Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@05:11:56 GMT

ضربه سنگین کرونا به اقتصاد چین

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۵۳۷

ضربه سنگین کرونا به اقتصاد چین

صدای ایران-  ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، نمایان شد و هم اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین در ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از وجود این بیماری مطلع نشده و برای درمان در بیمارستان حضور نیابند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است. این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس موجب سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود. نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

با گسترش روزانه ویروس کرونا و افزایش تلفات این بیماری کشنده، آلمان ۹۰ شهروند خود در منطقه ووهان چین را خارج خواهد کرد.

مغرب نیز ۱۰۰ تبعه خود را که عمدتا دانشجو هستند از منطقه ووهان تخلیه می‌کند.

انتظار می‌رود فرانسه هم ۸۰۰ نفر از اتباع خود را که در منطقه ووهان زندگی می‌کنند به کشور بازگرداند و برای جلوگیری از شیوع ویروس در فرانسه این شهروندان باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

همچنین پیش بینی می‌شود ژاپن روز سه شنبه پروازهایی را برای بازگرداندن شهروندان خود از ووهان اختصاص دهد. "توشیمیتسو موتگی" وزیر امور خارجه ژاپن گفت که حدود ۴۳۰ تبعه این کشور در استان هوبی زندگی می‌کنند.

آرانچا گونزالز لایا وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: دولت مادرید در تلاش است تا با همکاری چین و اتحادیه اروپا اتباع اسپانیایی را از منطقه ووهان خارج کند.

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که پرسنل خود را از کنسولگری ووهان به ایالات متحده انتقال داده و تعداد محدودی صندلی را به شهروندان ایالات متحده در پرواز ارائه می‌دهد.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا برخی از شهروندان ایالت متحده می‌توانند با پرواز جداگانه ووهان را در تاریخ ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن) به مقصد سان فرانسیسکو ترک کنند.

سخنگوی دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: لندن با شرکای بین المللی در حال یافتن راه حل‌هایی به منظور کمک به اتباع انگلیس و سایر اتباع خارجی برای ترک ووهان است.

فرانسوا فیلیپ وزیر خارجه کانادا گفت: اوتاوا حدود ۱۶۷ تبعه در ووهان دارد. وی به تاریخ و نحوه خروج اتباع این کشور از ووهان اشاره نکرده است.

سفارت روسیه در چین گفت: مسکو با پکن در مورد تخلیه اتباع خود از استان ووهان و هوبی در حال گفت و گو است.
خبرگزاری دوچ لند نوشت: دولت هلند روش‌های انتقال ۲۰ اتباع خود از ووهان را بررسی می‌کند.

مقامات میانمار گفتند که برنامه انتقال ۶۰ دانشجو ماندالیایی که در ووهان مشغول به تحصیل بودند را لغو کرده‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: چین ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد

وزیر خارجه اردن اشغالگری رژیم اسرایئل در منطقه را عامل همه تنش‌ها و بحران‌ها در اراضی اشغالی و منطقه دانست و گفت که این اشغالگری امنیت و ثبات برای تل‌آویو به ارمغان نمی‌آورد و نباید به رژیم اسرائیل اجازه تشدید تنش داد.

به گزارش تسنیم، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن امروز پنجشنبه با انتقاد از اقدامات رژیم اسرائیل تنش در منطقه را به اشغالگری این رژیم دانست و گفت که ایران به دنبال درگیری و جنگ نیست.

او گفت که رژیم اسرائیل حدود ۳۴۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۳۰۰۰ کودک و همین تعداد زن را در غزه کشت و غزه را ویران کرد، اما اراده مردم آن برای زندگی کردن را نتوانست بشکند.

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه «صلح، ثبات و امنیت حاصل نمی‌شود مگر با تحقق حقوق کودکان فلسطین در یک کشور مستقل فلسطین»، اظهار داشت: اشغال و صلح ضد هم هستند و به هم نمی‌رسند.

الصفدی درباره خطر تشدید تنش و جنگ هشدار داد و گفت: «خطر تشدید و گسترش جنگ در غزه به صورت منطقه‌ای هر لحظه که تجاوزات ادامه می‌یابد بیشتر می‌شود».

وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه ایران به دنبال تشدید تنش نیست، گفت: پس از اعلام عدم تشدید تنش از سوی ایران، باید از تشدید تنش از سوی اسرائیل در منطقه جلوگیری کرد».

ایمن الصفدی در ادامه مدعی شد: «باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تلاش کنیم و ما اجازه نمی‌دهیم اسرائیل یا ایران، اردن را به عرصه درگیری تبدیل کنند».

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، وزیر خارجه این کشور افزود: «تجاوز به غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نمی‌آورد و صلحی که به اشغال پایان می‌دهد، تضمین کننده امنیت و صلح است».

صفدی در مورد قصد رژیم اسرائیل برای حمله به جنوب نوار غزه نیز اظهار داشت: «نمی توان به اسرائیل اجازه حمله به رفح را داد و ما نسبت به این حمله و عواقب آن هشدار می‌دهیم و شورای امنیت باید اسرائیل را ملزم به جلوگیری از این امر کند».

دیگر خبرها

  • ارتش در حالت آماده باش /بالگردها و خودروهای سنگین راهی سیستان و بلوچستان شدند
  • اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم