Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: دستگاه های اجرایی استان تا دهم بهمن پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال 99 را تدوین کنند.

 مهندس«رحمت‌الله قیصوری» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تدوین پروژه های اقتصاد مقاومتی در  سال 99  در دستور کار قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های مهم و اولویت دار خود را  به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا پس از تصویب در استان، به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر اینکه تعداد پروژه های مصوب حداکثر 30 پروژه است و پروژه‌های پیشنهادی باید در راستای رفع چالش های اصلی استان تدوین شود، گفت: مهمترین چارچوب‌ها و ضوابط کلی تدوین پروژه‌ها ، انطباق حداکثری با اسناد بالادستی از جمله  سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه‌ی مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب،  نظریه پایه توسعه و سند آمایش استان، سند ملی توسعه استان، است.

رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام و اولویت دار، افزایش ظرفیت تولید داخلی با تاکید بر ارتقای بهره وری عوامل تولید و استفاده از ظرفیت های بلااستفاد، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال مولد، بهبود معیشت اقشار آسیب پذیر، بهبود محیط کسب و کار در بخش های منتخب اقتصادی استان، افزایش ظرفیت صادرات غیرنفتی، توسعه و ارتقای همکاری میان استان در چارچوب مناطق نه گانه آمایشی کشور از جمله مهمترین محورها و اولویت‌ها را در تعریف پروژه های اقتصاد مقاومتی استان است.

قیصوری ارتقاء میزان جذب سرمایه‌گذاری در استان، مقابله و خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها و تبدیل آنها به فرصت، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان، ساماندهی پروژه‌های عمرانی استانی با تأکید بر واگذاری آنها و استفاده از رویکرد مشارکت عمومی ـ خصوصی برای اجرا و تکمیل ،  مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با بحران‌های زیست محیطی و افزایش نفوذ فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف اقتصادی استان را از دیگر اولویت‌ها در تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر محمد علی شاه حسینی در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • برای ورود مردم به اقتصاد راه پیدا کنید