Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:08:17 GMT

هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان سمنان تشکیل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۵۴۲

هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان سمنان تشکیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت اداره تبلیغات اسلامی سمنان ضمن بیان اینکه باید پذیرفت که کشورمان در عرصه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در میدان جنگ است، بیان کرد: ما امروز در حوزه تبلیغ و رسانه نیز در جنگ با دشمنان هستیم و بارها در حوزه رسانه با جریان استکباری رسانه‌ها روبرو می‌شویم که نمونه‌های آن زیاد هستند امروز باید در بین فعالان فرهنگی این احساس ایجاد شود که جنگ ما با دشمنان ملموس‌تر شده و البته کارکردهای رسانه‌ها نیز بسیار تأثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه امروز نیازمند به ایجاد موج رسانه‌ای در حوزه فرهنگی هستیم، بیان کرد: آموزه‌های دین همواره بر این مساله تاکید دارد که برای اظهار نظر پیرامون موضوعی باید از مسائل به شکل دقیق آگاه شد که در این بین نقش رسانه بسیار قابل توجه است.

ورود به مرحله جهاد تبیینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه نگاه سازمان تبلیغات اسلامی این است که امروز در مرحله جهاد تبیینی هستیم، بیان داشت: آنچه این سازمان در گام اول وظیفه دارد، تبیین اندیشه‌های تابناک اسلام ناب محمدی (ص) و اندیشه‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به‌مثابه بنیان‌گذار آن است لیکن باید این تبیین در گام دوم، اولویت نخست باشد.

شکری با اشاره به اینکه وظیفه دوم سازمان تبلیغات اسلامی، گفتمان سازی بر اساس اولویت‌هایی است که امام جامعه یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما مطالبه می‌کنند، گفت: وظیفه فعالان فرهنگی است که برای تحقق منویات معظم له، گام برداشته و اقدام کنند لذا گفتمان سازی بر اساس منویات ایشان دارای اهمیت است.

وی وظیفه سوم سازمان تبلیغات اسلامی را رصد و مقابله هوشمندانه با جریان رسانه‌ای استکبار دانست و بیان داشت: سیاست این نهاد باز کردن آغوش به‌سوی همه تشکل‌هایی است که در چارچوب این سه هدف کار می‌کنند حال می‌خواهد متعلق به هر دستگاه و مکانی باشد.

ضرورت شکل‌گیری هسته‌های مقاومت فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: امروز باید هسته‌های مقاومت فرهنگی و مردمی در استان و بالطبع سراسر کشور ایجاد شود که بتوانند در مقابل جریان فرهنگی معاند و دشمنان قد علم کرده و در جامعه تأثیرگذار باشند.

شکری بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در آینده نزدیک هیئت‌های اندیشه‌ورز را با همراهی تشکل‌های مردمی تشکیل می‌دهد و این هیئات، اوضاع فرهنگی شهرستان‌های استان سمنان را مورد رصد قرار خواهند داد.

وی بابیان اینکه ارائه راهکار برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان یکی از وظایف و رسالت‌های این هیئات است، گفت: این حرکت با حضور اندیشمندانه و مسئولانه هیئت‌ها، تشکل‌ها و … تکمیل خواهد شد.

بسیج فرهنگی مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز در حقیقت عقلانیت و خرد جمعی را در حوزه هسته‌های مقاومت فرهنگی به کار خواهند گرفت تا راهکارهای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان عملیاتی شود، لذا این هسته‌ها مانند پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی و … هستند.

شکری خاطرنشان کرد: آن‌طور که پایگاه‌های بسیج درزمینهٔ حضور فیزیکی در معابر و … تأمین امنیت فیزیکی را صورت می‌دهند، هیئت‌های اندیشه‌ورز نیز باید تأمین فرهنگی ایجاد کنند لذا در این بخش هیئت‌ها و تشکل‌ها باید آمادگی کامل داشته باشند.

وی با اظهار اینکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند باید اراده مردم را درزمینهٔ فرهنگی قوی کنیم، گفت: راه فعال شدن اراده مردم همین فعالیت هسته‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگ هستند که باید تقویت شوند تا اراده مردم در دفاع از فرهنگ اسلامی و مبارزه با استکبار شکل‌گرفته و تقویت شود.

کد خبر 4836060

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان ستاد دهه فجر سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران سمنان علی شکری بارش برف دهه فجر بوشهر گرگان تعطیلی مدارس شیراز سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به خاورمیانه جدید خوش آمدید!

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در واکنش به حمله تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل تمام شد.

به گزارش ایسنا، سید یاسر جبرائیلی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در توئیتی نوشت:

حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم اشغالگر قدس، یک زورآزمایی تاریخی میان گوشه‌ای از توان نظامی جمهوری اسلامی و کل حیثیت نظامی غرب بود. اسرائیل تمام شد. به خاورمیانه جدید خوش آمدید!

دیگر خبرها

  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • تبلیغات رژیم صهیونیستی در خصوص گندآهنین نقش بر آب شد
  • ملت ایران مراقب تبلیغات رسانه‌ای دشمن باشند
  • تشکیل جلسه هیئت مدیره پرسپولیس
  • تهمیدات باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد سرخپوشان