Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:18:21 GMT

پمپئو مدعی نقش ایران و روسیه در بی ثباتی سوریه شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۷۴۰

پمپئو مدعی نقش ایران و روسیه در بی ثباتی سوریه شد

پمپئو در پیامی توئیتی مدعی شد: ایران، روسیه و دولت سوریه به رهبری بشار اشد مانع اجرای آتش بس در شمال سوریه هستند.  
وزیر خارجه آمریکا پیش از این در پیامی دیگر مدعی شده بود که اقدامات روسیه، ایران، حزب الله و دولت اسد مستقیماً مانع ایجاد آتش بس در شمال سوریه هستند.  
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نوشت: ما این حملات وحشیانه را محکوم می‌کنیم و خواهان آتش بس فوری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پیامی توئیتی نوشت: ایالات متحده حملات غیر قابل توجیه علیه مردم شمال غربی سوریه را محکوم می‌کند و خواستار آتش بس فوری می‌شود.  
اورتگاس این توئیت مدعی شد که ما آماده هستیم تا شدیدترین اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی را علیه دولت اسد و هر کشور یا فردی که در این کشتار بی‌رحمانه نقش دارد، اعمال کنیم.  
درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.  
ارتش سوریه که این روزها به دروازه‌های معره النعمان در نزدیک ادلب نزدیک شده، قصد دارد این بخش از خاک سوریه را هرچه سریع‌تر به دیگر مناطق آزاد شده ملحق کند.  
ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد که با توجه به آزادسازی بخش‌هایی از آن در ماه‌های گذشته دمشق بتواند بر این استان نیز تسلط یابد.  
ارتش سوریه در جریان آزادی این مناطق از ۱۲ پست دیده بانی نیروهای ترکیه توانست سه پست را نیز به محاصره خود در آورد.  

برچسب‌ها روسیه سوریه ایالات متحده آمریکا حزب الله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه ایالات متحده آمریکا حزب الله روسیه سوریه ایالات متحده آمریکا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران

روزنامه کیهان تاکید کرده که نیازی به مذاکره ایران و آمریکا نیست.

بخش‌هایی از این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

اکنون تحولات به گونه‌ای رقم خورده است که ایران و محور مقاومت، در مقابل آمریکا و متحدانش، دست برتر را دارند. در این شرایط آمریکا به شدت نیازمند روکردن یک برگ برنده برای خود است و «مذاکره با ایران» دقیقا همان چیزی است که برای واشنگتن حکم «امتیاز ویژه و طلایی» را دارد.

یک سؤال؛ آیا مذاکره با آمریکا، برای ایران نیز حکم «امتیاز» و «برگ برنده» را دارد؟ پاسخ قطعا منفی است. تجربه ثابت کرده است که آمریکا در مذاکره، به دنبال نتیجه‌ای است که از طریق «جنگ» یا «تحریم» به دنبال آن بوده و، چون نتوانسته از آن طرق، به نتیجه مطلوب خود دست یابد، راه سوم که همان مذاکره است را انتخاب کرده است.

نشان به آن نشان که در دولت قبل، به واسطه مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام، همزمان هم در قلب رآکتور هسته‌ای بتن ریخته شد و هم تحریم‌ها دو برابر شد.

افراطیون مدعی اصلاحات در حالی پالس مذاکره مستقیم با آمریکا را ارسال می‌کنند که حتی متحدان آمریکا نیز به خسارت بار بودن نزدیکی با آمریکا اعتراف کرده‌اند. به عنوان نمونه چندی پیش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: «اروپا باید در برابر فشار برای تبدیل شدن به «دنباله‌رو‌های آمریکا» مقاومت کند... اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد... اروپا باید وابستگی خود به «فراسرزمینی بودن دلار آمریکا» را نیز کاهش دهد.»

حال سؤال اینجاست که چرا افراطیون مدعی اصلاحات، اصرار دارند که نقش «بلندگو‌های دشمن در ایران» را ایفا کنند و برای بهره‌مندی آمریکا از امتیازات بیشتر، از یکدیگر سبقت می‌گیرند؟!

ما در قریب به سه سال اخیر شاهد هستیم که «دیپلماسی پویا و فعال منطقه‌ای و جهانی» جای «دیپلماسی انفعالی» را گرفته و این تغییر ریل گذاری، دستاورد‌های بزرگی را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد