛ هر چند که اینها در حد حدس و گمان است و خبر رسمی در اینباره اعلام نشده است. با این حال در کنار آنها چند بازیگر شناخته شده خارجی و ده‌ها بازیگر تئاتر نیز در فیلم «روز صفر» هنرنمایی می‌کنند.

بنابراین احتمالا باید منتظر یک فیلم خاص با موضوعی خاص‌تر در جشنواره فجر باشیم.

انتهای پیام/ 4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران عبدالمالک ریگی سعید ملکان جشنواره فیلم فجر 98 فیلم روز صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست در پیاتزا گرانده، میدان باز خود که گنجایش ۸ هزار تماشاگر را دارد از جین کمپیون کارگردان مولف نیوزیلندی تجلیل خواهد کرد. روز بعد کمپیون یک مصاحبه روی صحنه خواهد داشت و فیلم‌های «فرشته‌ای سر میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به نمایش درمی‌آیند.

جشنواره در بیانیه‌ای با اشاره به این واقعیت که کمپیون اولین زنی است که نخل طلای کن را با فیلم «پیانو» برنده شده است، عنوان کرد: بیوگرافی جین کمپیون پر است از اولین‌های قابل توجه؛ اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد و اولین فیلمساز نیوزیلند که در جشنواره فیلم ونیز برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی شد.

در بیانیه همچنین تاکید شده کمپیون با ۹ فیلم بلند، تعدادی فیلم کوتاه و ۲ فصل از مینی سریال تلویزیونی «برفراز دریاچه» که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ روی آنتن رفت، یکی از معماران اصلی تخیل در سینمای معاصر است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتسوگ، کلی رایشارت، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی این جایزه لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین دوره لوکارنو از ۷ تا ۱۷ آگوست (۷ تا ۱۷ مرداد) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6087905

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما