Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در حوزه آبخیزداری، جنگل و مرتع ، حفاظت امور اراضی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که احداث سازه سنگی ملاتی، سازه گابیون و سازه بندخاکی در سطح استان است.

به گفته وی، این طرح‌ها در ۲ هزار و ۳۷۳ هکتار از اراضی استان اجرا شده و زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در حفظ منابع پایه آب و خاک نقش مهم و تاثیرگذار دارد، اظهار داشت: تثبیت زمین لغزش، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش خاک و تغذیه آبخوان از دیگر مزایا و اهداف اجرای طرح‌آبخیزداری است.

محمدی مقدم افزود: در سالجاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده که نسبت به پارسال ۲ برابر شده است.
وی گفت: درسالجاری اجرای طرح‌های آبخیزداری برای ۴۵ حوضه آبخیز استان در مساحت ۴۲۲ هزار و ۷۰۹ هکتار در دست اجراست که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۵۵ سازه مکانیکی با حجم ۷۱ هزار و ۷۵۹ مترمکعب و تعداد ۵۸ عملیات بیومکانیکی در سطحی معادل یک هزار و ۹۸۰ هکتار در سطح استان اجرا شده است.

در استان چهارمحال و بختیاری با ۱.۶ میلیون هکتار وسعت ۴۵ حوضه آبخیز وجود دارد که اجرای طرح‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک و بیومکانیک در استان باید به صورت تلفیقی اجرا شود. 

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج از حوضه و رودخانه ارس قرار گرفته که زیرپوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود و این طرح در استان در زمینی به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

شهبازی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشور تجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری موثر و کارآمد برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری در دستور کار وزارت جهادکشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام