Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:29:36 GMT

سند جامع سالمندی پایش و ارزیابی شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۸۴۵

سند جامع سالمندی پایش و ارزیابی شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، زهرا موسی پور در سمینار توسعه سالمندی پویا افزود: باید از نظرات افراد جامعه در سطوح مختلف برای اصلاح سند جامع سالمندی استفاد کرد. 

وی کرمان را در پرداختن به مسائل سالمندی استانی پیشرو معرفی کرد و اظهار داشت: سند جامع سالمندی حاصل ساعت ها کار کارشناسی و بسیار با ارزش است و نخستین هدفش، انجام اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی به جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز با اشاره به تبدیل شدن سالمندی به یک موضوع ملی گفت: مدیران این استان نسبت به سالمندی و این دوران رویکرد متفاوتی دارند و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

عباس صادق زاده در مقایسه بین ۲ سرشماری انجام شده در مدت زمان پنج سال افزود: در این فاصله بین یک و نیم تا ۲ درصد نرخ سالمندی رشد داشته که این سرعت رشد در سالمندی با میزان آگاهی های عمومی و شناخت و دانش مردم نسبت به این دوران هیچ تناسبی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ  رشد سالمندی برای کشورهایی که زیرساخت های امنیتی - بهداشتی - اجتماعی - تفریحی و فرهنگیشان فراهم شده، معنی دار نیست اظهار داشت: این نرخ رشد برای جامعه ای مانند ایران تهدید است بنابراین تاکید داریم باید به سرعت برنامه های زودبازده را طراحی و اجرا کنیم.

صادق زاده در تشریح تدوین سند جامع سالمندی در استان کرمان که نتیجه هم افزایی اعضا و حمایت استاندار کرمان است یاد آور شد: رویکرد اجتماع‌محور و اهمیت دادن اجتماعی و همگانی به سالمندی ساز و کاری است که می تواند دوران سالمندی سالمی را رقم بزند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: اجرایی کردن مفاد و محتوای سند جامع سالمندی این استان شاید تهدیدهای دوره سالمندی را به صفر نرساند اما در کاهش مسائل این گروه از جامعه که روز به روز در حال افزایش است، تاثیر گذار است.

صادق زاده، ایجاد شهرهای دوستدار سالمند که بطور همه جانبه به نیازهای سالمندی توجه دارد را یکی از اقداماتی دانست که برای تحقق اهداف سند سالمندی باید با جدیت پیگیری شود و افزود: تبدیل مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان به روزانه و فراهم کردن ساعت آموزشی، فرهنگی، تفریحی اقدام دیگری است که باید به شکل وسیع به آن پرداخته شود تا دوران سالمندی از تهدید خارج و به فرصتی تبدیل شود که بتوانیم از سالمندان به عنوان ذخیره های ارزشمند در حل بسیاری از مسائل اجتماعی استفاده کنیم.

هر یک از مدیران عضو و حاضرین در سمینار توسعه سالمندی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سالمندی سالم و استراتژی های آن و بررسی سالمندی از منظر جامعه شناختی 2 موضوعی بود که در سمینار توسعه سالمندی پویا توسط احمدی طباطبایی و علیرضا وحیدزاده مورد بررسی قرار گرفت.

سمینار توسعه سالمندی پویا به همت شورای سالمندان با مشارکت مالی بنیاد های فرزانگان با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیرکل بیمه سلامت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن شهید نشاط بهزیستی برگزار شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سالمندی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سالمندی کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی سالمندی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در پی درگذشت نصرت الله میرزایی از شبیه خوانان پیشکسوت استان مرکزی، کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی طی پیامی، این فقدان را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«از گیر و دار روز قیامت مرا چه باک/ خود را فکنده‌ام به کمند تو یا حسین (ع)

با نهایت تاسف و تاثر، درگذشت جانگداز خادم الحسین(ع) کربلایی نصرت‌الله میرزایی که عمری را به مدیحه سرایی اهل بیت (ع) در کسوت شبیه‌خوانی پرداخته بود خدمت خانواده محترم و جامعه شبیه‌خوانان استان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

مرحوم میرزایی در هنر شبیه‌خوانی صاحب اندیشه‌ای هنرمندانه و کوله‌باری از تجربه بود. بی‌شک او بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.»

کد خبر 6086462 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود