Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@19:41:43 GMT

ثبت‌نام 2400 زنجانی در آزمون قرآن و عترت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۰۲۲۵

ثبت‌نام 2400 زنجانی در آزمون قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 2405 نفر از استان زنجان در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند.

نورالله صفی‌لو، مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور، 11 بهمن‌ماه در زنجان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد شرکت‌کنندگان از استان زنجان در این آزمون را 2405 نفر برشمرد و گفت: 1398 نفر  از افراد بالای 10 سال در بخش کتبی و 402 نفر از افراد زیر 10 سال در بخش شفاهی به رقابت می‌پردازند و تعدادی نیز در بخش الکترونیکی آزمون می‌دهند.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این آزمون در 14 رشته برگزار می‌شود، ابراز کرد: حفظ یک جزء تا حفظ کل، تفسیر سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش امام سجاد(ع) ازجمله این رشته‌ها است.

این مسئول ادامه داد: این آزمون در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و سلطانیه برگزار می‌شود و مکان آن در شهرستان زنجان دانشگاه پیام‌نور خواهد بود. آزمون حفظ از ساعت 8:30 تا 10:30 و آزمون مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) از ساعت 11 تا 13 انجام می‌شود.

صفی‌لو با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان با 888 نفر از شهرستان زنجان هستند، بیان کرد: استان زنجان در تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این آزمون در جایگاه ششم کشور قرار دارد و نسبت به سال گذشته به لحاظ کیفی رشد یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: زنجان آزمون قرآن و عترت حفظ قرآن نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی گفت: ایرانیان، خیرین و خیریه‌های خارج از کشور به عنوان منابع و سرمایه‌های انسانی ارزشمند، تأثیرگذار و غیرقابل انکار، دارای اهمیت ویژه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ حامی خارج از کشور با کمیته امداد استان زنجان همکاری دارند، گفت: تعداد کل فرزندان اختصاص یافته به حامیان خارج از کشور ۳۰۸ نفر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود: جمع کمک‌های نقدی خیرین و حامیان خارج از کشور در سال گذشته ۷ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: این کمک‌ها در زمینه حمایت از خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه، کمک به معیشت، بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، تأمین و یا بازسازی مسکن نیازمندان و … در جهت رفع نیازمندی‌های مددجویان هزینه شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ایرانیان نوعدوست مقیم خارج از کشور همگام با ایرانیان داخل کشور می‌توانند در زمینه‌های مورد نظر خود به هموطنان نیازمند کمک کنند.

کد خبر 6084193

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران