Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به این سوال که ضعف قانونی در آئین نامه‌ها برای ساماندهی معتادان متجاهر بیمار وجود دارد؛ گفت: ما هیچ مشکل قانونی نداریم؛ ما مشکل ضعف همت و اراده داریم. تاریخ انتشار: 09:05 - 08 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۱۰۸

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر در پایتخت هنوز ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۲ هزار معتاد متجاهر به مراکز بازپروری منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مدعی تیم ملی، سارق از آب درآمد

به گفته سردار رحیمی، پلیس تاکنون ۳۰ هزار معتاد متجاهر را جمع آوری که بیشتر آنان برای چندمین بار دستگیر شده اند، اما متاسفانه در نبود مراکزی برای نگهداری از آنها، دوباره به خیابان‌ها بازگشته اند.

بر اساس آئین نامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، علاوه بر نیروی انتظامی، شهرداری، وزارت بهداشت و بهزیستی درباره جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر مسئولیت دارند، اما به نظر می‌رسد کوتاهی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

در حال حاضر مراکزی برای نگهداری از معتادین متجاهر ایجاد شده است، اما نگهداری از این افراد که دارای بیماری‌های خاص و عفونت‌ها مختلف هستند، هنوز در هیچ مرکزی انجام نمی‌شود؛ بنابراین پلیس در صورت جمع آوری این افراد نیز، محلی برای نگهداری از این بیماران ندارد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: بسیاری از نهاد‌های مربوطه، در زمینه نگهداری از معتادان متجاهر بیمار کم کاری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که ضعف قانونی در آئین نامه‌ها برای ساماندهی معتادان متجاهر بیمار وجود دارد یا خیر اظهار کرد: ما هیچ مشکل قانونی نداریم ما مشکل ضعف همت و اراده داریم.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: سازمان‌ها باید پای کار بیایند. این افراد مردم ما هستند و ممکن است این گرفتاری برای اعضای خانواده ما نیز پیش بیاید؛ بنابراین باید پای کار بیایند.

سردار رحیمی در پایان گفت: تمام این‌ها بهانه‌هایی است برای پای کار نیامدن و کار نکردن.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس پلیس معتاد متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران
  • دستگیری ۵۴ خرده فروش مواد مخدر در خدابنده