Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:16:29 GMT

ارتش سوریه «جرف الصخر» در حومه حلب را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۰۴۶۴

ارتش سوریه «جرف الصخر» در حومه حلب را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منطقه جرف الصخر در شرق شهرک راهبردی «خان طومان» قرار دارد که به کنترل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درآمد.

ارتش سوریه از جمعه هفته گذشته (چهارم بهمن) عملیات جدید برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب را آغاز کرده‎ است.

منابع سوری در گزارشی از آخرین تحولات میدانی استان ادلب اعلام کردند که ارتش سوریه روز دوشنبه پس از درگیری سنگین با تروریست‌های تحریر الشام (النصره سابق) توانست شهرک «معصران» و روستای «الصوامع» در شمال شرق شهر راهبردی «معره النعمان» در حومه ادلب را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سوریه روز یکشنبه نیز توانست روستای «الزعلانه» مشرف به جاده بین المللی «معره النعمان-سراقب» را آزاد کند و همچنین کنترل روستای «الدانا» در غرب این جاده بین المللی را به دست گیرد.

درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.

ارتش سوریه که این روزها به دروازه‌های معره النعمان در نزدیک ادلب نزدیک شده، قصد دارد این بخش از خاک سوریه را هرچه سریع تر به دیگر مناطق آزاد شده ملحق کند.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش هایی از آن در ماه های گذشته دمشق بتواند بر این استان نیز تسلط یابد.

ارتش سوریه در جریان آزادی این مناطق از ۱۲ پست دیده بانی نیروهای ترکیه توانست سه پست را نیز به محاصره خود در آورد.

کد خبر 4838181

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش سوریه سوریه حلب ایالات متحده آمریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی لیبی دونالد ترامپ فلسطین سوریه لبنان ترکیه روسیه معامله قرن استیضاح ترامپ رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

نیروهای حشد شعبی طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از عناصر داعش را در جریان عملیات ضربتی خود به هلاکت رسانده‌اند.

فرماندهی عملیات بغداد نیز چندی قبل اعلام کرد که یک تروریست داعشی در جریان کمین نیروهای امنیتی عراق در منطقه الدوره واقع در جنوب بغداد شناسایی و دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور بعد از دریافت اطلاعات دقیق و در چارچوب طرح امنیتی ویژه نیروهای عراقی برای شناسایی مخفیگاه‌های عناصر تروریست صورت گرفت.

لازم به ذکر است که با وجود شکست تشکیلات تروریستی داعش در عراق هسته‌های زیرزمینی و مخفی این تشکیلات همچنان فعال بوده و هر از چند گاهی عناصر وابسته به آن دست به عملیات خرابکارانه در این کشور می‌زنند.

کد خبر 6085334

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»