Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:45:33 GMT

پیروزی‌های سرنوشت ساز نیروهای یمنی در صنعا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۵۱۳

پیروزی‌های سرنوشت ساز نیروهای یمنی در صنعا

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار العالم در یمن گزارش داد حمله های گسترده جنگنده های ائتلاف متجاوز نتوانست مانع پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه نهم شود.

منابع میدانی می گویند نیروهای مشترک یمنی پس از پاکسازی گذرگاه الجوف و مواضع دیگری نزدیک پادگان استراتژیک ماس، مناطق دیگری را در شمال غرب مأرب آزاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناطق در اشغال نیروهای منصور هادی بوده است.

سرتیپ عابد القور، کارشناس نظامی یمنی گفت: اغلب مناطق نهم به طور کامل آزاد شده اند. نیروهای ما هم اکنون به حوالی شهر مأرب رسیده اند و مناطق المتون، المثلث و گذرگاه الجوف را آزاد کرده اند.

ویدیویی که از این عملیات تهیه شده است بیانگر میزان و حجم پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی در جبهه نهم است. آزادسازی این منطقه از نظر نظامی یک تحول بزرگ محسوب می شود زیاد این منطقه عمق استراتژیک صنعاست و به دلیل داشتن رشته کوه های مرتفع و مشرف بر استان های جوف و مأرب – که مقر اصلی دولت منصور هادی است – از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

همزمان با این پیروزی ها محافل بین المللی و منطقه ای از بین شکست کامل توافق های استکهلم خواستار توقف این عملیات شده اند اما نیروهای مشترک یمن، ائتلاف متجاوز را مسئول تشدید درگیری در این منطقه می دانند و معتقدند که این عملیات جنبه دفاعی دارد و پاسخی قانونی است.

کد خبر 4838099 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی جنگ 2015 یمن ایالات متحده آمریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی لیبی دونالد ترامپ سوریه فلسطین لبنان ترکیه روسیه معامله قرن استیضاح ترامپ رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد از امدادرسانی نیروهای امدادی با حضور یک تیم ۴ نفره به همراه موتور پمپ و کف‌کش در مناطق و منازل آبگرفتگی در سطح شهرستان بهاباد استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در پی بارش‌های شدید در روستای ده جمال شهرستان بهاباد استان یزد و آبگرفتگی در این مناطق، نیروهای امدادی هلال احمر اقدام به تخلیه آب از منازل متأثر از سیلاب کردند.

کد خبر 747310

دیگر خبرها

  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم